DJ Tiësto - Magik Seven: Live in Los Angeles (2001)

Dance
Label: Black Hole

1. The Auranaut - People Want to Be Needed (7:44)
  2. Three Drives on a Vinyl - Sunset on Ibiza (3:45)
  3. Schiller - Das Glockenspiel [Humate Remix] (3:33)
  4. Ballroom - Come Along! [Chrome Remix] (5:51)
  5. Insigma - Open Our Eyes [Original Insigma Mix] (5:51)
  6. Jan Johnston - Flesh [DJ Tiësto Mix] (6:09)
  7. Riva - Stringer (5:15)
  8. M.I.K.E. - Sunrise at Palamos (4:19)
  9. Push - Strange World [2000 Remake] (4:14)
  10. Utah Saints - Lost Vagueness [Oliver Lieb's Main Mix] (4:05)
  11. Mario Piu A.K.A. DJ Arabesque - Bass Control (4:12)
  12. DJ Tiësto - Flight 643 (5:31)
  13. Green Martian - Industry (4:05)
  14. Planisphere - Moonshine (6:19)
  15. CJ Bolland - The Prophet (5:37)
avatar van John Doe
Even die Amerikanen wat goede trance laten horen.

avatar van Sjaan
Beetje mat album maar wel lekker verder, Niet de kwaliteit van magik 2,3,4 en 5

Redelijke compilatie van trance uit die periode... Platen als Stringer en Strange World heb ik destijds grijsgedraaid op vinyl, en van Schiller, die ik toen maar matig vond, ben ik intussen fan geworden sinds zijn reconversie naar de synth-pop. Ook Planisphere, een project van de man achter Airwave, heeft destijds enkele meesterstukken gecomponeerd. Maar namen als Mario Piu en zelfs Tiesto's "Flight 643" vind ik zwaar overschat.

avatar van Bill Evans
Muziekkriebel schreef:

Ontzettend druk baasje inderdaad, deze Laurent Véronnez. Verantwoordelijk voor veel mooie trance-platen, die je terug kunt vinden op de meeste compilaties uit die tijd (ITWT, Magik o.a.). Fire & Ice- Neverending Melody, die op Magik 5 staat, vind ik één van zijn mooiste platen.

Dit vind ik een hele fijne mix, van hetzelfde niveau als Live in Amsterdam. Al draai ik deze wel vaker om de één of andere reden. Zelf ben ik ook niet zo gecharmeerd van die Mario Più track en Flight 643 heb ik altijd een beetje zo zo gevonden, het is gewoon een vrij lomp nummer. Orkidea's Wintergalactic Mix, die op ITWT 6 staat kan ik weer wél goed hebben.

De mooiste platen op deze cd zijn voor mij Sunset on Ibiza, Open Our Eyes (en dus niet 'Your'), Sunrise at Palamos (van M.I.K.E. en niet R.I.V.E.R. zoals hierboven staat), Push (dezelfde M.I.K.E.) - Strange World en Moonshine (L-Vee).

avatar van trebremmit
Die Piu track vind ik wel lekker, zit een heerlijke drive in dat nummer. Deze Magik behoort zeker tot de betere uit de serie, en heb ik toentertijd helemaal grijsgedraaid, meestal draaide ik het voor het uitgaan.
Eigenlijk kan ik geen slecht nummer vinden hier, hij sluit ook heerlijk af met die knaller van CJ Bolland.

Ik heb ook maar even een correctie ingestuurd voor de tracklist want die klopt inderdaad niet helemaal.

avatar van Bill Evans
Bass Control past wel perfect in deze mix en de opbouw vanaf Lost Vagueness naar Flight 643 is sowieso mooi gedaan. Geen slechte nummers nee, maar die ben ik nog op geen één Magik tegengekomen.

Op mijn cd hoes staat overigens ook Open Your Eyes. Ik zie dat wel vaker bij dance-compilaties. Bijna altijd wel een foutje in de tracklist.