Buddy Guy - Skin Deep (2008)

Blues
Label: Zomba

1. Best Damn Fool (4:57)

met The Memphis Horns en Wille Mitchell

2. Too Many Tears (4:25)

met Withtrucks en Tedeschi

3. Lyin' Like a Dog (7:27)
  4. Show Me the Money (3:09)
  5. Everytime I Sing the Blues (7:37)

met Eric Clapton

6. Out in the Woods (5:43)

met Robert Randolph

7. Hammer and a Nail (2:57)
  8. That's My Home (2:52)

met Robert Randolph

9. Skin Deep (4:29)

met Derek Trucks

10. Who's Gonna Fill Those Shoes (4:08)

met Quin Sullivan

11. Smell the Funk (4:46)
  12. I Found Happiness (5:39)
avatar van Dexter
Aardig album, met leuke gastmuzikanten en enkele sterke songs (Lyin' Like a Dog, het door merg en been gaande Everytime I Sing the Blues en het stomende Hammer and a Nail). Toch vind ik het af en toe wat te braafjes en geconformeerd overkomen. Wil je de essentie van Buddy Guy te pakken krijgen, moet je 'm echt eens live zien. Heerlijk

avatar van Ronald5150
Ondanks dat ”Skin Deep” wellicht wat overgeproduceerd is, vind ik het toch een erg fijn album. Die overproductie zit hem in de kleine dingen, maar gaat op den duur wel opvallen. Voorbeeldje: in de op zich prima slowblues ”Lyin’ Like a Dog” zit een hele lichte maar toch vervelende echo op de stem van Buddy Guy. Dit soort dingetjes zijn jammer en totaal overbodig. Verder krijg je precies wat je van Guy verwacht; authentieke elektrische blues, doorleefde stem en heerlijk gitaarwerk. Ook de samenwerkingen zijn zeer de moeite waard. Die met Derek Trucks, Susan Tedeschi, Eric Clapton en Robert Randolph springen er wat mij betreft uit. Ook het afsluitende ”I Found Happiness” vind ik erg mooi. Dus ondanks de productionele overload is ”Skin Deep”, wat mij betreft, gewoon weer een hele fijne bluesplaat.