Das Pop - I ❤️ (2000)

1. The One (4:45)
  2. Such a Day (4:12)
  3. Baby of Gold (3:43)
  4. A Naked Girl (3:21)
  5. The Love Program (3:32)
  6. Forever (4:50)
  7. Rosie (3:25)
  8. Ordinary Sunset (5:34)
  9. Sing Song (3:31)
  10. True (5:40)
  11. All for Love (4:49)
  12. Welcome * (0:33)
  13. The Little Boy * (3:53)
  14. Electronica for Lovers * (3:19)
  15. Tonight * (3:33)
  16. The One [Live] * (4:45)
  17. The Love Program [Live] * (4:51)
  18. Ordinary Sunset [Live] * (5:42)
  19. All the Other Ones [Live] * (3:57)
  20. Baby of Gold [Live] * (3:45)
  21. True [Live] * (4:56)
avatar van titan
titan (crew)
Zeer fraaie plaat die het beste van Bowie en Blur in zich verenigt. 4,5*

avatar van Tompie
Na de single 'Electronica for lovers' had ik toch iets meer van dit album verwacht. Geen enkel nummer is echt héél sterk. Wel verschillende leuke nummertjes.

Alleen The Love Program en The One zijn singles geweest toch?

avatar van Tompie
Ik weet niet juist wat er allemaal single is geweest van dit album, maar 'electronica for lovers' was een single die apart werd uitgebracht, voor deze plaat, en staat ook niet op 'I love'

Electronica For Lovers was inderdaad wel een heel leuk nummer.

avatar van Wolkenmeter
Tompie schreef:

In België is deze plaat ook op een limited edition uitgekomen met daarbij drie singles die de band eerder had uitgebracht: Tonight, The Little Boy en Electronica for Lovers.

De singles van het album waren, als ik het mij goed herinner, The One, Forever en The Love Program

avatar van 93.9
Op sommige cd's staan op het einde nog twee eerdere singles!
gewoon de cd aanlaaten of tig tracks doordrukken.
Of is dit een spolier?

avatar van Zachary Glass
93.9 schreef:
gewoon de cd laten spelen of tig tracks doordrukken

Druk maar door Ze bevinden zich pas op nummer 97, 98 & 99

Nah, geen spoiler. Zonder spoiler zouden ze zich van geen plezier bewust zijn

Electro_
The Love Program! En die volledig gejatte drumloop in het begin vergeef ik ze dan wel.

Mooi plaatje, maar The Human Thing is beter, volgende heet Fuckland. Benieuwd wat dat gaat geven...

avatar van Bert Wasbeer
Had hem laatst weer eens op staan, het is toch wel een tijdsgebonden plaat gebleken. Lang niet alles vond ik nog zo goed als toen ik hem kocht

Bert Wasbeer schreef:

dat kan bij iedereen anders zijn, he! ik blijf hem in ieder geval goe vinden.

avatar van Pellie
Wat kunnen die belgen toch stiekem goede muziek maken.
De plaat begint met meteen met de 2 grootste knallers van het album (The One, Such a Day).

'The Love program' is een nummer wat kant en klaar gecovered kan worden door een happy-hardcore-DJ. Ik voel mezelf niet geroepen dit te doen. Het stukje "pretty boring stuff, pretty boring stuff" kan letterlijk overgenomen worden. Mocht je je geroepen voelen heb je meteen een dikke hit in de pocket.

Het nummer 'Forever' en enkele anderen hebben veel weg van de Gorillaz wat dit album tot een grote hoogte brengen.

Ik kan wel zeggen:
I Love Das Pop! 3.5*

avatar van FunkStar
Heerlijk album waty ik veel gedraaid heb in de zomer van 2001! Such a Day is mijn grote favoriet! *repeat*

Een heerlijke mix van pop en rock en inderdaad duidelijk de invloeden van David Bowie, Blur en Oasis

EVANSHEWSON
Redelijk gehyped bandje. Ik heb dit van de bieb gecopieerd, maar vaak draai ik dit niet meer; Vervaldag al overschreden ?? Ik denk het.

avatar van jeroen1904
Deze moet voor mij net iets onder doen voor de opvolger "the human thing". Toch wel een leuke popplaat met wat kleine disco-invloeden. Das Pop trad trouwens altijd op met hun I love t-shirtjes tijdens de tour rond deze plaat. De bonustracks hierop zijn inderdaad eerder uitgebrachte nummers, waarbij electronica for lovers toch echt wel een zeer sterk nummer is.

wcs
Dit vond ik destijds ( en ook nu nog steeds) een geweldig plaatje. Zeker voor een debuut was dit een sterk staaltje, zelden had ik zo'n groepje gehoord dat al zo inventief en origineel uit de hoek kwam.
Want het mag gezegd worden, een eigen stijl hebben ze wel kunnen ontwikkelen. Hun muziek is dan ook een smeltkroes aan verschillende invloeden gaande van pulp en blur tot bowie en the beatles.
En die mix ligt enorm lekker in het gehoor, de wat hardere nummers zoals Forever gaan hand in hand samen met meer relaxte nummers als Rosie en vormen een zeer aangenaam geheel waarvan ik echt al ontelbare keren heb genoten.
Gaan vervelen heeft dit dan ook nooit gedaan. Zou ook moeilijk kunnen dankzij de eigenwijze sound van dit groepje. Piano en drums zorgen afgewisseld door akoestische en elektrische gitaren voor extreem catchy popnummers. Maar het zijn ook de arrangementen die een belangrijke rol spelen, een stel blazers in die nummers, een beat voor dat nummer, strijkers laten invallen bij dat refrein,... Het zijn die elementen die voor eigenwijze en catchy sound zorgen en dit album dus tot een topper maken.
1 van de allerbeste platen is het niet maar zeker wel een uiterst aangenaam debuut.

avatar van Arno
Ongeveer een jaar geleden stond dit album nog op 4* bij mij. Intussen is dat cijfer al een stuk gedaald. Behalve de eerste twee tracks, en het vijfde nummer, vind ik het nogal slaapverwekkend om eerlijk te zijn. Oftwel pretty boring stuff, zoals Bent van Looy het zo mooi verwoordt in The Love Program. Ironisch genoeg is dat wel het leukste nummer op dit plaatje. 3*

avatar van LucM
Dit vind ik nog steeds een leuk en eigenzinnig debuutalbum van Das Pop. Beïnvloed door Blur en Pulp, met ook een snufje elektronica, gezongen met Brits accent en aanstekelijke popsongs, waarvan sommige een melancholieke ondertoon hebben. Kortom, degelijke Britpop van Belgische bodem. De laatste tijd echter niets meer van Das Pop gehoord.

zeeeer goede plaat, zeker een aanrader!!!!!!!!!

avatar van jeroen1904
LucM schreef:
De laatste tijd echter niets meer van Das Pop gehoord.

Hun nieuwe plaat zou normaal uitkomen in oktober, maar de release is uitgesteld naar januari. De single underground doet het op dit moment trouwens zeer goed op studio brussel.

avatar van KidChino8
^^hij is gelekt

avatar van stereo
Dit is mijn enige album van Das Pop , maar sinds ik hen live heb zien spelen (gisteren) heb ik zin in meer...
want live zijn ze echt goed, nu even hun andere werk ontdekken

avatar van Brunniepoo
Deze recent aangeschaft nadat ik een enthousiast (oud) stukje van Ronald Giphart tegenkwam over deze band. Nu een paar keer beluisterd maar echt opzienbarend vind ik het allemaal niet. Best een leuke plaat maar ook niet zo heel veel meer dan dat.

Eigenlijk overkwam precies hetzelfde me bij het titelloze debuut van The Magic Numbers. Misschien moet ik de voorkeuren van Ronald Giphart maar niet meer gebruiken als aanknopingspunten voor muzikale ontdekkingen...

avatar van Wickerman
Uitstapje van Liam Gallagher? Zo klinkt de zanger althans.

avatar van Arjan Hut
Elk liedje is een hit.