Das Pop - Das Pop (2009)

Belgiƫ
Label: 541

1. Underground (3:13)
  2. You Don't Wanna Know (2:52)
  3. Wings (3:13)
  4. Saturday Night (Part 1) (3:00)
  5. Never Get Enough (3:29)
  6. The Last Thing (3:05)
  7. Fool for Love (3:32)
  8. Try Again (3:03)
  9. Let Me In (2:57)
  10. Saturday Night (Part 2) (3:21)
  11. Girl Be a Man (3:50)
  12. September (4:03)
  13. Feelgood Factors [New Version] (4:56)
  14. Tired * (2:40)
avatar van Cabeza Borradora
Ik ken de voorgaande platen van Das Pop (nog) niet. Deze is dus mijn eerste kennismaking met de band, en ik heb gehoord dat deze wat meer "poppy" is als zijn voorgangers. Nu ben ik niet echt pop-minded, en de eerste beluisteringen waren dan ook niet echt meevallers. Maar zoals wel meer het geval is met pareltjes, moet je eerst door de schelp heen om de ware schoonheid te ontdekken.

Ik hoop dat hij na nog meer draaibeurten niet begint te vervelen (wat bij pop maar al te dikwijls het geval is), maar voor het moment geniet ik er elke keer nog meer van. Een absolute topper in het gerne!

avatar van Kronos
Ik begin 'm ook hoe langer hoe beter te vinden.

Gisteren Live bewonderd in Doornroosje in Nijmegen. Ik kende ze niet, maar het klonk niet verkeerd. Strakke tempo's en een grappige bijna cartooneske zanger. Een echt festivalbandje, maar ik zal er geen CD van kopen, want ik was de muziek alweer vergeten toen ik één been buiten Doornroosje zette.

avatar van Rudie
Knap om met zo'n divers geluid toch een eentonig album te maken.

Pop is het zeker, en niet op een verkeerde wijze. De liedjes zitten goed in elkaar, zijn niet aanstekelijk op het irritante af en het gevoel bekruipt je alsof hier toch wel begenadigde muzikanten bezig zijn. Maar wat is het toch allemaal saai.

avatar van Lepel
Met frisse weerzin dit album neergeladen: vond Das Pop altijd ´best leuk´, niets meer, maar vooral de negatieve berichten hier deden mij niet naar de torrentwinkel rennen om deze nieuwe binnen te halen.
Maar nu ik er een aantal keer naar geluisterd heb, blijkt deze niets-aan-de-hand-pop van de Vlamingen toch (weer) best aanstekelijk te zijn. Favoriete track van dit album: fool for love. Funky. Fijn.

avatar van Braam502
Wat een lekker fris album is dit.
Ik kende Das Pop alleen van het album ILove en dat was geen meevaller. Door positieve referenties deze gaan beluisteren en ik ben ervan overtuigd dat deze nog vaak gedraaid gaat worden op mijn MP3 player!
Vrolijke, drukke, popliedjes met fijne gitaarriffs en lekkere zang.
Na een aantal keer luisteren al 4*
Groeibriljantje?

avatar van Matthijs72
Trapte ik er weer bijna in...Das Pop is geen gewone popmuziek! Ik heb hun 2e album grijs gedraaid, maar dat was in 2004. Door het herhaaldelijke uitstel van de huidige release had ik de band al naar het kerkhof gedirigeerd.

Op basis van The Human Thing (maar wel met frisse tegenzin door de vertraging en pas een half jaar nadat hij uitkwam) toch een kans gegeven en WAT een lekker album. Eerste rotatie glijdt hij er zo doorheen, maar na een paar keer draaien blijven de nummertjes lekker plakken.

Echt veel leuker dan gemiddeld.

4* met over 3 maanden OF een hele eraf OF een halve erbij...

avatar van Apsjar
Slecht is hij zeker niet, maar na alle heisa, en de twee schitterende vorige platen, bleken mijn verwachtingen toch wel veel te hoog gespannen. Buiten enkele uitschieters tamelijk middelmatig. Beetje jammer voor de Das Pop fan in me...

avatar van LeRoi
Zag ze vanavond bij DWDD: klonk goed. Ga toch maar eens wat van deze band luisteren...

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
En ook de nieuwe single "Saturday Night [Part 1]" staat nog op dit album, wat het totaal al op zeven (!) brengt.