Kane - So Glad You Made It (2001)

Label: BMG

1. Free (5:09)
  2. Rain Down on Me (5:00)
  3. Dead End (5:37)
  4. So Glad You Made It (4:18)
  5. Let It Be (5:24)
  6. Mother (7:26)
  7. Stompin' at Ronnie's (0:43)
  8. Hold on to the World (6:57)
  9. Crazy Warnings (4:02)
  10. Our Hearts Will Beat as One (5:32)
  11. Alone (5:11)
  12. What If (9:51)
avatar van Shelter
De eerste 2 woorden van de titel vatten onbedoeld mijn gevoel samen over deze plaat (so glad) maar dan op zijn Nederlands...so/zo glad.
Het is nergens verrassend, heard it all before muziek alleen nu ingespeeld van eigen bodem.
Wellicht dat ze daardoor wat meer credits kregen, ik vind de zanger ook niet een meer dan gemiddelde stem hebben. Niet heel slecht, zeker niet goed. 2*

Sjakiebakker
Verbazingwekkend.. De zogenaamde "kenners" zijn het met elkaar eens. Het komt uit Nederland dus bij voorbaat is het dus bagger. Ik zie dezelfde "kenners" dit ook doen bij albums die het merendeel van de muziekliefhebbers geweldig vindt dus die albums zijn ook bij voorbaat bagger... Geen idee wat die zogenaamde "kenners" hier doen....

Lou Reed zou eigenlijk een album met Kane moeten maken.

Sjakiebakker schreef:
Het komt uit Nederland dus bij voorbaat is het dus bagger.

Dat lees ik niet op deze pagina hoor. Er zjin ook genoeg Nederlandse bands die wel goed zijn, Dewolff, Face Tomorrow, Wooden Constructions, Moss, Rats on Rafts, etc.

De enige goeie cd van de heren

avatar van iggy
@ herman. Nou ik krijg en heb wel degelijk het gevoel dat Kane gekraakt word puur omdat ze uit Nederland komen. Iets wat ook behoorlijk terug komt bij bijv Anouk. Beide hebben blijkbaar een te grote mond. En dat word niet op prijs gesteld als je uit nederland komt

avatar van Shelter
Ik vind Anouk wel goed, maar alleen op Update.
Voor de rest minder inspiratieloos dan Kane maar nog steeds niet goed.

avatar van Booyo
1,5
Zowaar 2 zeer behoorlijke nummers: Dead End en Let It Be. De rest is heel matig, en de hits Rain Down on Me en So Glad You Made It gewoon erg slecht. En dat zeg ik zeker niet om het feit dan ze uit Nederland komen.

avatar van Ronald5150
De eerste helft van ”So Glad You Made It” vind ik nog best veelbelovend. In vergelijking met het debuut zijn de liedjes veel dynamischer en klinkt Kane niet uitsluitend als een standaard rockband. De variatie is hoger en de liedjes zijn afwisselend rockend en ingetogen. Naarmate het album vordert nemen de productionele tierelantijntjes het over. Het gaat allemaal zweverig en dromerig klinken en dat komt de liedjes niet ten goede. Hier haak ik dus af. Jammer na een best aardig begin dus. ”So Glad You Made It” vind ik lang niet zo slecht als hier nog al eens wordt gepredikt. Ik krijg toch sterk het gevoel dat het allemaal teveel op de persoon is gericht, dan dat er echt gefundeerde kritiek aan ten grondslag ligt. Maar goed, dat is weer een andere discussie. Ik denk dat Kane op ”So Glad You Made It” ten ondergaat aan hun eigen ambities. Het album ”Fearless” vind ik daarentegen gewoon oprecht mooi, maar alles wat daarna komt kan me totaal niet bekoren. Uiteindelijk is ”So Glad You Made It” net als het debuut in mijn beleving aan aardig tot redelijk album.

avatar van adri1982
Nogal een ondergewaardeerd album. Ik denk dat deze lage score mede komt door een groepering Kane-haters, want ik kan geen enkel slecht nummer op dit album vinden.
De cd begint al goed met 'So, glad you made it'. Ook de hit 'Rain down on me' hoor ik heel graag. Toen ik deze cd dik een uur geleden aanzette (ik heb hem thuis), hoorde ik ook dat 'Dead end' het origineel was van 'Before you let me go' dat Kane in 2003 met Ilse Delange opnam en daarmee een grote hit scoorde. Die uitvoering 'Dead end' vind ik goed, en verder zijn er ook mooie nummers als 'Mother' en 'Hold on to the world' op dit album te vinden.

avatar van Dibbel
Ik vind hem ook zo slecht nog niet.
Vooral de eerste helft is eigenlijk best goed.
Paar keer gedraaid weer de laatste tijd, kom binnenkort wel met een oordeel.
Aan hating uit principe doe ik sowieso niet.

avatar van Emile93
Let It Be is een van mijn all-time favourite songs! De rest van het album is oké

avatar van Funky Bookie
Na een ijzersterk debuut en een geslaagd U2 uitstapje, is hier het 2e studio album van Kane. Je kan horen dat er wat meer U2 in de liedjes is blijven hangen. De galm op de stem stoort me af en toe, maar is bij andere nummers prima op zijn plaats. Het eerste deel van het album vind ik het sterkst, daarna loopt het niveau wat terug. De voorzichtige dance invloeden aan het eind zijn niet helemaal voor mij weggelegd.
Misschien is het allemaal niet heel origineel maar tot Kane kwam, zijn er nog niet veel NL bands geweest met zo'n internationaal stadiongeluid. Dat de heren het commerciële succes omarmen, kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Al met al een prima plaat met Let It Be als absolute uitschieter.

Schnee
een internationaal stadiongeluid! dat willen we allemaal, hahaha!
Straks ga je nog zeggen dat coldplay ook wat goeds is

Enige aardige album van Kane. de rest is bagger

avatar van Funky Bookie
Schnee schreef:
een internationaal stadiongeluid! dat willen we allemaal, hahaha!
Straks ga je nog zeggen dat coldplay ook wat goeds is

Nee zeg, stel je voor dat je iets waardeert dat de massa goed vindt.........

Schnee
Funky Bookie schreef:

Nee zeg, stel je voor dat je iets waardeert dat de massa goed vindt.........

ja!