Kim Wilde - Premium Gold Collection (1996)

Alternatieve titel: Centenary Collection

Label: EMI

1. Kids in America (3:24)
  2. Chequered Love (3:21)
  3. 2 6 5 8 0 (3:11)
  4. You'll Never Be So Wrong (4:11)
  5. Water on Glass (3:35)
  6. Our Town (3:50)
  7. Everything We Know (3:42)
  8. Boys (3:14)
  9. Watching for Shapes (3:41)
  10. Action City (3:24)
  11. View from a Bridge (3:30)
  12. Take Me Tonight (3:53)
  13. Cambodia (3:56)
  14. Child Come Away (4:05)
  15. House of Salome (3:34)
  16. Stay Awhile (3:39)
  17. Love Blonde (3:31)
  18. Dancing in the Dark (3:42)
  19. Sparks (4:08)
  20. Sing It Out for Love (3:33)
avatar van dazzler
Een bijzonder goede verzamelaar, want dezelfde tracklijst
als op allereerste The Very Best of (1984), maar uitgebreid
met 4 extra nummers ...

Watching for Shapes (b-kant Cambodia), Action City (van Select)
en Sparks en Sing It out for Love (van Catch as Catch Can).

Omdat track 10 en 19 wat ongelukkige keuzes zijn toch maar 4,5.

avatar van kaztor
Ik heb deze met iets andere cover en naam (Premium Gold Collection).
Hoe zal ik het omschrijven.... Vind het beter dan de latere periode (die ik op The Collection heb) en het klinkt nog heerlijk onschuldig. Dit is gewoon goede popmuziek waar al die Pussycat Dolls en dergelijke tutjes nog wat van kunnen leren. Het klinkt erg commerciëel, maar staat aan de goede kant. Later werdt ze toch iets té safe.

avatar van dazzler
Deze telt tracks 9, 10, 19 en 20 op bij The Very Best of Kim Wilde (1984).

Alleen Watching for Shapes (de b-kant van Cambodia)
vind ik een aanwinst, de overige drie zijn doorsnee albumtracks.

avatar van kaztor
De geluidskwaliteit hierop is beter dan dat op Very Best, dus sluit dit goed aan op The Collection (ook geen overlappingen vanwege platenmij-gedoe). Een nummer als Stay Awhile is simpelweg fantastisch. Vanwege de latere periode wordt ze nogal eens weggezet als 'lichtgewicht', maar op basis van deze verzamelaar is ze zeker meer waard.

kaztor,

Vind je het ook zo onbegrijpelijk waarom Stay Awhile
geen single was van haar derde album Catch as Catch Can?

Paste perfect na Love Blonde en Dancing in the Dark.

avatar van kaztor
Is toch veel leuker om het voor jezelf te hebben?

Vanaf Love Blonde veranderde haar image van een new wave-meisje naar de stoeipoes zoals we die nu kennen. Dat was, denk ik, een bewuste move bij de juiste single.

Ze is al lang geen stoeipoes meer. Ze was vroeger een aantrekkelijk meisje, nu een mooie vrouw.
Maar in de clip van Cambodia zag ze er inderdaad erg lekker uit, dat moet ik toegeven.

avatar van kaztor
Je hebt gelijk. Ik vind mijn opmerking bij nader inzien ook nogal oneerbiedig klinken.

Ik vind deze cover (zo'n beetje hetzelfde als mijn cd-versie) trouwens zeer mooi.

Zeker; ze ziet er gewoon erg goed uit, en het oog wil ook wat.

avatar van goldendream
Deze verzamelaar van haar eerste drie albums lijkt me beter dan 'The Very Best of Kim Wilde' uit 1984. Je vindt er dezelfde nummers met 4 nummers extra en ze staan chronologisch. Die uit 1984 heeft wel een veel mooiere hoes.

avatar van dazzler
Deze verzamelaar bevat inderdaad vier nummers meer.
Maar toch ik vind het jammer dat Can You Hear It ontbreekt.
Die had gemogen in plaats van Sparks.

Deze tracklijst is nadien nog meerdere malen met een andere hoes verschenen.

Met een mooiere hoes?
De hoes die haar staat, vind ik triest: het is gewoon de hoes van haar derde album. Wellicht zeer belachelijk, maar dat weerhoudt me het album te bestellen, ook al is het heel goedkoop.

avatar van goldendream
Wat zoekend op het net stel ik vast dat er eigenlijk geen dvd van haar te vinden is. Ik zou het wel leuk vinden de oude clipjes nog eens te zien. Nostalgie hé.

avatar van dazzler
De oude clipjes zijn zelfs niet eens op een offcieel YouTube kanaal te vinden.
Ik denk dat jaar werk bij RAK (EMI) nu gewoon in de retromolen zit en men om de zoveel jaren
een gelijkaardige verzamelaar op de markt gooit, zonder zich er nog echt om te bekommeren.

De eerste albums verschenen een paar jaren geleden in een expanded formaat.
Maar ik vond de geluidskwaliteit niet zo denderend, eerlijk gezegd.

Hier een link naar de meest recente en doorgaans spotgoedkope versie van deze tracklijst.
Kim Wilde - Essential (CD, Album) at Discogs

avatar van goldendream
Dank je wel voor de link. De hoes is al heel wat beter.

avatar van dazzler
Deze kunnen ook, maar zijn wellicht uit roulatie.

Centenary collection | Wilde Life : Official Kim Wilde fansite - wilde-life.com
Kim Wilde - The Essential at Discogs

Maar de mooiste hoes blijft toch die uit 1984 (met de 16 tracks).

avatar van goldendream
Dazzler, bedankt voor de links. Je bent een wandelende muziekencyclopedie.
Inderdaad, dé hoes is die van 1984. Raar dat bij Kim Wilde een hoes belangrijk is hé.

avatar van dazzler
Kim was mijn eerste vrouwelijke muziekidool. Haar poster hing op mijn kleerkast.
De tiener in mij kon perfect begrijpen waarom haar hoezen zo belangrijk zijn.

Dus ik ken zowat elke verzamelaar van haar beginperiode.

avatar van goldendream
Het is niet te ontkennen hoe de tienerjaren de latere muzieksmaak blijven beïnvloeden.

avatar van vigil
goldendream schreef:

Herkenbaar. Ik heb thuis een dvd-r met al haar videoclips

Ooit een gekocht op een beurs ofzo