Magnolia (1999)

Pop / Score
Label: Reprise

1. Aimee Mann - One (2:53)
  2. Aimee Mann - Momentum (3:27)
  3. Aimee Mann - Build That Wall (4:25)
  4. Aimee Mann - Deathly (5:28)
  5. Aimee Mann - Driving Sideways (3:47)
  6. Aimee Mann - You Do (3:41)
  7. Aimee Mann - Nothing Is Good Enough [Instrumental] (3:10)
  8. Aimee Mann - Wise Up (3:31)
  9. Aimee Mann - Save Me (4:35)
  10. Supertramp - Goodbye Stranger (4:07)
  11. Supertramp - Logical Song (4:07)
  12. Gabrielle - Dreams * (3:43)
  13. Jon Brion - Magnolia (2:12)
avatar van grovonion
9 songs van Aimee, 2 oude hits van Supertramp en de theme-song, eigenlijk dus een CD van Aimee Mann...?

Joy
iig prachtige muziek bij de film magnolia zelf

tranentrekkers

neo (crew)
Ondanks dat ik al die songs nog redelijk vind, was het niet persee nodig geweest voor de film. Vond het vrij goedkoop klinken in de film. De Jon Brion score was alleenstaand prima functioneel (zie de musicmeter pagina).

avatar van Koekebakker
neo schreef:

Niet nodig? Ze waren juist noodzakelijk De film is juist ontstaan rond de liedjes van Mann, als ik PTA mag geloven. Heb hem al eens horen beweren dat de zin "Now that I've met you, would you object to never seeing each other again" uit Deathly het startpunt van de film was. Die zin zit ook letterlijk in de film. De rest is eromheen geschreven.

neo (crew)
Yep, van de regisseur zijn aanpak weet ik af. Dat interesseert mij dus weinig, of ze de basis waren voor de film. Kijk nu eens wat Brion doet met zijn werk, zie ook de link die ik gaf en wat ik daar schreef. Dat vind ik dramatisch een sterk middel, die songs een vrij goedkoop. Maar dat is eigenlijk haast altijd mijn mening, het verkiezen van score boven andere zaken. Vond de songs iig erg vals sentiment opwekken in de film, en ondanks deze is de film toch nog prachtig.

E.Norton
Hoe heet dat nummer die Stanley moest zingen om de antwoord te vervullen aan Jimmy Gator, alvast bedankt..

Het is een soort operah achtig liedje, italiaans of frans ofzo?

E.Norton schreef:

Het is een soort operah achtig liedje, italiaans of frans ofzo?

het is opera! en het is frans...

het liedje komt uit de opera "Carmen" geschreven door Georges Bizet. het liedje heet "Habanera" maar is het meest bekend onder de naam "L'amour est un oiseau rebelle que nul ne peut apprivoiser", de eerste zin uit het lied...

avatar van Serpico
Prachtig album!

Niet alleen past de sound van Aimee Mann's nummers uitstekend bij de film, ook los daarvan zijn het heerlijke nummers om te beluisteren. Van 4 van de 8 heb ik zelfs geen idee waar ze in de film zitten, maar goed zijn ze wel. Haar prominente bijdragen aan dit album zijn dan ook veel sterker dan gewone popsongs; ze zijn echt oprecht en mooi en bevatten bovendien meer dan eens extreem coole gitaarsolo's. Die in Driving Sideways is misschien nog wel de mooiste. Echt een prachtige combinatie tussen pop en rock!

En als afsluiter dan nog 2 nog altijd heerlijke hits van Supertramp en wat filmscore; was ieder filmalbum maar zo.

One, Momentum en Nothing Is Good Enough zijn de mooisten.

avatar van jeko
Hier het origineel van One

avatar van rkdev
Eigenlijk gewoon een soloplaat Van Aimee Mann (en wat voor een !!), aangevuld met 2x Supertramp en een score. Helemaal eens met de post van Serpico.

edit: oh, ik zie nu dat ik eigenlijk hetzelfde post als grovonion....

avatar van Harderwiek
Losstaand geweldig nummers, kan er bijzonder van genieten. Maar in de film werd ik er helemaal gek van en zorgde de nummers soms zelfs voor frustratie. De muziek wordt simpelweg verkeerd ingezet en ik zie de film en de muziek niet als twee componenten die elkaar versterken/ondersteunen in Magnolia... Jammer, want zoals gezegd is de muziek er mooi!