Kiln, drie samenwerkende mannen die eind jaren '90 de prachtigste dingen maakten, getuige de eerdere releases Holo, Ampday en de verzamelaar Thermals. Op dit laatste album is ook weer gedetailleerde gevarieerde ambient in unieke Kiln-stijl terug te horen. Uit dit
interview blijkt dat de mannen ten tijde van dit Dusker vooral hun eigen leven leiden en voornamelijk samenwerken op afstand via het internet. Verdwijnt daarmee de synergie een beetje? Ik vind van wel, er is een evolutie hoorbaar, maar eentje richting wat meer klinische elektronica - terwijl juist dat 'organische' ietwat rauwe karakter en rock-invloeden van weleer zo lekker wegluisterden. Dusker valt hier dus wat minder in de smaak, hoewel Airplaneshadows en Flycatcher wel op een best-of-Kiln komen die ik ooit nog ga samenstellen. Kiln is altijd klein en anoniem gebleven (met name doordat ze geen publiciteit zochten en sporadisch optraden), maar desalniettemin maken ze grootse dingen. Had het album Airplaneshadows genoemd en een andere hoes gegeven, dan had het misschien wat meer tot de verbeelding gesproken die spreekt uit de muziek zelf.