Dead Can Dance - The Serpent's Egg (1988)

Australiƫ
Pop / Neoklassiek
Label: 4AD

1. The Host of Seraphim (6:18)
  2. Orbis de Ignis (1:35)
  3. Severance (3:22)
  4. The Writing on My Father's Hand (3:50)
  5. In the Kingdom of the Blind the One-Eyed Are Kings (4:12)
  6. Chant of the Paladin (3:48)
  7. Song of Sophia (1:24)
  8. Echolalia (1:17)
  9. Mother Tongue (5:16)
  10. Ullyses (5:09)
avatar van heartofsoul
Mijn eerste Dead Can Dance album - terwijl ik aan het koken ben klinkt ie over de speakers...
En ik denk niet dat het bij dit ene album blijft. Prachtige middeleeuwse (?) sfeer. Ik ben nog een oningewijde in deze muziek, maar spannend is het wel. En nu terug naar het fornuis, anders brandt het eten aan.

heartofsoul schreef:

Moet een fantastische ervaring zijn. Ik herinner me zelf als de dag van gisteren de eerste DCD-luisterbeurt. En ja, dat was ook dit album.
Als je écht Middeleeuws wil gaan raad ik de opvolger -Aion- aan.

avatar van Castle
Aion was mijn eerste plaat.
Maar ook deze blijft top, ontdek en geniet van meer DCD

avatar van Film Pegasus
Mijn kennismaking met Dead Can Dance en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Het is muziek die wat moet wennen, al ben ik vroeger wel wat opgegroeid met kerkmuziek. De muziek klinkt als een mix tussen gregoriaanse liederen, folk en new age. Maar de groep slaagt er in om het interessant te houden en geeft er duidelijk een eigen vernieuwde sound aan. Dat de muziek in films te horen, is geen wonder. Dit leent zich er zeker toe.

Een plaat die ik wel meer zal opzetten. En denkelijk ook zal groeien in waardering. Mooi!