Doe Maar - Het Complete Hitoverzicht (1994)

Pop / Ska
Label: Arcade

1. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:20)
  2. Is Dit Alles (5:21)
  3. Pa (3:32)
  4. Smoorverliefd (3:17)
  5. Radeloos (4:06)
  6. Ik Zou het Willen Doen (3:09)
  7. Belle Hélène (2:47)
  8. Dansen Met Alice (2:04)
  9. Alles Gaat Voorbij (3:43)
  10. Heroïne (3:00)
  11. Bang (3:52)
  12. Okee (3:04)
  13. Nachtzuster (3:48)
  14. 1 Nacht Alleen (4:00)
  15. De Bom (2:43)
  16. Nederwiet (6:55)
  17. Je Loopt Je Lul Achterna (4:51)
  18. Doe Maar Net Alsof Je Neus Bloedt (5:58)
  19. Bella Donna (3:13)
  20. Nachtmerrie (Op Hol) (3:57)
  21. Rumah Saya (4:04)
  22. Nix voor Jou (4:08)
  23. Zoek het Zelf Maar Uit (3:06)
  24. Anita (3:30)
  25. De Laatste X (4:56)
  26. Liever Dan Lief (3:15)
  27. Doris Day (3:50)
  28. Macho (3:15)
De hit-verzamelaar "Alles" is iets completer.
Feit is toch dat Doe Maar zeker één van de meest interessante Nederlandse bands ooit is geweest, niet zozeer kwalitatief, als wel qua fenomeen.
Als 12 jarig mannetje vond ik ze al erg goed, en dat vind ik nu nog steeds. Opvallend is dat de waardering voor deze band in de loop der jaren alleen maar gestegen is. Nog veel grappiger was het om te zien dat bij de reunie-concerten evenveel mannen als vrouwen rondliepen. Of waren dat de huidige echtgenoten van de vrouwen die toen fan waren ? En moesten ze soms verplicht mee ? Maar waarom zongen ze dan ook zo hard alle liedjes ?

Belg zijnde ben ik zeker niet te beroerd om toe te geven dat Doe Maar één van de beste, zoniet de beste, Nederlandstalige popgroepen allertijden is ...
Ik had deze dubbele CD in mijn bezit, maar mijn ex heeft 'm gehouden, de teef
**** 4 op 5 ****

avatar van Nicolage Rico
Ze leken wel te groot voor op Nederlands bodem...
Er is nooit meer zo'n goede band in Nederland geweest die zo'n eigen stijl had en zo stoer was als Doe Maar..

Ik ben in 2000 naar een concert geweest. Helaas hadden de jaren kwaliteit ingeleverd, maar dat was helemaal niet erg. Het was een superconcert.

Ik wil hier 4 sterren voor geven! Nou, laat ik niet flauw doen, ik geef er 4,5, omdat er echt sommige Nederlandstalige-wereld-nummers opstaan!

avatar van aslan
aslan (crew)
Nicolage Rico schreef:
Er is nooit meer zo'n goede band in Nederland geweest die zo'n eigen stijl had en zo stoer was als Doe Maar!

Nooit van KUTSCHURFT gehoord zeker !!!

avatar van Yak
Yak
Ik neem aan dat dat een band is? Anders mag je je gescheld voor je houden.

Het is een band Yak: grindcore geloof ik
Het leek me ook sterk dat dit gescheld van aslan was (die volgens mij momenteel de strijd met lebowski is aangegaan qua toevoegingen: wow die 2 moeten pijn in hun vingers hebben momenteel ).

avatar van dynamo d
aERodynamIC schreef:

Het is een band Yak: grindcore geloof ik

Ik dacht ook dat dit gescheld was en vond discussie verkeerde kant uitgaan. Het is misschien handig dat er dan wat meer informatie bij wordt vermeld (door in dit geval Aslan) want niet iedereen, althans ik in ieder geval niet, begrijpt meteen dat het hier om een (onbekende) band met zo'n idiote naam gaat.

Heb je gelijk in, maar in dit geval had iedereen kunnen zien dat dit niet zo was getuige de 4* van aslan. Kwestie van ongelukkige formulering zullen we dan maar zeggen. Wie weet duikt deze band (die ik overigens ook niet ken) hier binnenkort wel op

avatar van lebowski
Tussen het toevoegen door een woordje over Doe Maar: eigenlijk hadden ze het net anders aan moeten pakken. Want door enorme sterke melodieën (Is dit alles, Doe maar net, Pa) te verbinden aan af en toe wel heel simplistische tienerteksten (raar, Vrienten was al bijna 30 toen Doe Maar begon), kreeg de band een enorme groep fans die het niet om de muziek was te doen, maar om de herkenning. Op zich jammer, want Doe Maar kon de sterren van de hemel spelen. Luister bijvoorbeeld eens hoe enorm funky ze staan te spelen in Alles Gaat Voorbij (jammer dat Ernst J. zingt). 4*

Kutschurft heeft zelfs wel 's op dezelfde avond optreden als Kringspiertyfus. Ik had het affiche van die avond wel willen zien.

dutch2
Ik vermoed dat ook De Artsen optraden om de boel een beetje in de gaten te houden

avatar van aslan
aslan (crew)
kutschurft heeft twee lp's uit (met songs als neuk je oma in der stoma en maak me gek met je doorligplek) jammer genoeg in eigen beheer opgenomen...

avatar van Nicolage Rico
aslan schreef:

Ik ben bang dat het niveau qua muziek net zo laag is als het niveau van de titelnamen.

avatar van 5713Finest
Goed album, alle hits op een goed selececteerde volgorde (echt lekker)

avatar van Madjack71
Genoeg te genieten op deze verzamelaar.
Destijds zat ik meer in Normaal dan in Doe Maar. Maar soit das allemaal nog goed gekomen.