Bananarama - The Greatest Hits Collection (1988)

Label: London

1. Venus (7:18)
  2. I Heard a Rumour (9:23)
  3. Love in the First Degree (3:35)
  4. I Can't Help It (4:09)
  5. I Want You Back (3:32)
  6. Love, Truth and Honesty (3:31)
  7. Nathan Jones (3:15)
  8. Really Saying Something (2:44)

met Fun Boy Three

9. Shy Boy (3:20)
  10. Robert de Niro's Waiting (3:29)
  11. Cruel Summer (3:49)
  12. It Ain't What You Do (It's the Way That You Do It) (3:30)

met Fun Boy Three

13. Na Na Hey Hey (Kiss Him Goodbye) (3:31)
  14. Rough Justice (3:27)
  15. A Trick of the Night * (3:42)
  16. Aie a Mwana * (2:49)
  17. Venus [12" Hellfire Mix] * (3:26)
  18. Love in the First Degree (Eurobeat Style) * (3:37)
  19. Preacher Man [7-inch Mix] * (3:16)
  20. Help * (2:58)

met Lananeeneenoonoo

avatar van musicfriek
Tot mijn grote schaamte moet ik dit album ook nog ergens hebben liggen. Als kiddo vond ik Robert De Niro's Waiting altijd wel een stoer nummer. Voor de rest heeft deze muziek natuurlijk niet zoveel om het lijf. Gemakkelijke popdeuntjes (zelfs een paar geproduceerd door Stock, Aitken & ) tot hilarische covers als Help. 2,5*

avatar van kaztor
Okee, musicfriek, haal al die platen maar uit je Top 10, we hebben je door!

EVANSHEWSON
musicfriek schreef:

Alleen al voor dat ontzettend lekker prachtig meezingnummertje met die geweldige beat, dat ritme, met Fun Boy Tree, is dit de aanschaf eigenlijk al méér dan waard.
(ik bedoel dus nummer 12 op deze plaat; één van de aller-aller-aller- beste SINGLES ooit!)

Voor de rest staan hier erg lichtvoetige popdeuntjes op, maar echt slecht : neen! (echt héél goed ook niet, natuurlijk!)

***

avatar van Hans Brouwer
musicfriek schreef:
Tot mijn grote schaamte moet ik dit album ook nog ergens hebben liggen.
Ik heb "The Greatest Hits Collection (1999)" van Bananarama ook in mijn bezit . En....... daar schaam ik mij nou totaal niet voor .

avatar van kaztor
Ach, ik kan hier nou wel een beetje stoer zitten wezen en een eind in de negatieve weg lullen, maar het komt er eigenlijk gewoon op neer dat dit best wel lekkere, luchtige ( ) popmuziek is. Geen koningsmaaltijd, maar eerder een lekker, verfrissend drankje.

deze dames maakte in de jaren 80 erg lekkere muziek,dit is dan ook een leuke verzamelaar

deric raven
Oke; het is allemaal super commercieel, maar wat zijn Cruel Summer en It Ain't What You Do (It's the Way That You Do It) heerlijke nummers.

avatar van kaztor
Wel vind ik de latere hits vele malen minder.
Het begon te verantwoord en glad te klinken.
Gelukkig stopten ze er dan ook snel mee.

deric raven
Bij Venus kwam de ommezwaai; vervolgens werd het inderdaad allemaal minder.

bikkel
Sympathiek damestrio.Typisch Brits. In het begin brachten ze aanstekelijke, niemand kwaadoende nummertjes uit.Robert the Niro's Waiting,en de twee hitjes met The Fun Bou Three zijn nog steeds erg leuk.Tja, het meeste heeft weinig eeuwigheidswaarde meer.Leuk voor zolang het duurde.
Toen die gladjakkers van Stock.Aitkan en Waterman zich ermee gingen bemoeien,was de gein er helemaal af.Een grote hitmachine,maar wat hebben die mannen een hoop troep geproduceerd.

avatar van FunkStar
Heerlijk fout, maar toch stiekem wel lekker! Alle hits op een rij met uitschieters, nummers 1,2 en 10.

avatar van Madjack71
De oude bananen vind ik nog steeds wel lekker klinken. Ten tijde van SAW ging het snel berg afwaarts, Magnetronpop.
De nummers met Fun Boy Three vind ik nog steeds dik in orde.
Shy Boy/Robert de Niro's Waiting/Cruel summer hebben ook die sound van begin jaren tachtig over zich en das ook nog zo nu en dan wel leuk.

avatar van mental Theo
Robert De Niro's waiting is niet de grootste hit, wel een van de beste nummers.

Ze zijn een van 'hun' beste single-nummers Hotline To Heaven hier vergeten, o.k. niet een van hun grootste hits, maar wel een van 'hun' beste nummers!
Wat is er mis met Bananarama? Net zoiets als mensen die in de jaren 60 zich schaamden voor The Supremes en toch al hun albums en singles in hun platenkast hadden staan.
Ace of Base was wel leuk bezig, maar waarom Cruel Summer coveren dat bij de 90's jeugd niet zo bekend was?

avatar van pureshores
en toen kwam Robert de Niro's waiting voorbij @werk.
Toch erg vredig om te horen. Voor dat nummer zou ik dit album wel willen hebben, en Shy boy en Really saying something, Venus ook. De rest is niet aan mij besteed, al is Preacher man wel ok, gewoon een frisse Shep Pettibone produktie

avatar van frolunda
Eigenlijk vind ik alleen Rough justice,Cruel summer en Robert De Niro's waiting nog de moeite waard,wel wat weinig voor een verzamel album.Ze zagen er wel leuk uit,vooral die ene...

Aanstekelijke pop gebracht door 3 mooie meiden. Het oog wilde tenslotte ook wat. Ook dat zal de plaatverkopen in die tijd naar voren hebben gestuwd. Hele catchy deuntjes en gewoon goede composities. Ik zette hem laatst op ,op de verjaardag van mijn vrouw en al onze leefdtijdsgenoten zaten mee te zingen en ze gingen zelfs dansen. Op 1 of andere manier is het aanstekelijk. Ik kan er wel 4 sterren aan kwijt.