Esoteric - The Maniacal Vale (2008)

Label: Season of Mist

1. Circle (20:45)
  2. Beneath This Face (11:22)
  3. Quickening (12:19)
  4. Caucus of Mind (7:22)
  5. Silence (15:45)
  6. The Order of Destiny (11:33)
  7. Ignotum Per Ignotius (22:43)
avatar van Fleppie
Overtreffende trap van doom metal, hoewel wat toegankelijker geworden sinds hun debut.

avatar van snarf349
doom in optima forma, how low can you go...

avatar van andnino
Ik vind Circle toch behoorlijk catchy

avatar van mayhemblik
Muziek erg tof, maar van zijn stem ben ik niet zo gecharmeerd, dat ken ik nu wel zo'n beetje.
Maar ik heb hem nog maar net, dus wie weet.

avatar van mayhemblik
Ai, ik heb een foutje gemaakt hoor ik nu, ik heb die dag een hele berg muziek gekocht en ik heb er twee door elkaar gehaald.
Wat ik hierboven schreef geldt namelijk voor Agalloch!!!
Die lp komt bij mij niet verder dan 2 en een halve *.
Deze plaat daar in tegen scoort bij mij een zeer dikke 4 ****.
Geweldige duistere muziek die mij op het puntje van mijn stoel brengt ( als ik tenminste nog zit)
Excuses voor mijn o zo domme gedrag en ik hoop dat ik door jullie vergeven wordt, zo niet dan zal ik verscheurd door verdriet en spijt de laatste jaren op deze wereld moeten slijten dus heb genade!!!!

avatar van L_T_B
Slowchat geruimd.

editherman: en nog eentje

avatar van schizodeclown
Deze plaat heeft alles wat ik in een plaat zoek, en nog meer zelfs: het is duister maar o zo bloedmooi, episch, majestueus, spacey en avontuurlijk met veel variatie.
Deze plaat onderscheidt zich vooral door 1 ding: Het is vrijwel foutloos, geen enkel zwak punt heb ik kunnen ontdekken, en dat voor een plaat van ruim 100 minuten!

avatar van Gloeilamp
Hier ben ik erg benieuwd naar, ik zit alleen nog een beetje met de speelduur. Door het enthousiasme van schizodeclown zal ik hier morgen eens voor gaan zitten

avatar van Don Cappuccino
Op de een of andere manier kom ik nooit verder dan Circle omdat dat echt een prachtig nummer is. Die gitaren zijn zwaar maar tegelijk ook desolaat en emotioneel.

Gloeilamp schreef:

Ik hoop dat het wat voor je is, deze subgenre van metal is namelijk niet altijd even geliefd bij iedereen, maar goed wie weet

avatar van Gloeilamp
Ik hoop het ook, zal hier binnenkort mijn mening posten!

Gloeilamp schreef:
Ik hoop het ook, zal hier binnenkort mijn mening posten!

Ik wist niet dat een dag zo lang duurde joh

schizodeclown schreef:

Ik wist niet dat een dag zo lang duurde joh

Haha sorry! We zijn alweer een jaar verder.. Ik heb dit album één keer gehoord en het kwam erg goed binnen. Helaas vond ik het wel iets te lang duren. Daar was ik al een beetje bang voor.

Ik zal hem even in mijn rotatielijst zetten zodat ik er binnenkort weer eens naar ga luisteren

Gloeilamp schreef:
Helaas vond ik het wel iets te lang duren. Daar was ik al een beetje bang voor.

Je kan het anders ook in 2 delen beluisteren