eLZhi - The Preface (2008)

Label: Fat Beats

1. Intro (The Preface) (1:02)
  2. The Leak (3:32)

9. Save Ya (4:00)

met T3

10. Yeah (4:14)

met Phat Kat

11. Transitional Joint (4:57)
  12. Talking in My Sleep (4:19)
  13. The Science (3:03)

met Fes Roc

14. Hands Up (4:13)
  15. What I Write (3:40)
  16. Growing Up (5:02)

met A.B.

avatar van MJ_DA_MAN
Kanye staat er zelfs in ,

avatar van J.C.
Ik twijfel tussen 3.5 en 4 sterren. Waar de beats meer 4 sterren zijn en Elzhi's raps voor mij 3/3.5 sterren waard zijn. Ik ga toch maar voor 3.5*.

Favoriete tracks: Motown 25, What I Write en Fire Rmx .

Vind btw niemand anders dat Elzhi een beetje zeikerig rapt?

Improvision
Niet echt... Zijn stem is wel vrij standaard, maar zijn raps zijn dat allerminst.

bowi01
die elzhi komt zo dope, hij is echt nog een rapper te noemen, geen gimmick

waarom vind ik deze cd niet in de platenwinkel?

Goed, niet klagen zeker. Heel toffe plaat, ik twijfel tussen 3.5 en 4, ik laat het nu op 3.5. Ik vind een heel goede plaat, waarom ja ik weet het niet zo goed. Hiphop van dit soort trekt me de laatste tijd meer en meer, vooral dankzij de invloed van black milk, die fantastische beats maakt. Ook de raps vindt ik zo mooi passen en de lyrics spreken me ook erg aan. Ik vind het toch wat jammer dat het niet zo bekend is, ik verwacht ook geen massale radioplay ofzo maar toch.

Ik zal eens kijken als ik hem online kan kopen, toch goed werk Elzhi, dankzij jou ga ik me nog wat meer indiepen in dit "soort" muziek.

Kurtje schreef:
waarom vind ik deze cd niet in de platenwinkel?
Hij licht op voorraad bij de Fame! veel nederlandse webshops bieden hem ook aan!

avatar van Osiris Apis
Staat er een lichtspotje op?

Relax
Ik vond de beats een beetje eentonig.
Moet eerst wat vaker luisteren.. ookal kom ik er niet helemaal doorheen.

avatar van Timo710
-1, ik moet zeggen dat tegenwoordig de plaat niet meer met me doet, als wat het deed toen het uitkwam.

Op Motown 25 na dan, dat nummer blijft knallen.

Rene1979
Bij mij doet de plaat nog net zoveel als dat hij uitkwam;-)

Erg goede plaat dit.

PS: Naart schijnt gaat hij een remix van Illmatic doen.

2nd Chamber schreef:
Erg goede plaat dit.

PS: Naart schijnt gaat hij een remix van Illmatic doen.
yep, dat project gaat Elmatic heten..

avatar van FunkyMonk
Meevaller.

De beats zijn wat teveel van hetzelfde. Ik erger me er zelfs een beetje aan. Gwn teveel BlackMilk. Overdaad schaadt hier toch een beetje naar mijn mening...Maar desalniettemin draait het ook soms goed uit (Motown 25, D.E.M.O.N.S.).

Raps zijn idd goed (ik denk bv. aan Guessing Game), maar ik snap niet waarom iedereen dit album steeds de hemel inprijst...

FunkyMonk schreef:

De man heeft een flow waar je U tegen zegt .

Timo710 schreef:

De man heeft een flow waar je U tegen zegt .

Co- Sign

DevendraBan
Transitional Joint, damn', wat een heerlijke track!

beste album van 2008 vind ik

Rene1979
Ik heb deze cd vandaag weer eens opgezet.
De sfeer blijft fantastisch!
Echt een goed cdtje voor in de verzameling!

Relax
Phat Kat.. zijn stukje verpest de hele track Yeah.

avatar van discipline
Ik ben de cd nu aan het luisteren en klinkt echt al erg goed! Motown 25 is echt geweldig eLZhi ripped die hele track

avatar van discipline
Het is wel een vet album maar op een gegeven moment worden de beats een beetje eentonig. Talk In My sleep is trouwens prachtig net zoals, Growing Up, Save Ya, Motown 25 en nog een paar ik geef dit een dikke 3,5* Elzhi is trouwens een geweldig Mc

Relax
Ik vond het album eerst wel redelijk goed, maar is nu erg gaan tegenvallen.
Elzhi kan soms erg uniek uit de hoek komen, maar hij leeft niet goed samen op de beat, waardoor hij soms nogal zonder emotie rapt, wat ik erg jammer vind.
De beats van Black Milk vallen ook redelijk tegen, er zit totaal geen afwisseling in, het eerste minuut is de beat nog erg vet, maar dan heb je het wel gehoord en zoek ik snel naar de skip knop.
Jammer, van 3,5 naar 2,5.

avatar van Nr.4
Heel hard album. Elzhi klinkt altijd alsof rappen hem geen moeite kost, live is dat ook zo, en dat vind ik een positief iets. Heerlijke mc om naar te luisteren en met deze beats moet je dan wel een toffe plaat hebben.

LIQUIDSWORDS
Beste Elzhi album. Geweldige Black Milk productie, geweldige lyrics, alles klopt.

avatar van Gniuz
Wat flowt die Elzhi toch heerlijk. Zijn teksten zijn goed en zijn stem vind ik prettig in het gehoor liggen, bovendien zijn de producties gewoon goed. De producties kennen aardig wat afwisseling, van harde kick drums en snares tot soulvolle producties. Dit album zet ik nog vrij vaak op dus het heeft ook veel replay value.

avatar van Gniuz
Relax schreef:
Phat Kat.. zijn stukje verpest de hele track Yeah.

Dat ben ik helemaal met je eens. Gewoon erg zonde want de coupletten en de productie zijn prima.