Marv Johnson - Marvelous (1960)

Soul
Label: United Artists

1. September in the Rain (2:04)
  2. You Got What It Takes (2:30)
  3. Summertime (2:20)
  4. S'Wonderful (2:02)
  5. I Can't Get Started (2:36)
  6. Come to Me (2:15)
  7. Let Me Love You (2:20)
  8. Almost Like Being in Love (2:20)
  9. Love Is Here to Stay (1:58)
  10. I'm Coming Home (2:28)
  11. When I Fall in Love (2:41)
  12. Don't Leave Me (2:20)
avatar van Reijersen
Marv Johnson is een naam die velen in verband brengen met Motown, maar hij maakte al veel eerder zijn betere platen. De beste daarvan is deze Marvelous uit 1960. Dit album bestaat eigenlijk uit een combinatie van tracks die hij in de 50´s opnam. Ook hier zien we al Berry Gordy als producer. Met zijn flexibele stem zingt Johnson heel goede songs als You Got What it Takes en Come to Me.

1. September in the Rain – Prima opener, gestoeld in de 50’s swing.
2. You’ve got What It Takes – Sneller en vrolijker, maar met dezelfde basis
3. Summertime – Prima versie van deze veel gecoverde song
4. S’wonderful – ook veel gecovered. Stilzitten wordt lastig hier
5. I Can’t Get Started – Langzaam, traag, maar wel mooi. De fluwelen stem van Marv neemt het hier over.
6. Come to Me – swingend nummer volgens de ingrediënten uit deze tijd en de tijd ervoor. Met onmiskenbare backings.
7. Let Me Love You – Rustig heen en weer wiegend het nummer door
8. Almost Like Being in Love – Licht twisten is hier toegestaan. Vrolijke swing
9. Love is Here to Stay – Leuke koortjes en backings. Subtiel pianootje. Rustig nummer.
10. I’m Coming Home – een beetje een olijke sfeer in het nummer. Vrolijk is het wel.
11. When I Fall in Love – Heel, heel, heel rustig nummer. Wegdromen.
12. Don’t Leave Me – Ontspannen, mooi gezongen afsluiter. Lekker sfeervol nummer ook wel.

(bron: Opus de Soul)