Late of the Pier - Fantasy Black Channel (2008)

Electronic / Rock
Label: Parlophone

1. Hot Tent Blues (1:16)
  2. Broken (4:11)
  3. Space and the Woods (3:44)
  4. The Bears Are Coming (3:23)
  5. Random Firl (2:14)
  6. Heartbeat (3:02)
  7. White Snake (3:01)
  8. VW (2:27)
  9. Focker (3:14)
  10. The Enemy Are the Future (6:01)
  11. Mad Dogs and Englishmen (3:00)
  12. Bathroom Gurgle (7:14)
avatar van gherdt
Aan de foto in Oor te zien wist ik al dat dit bagger ging worden. En dan toch luisteren, da's natuurlijk stom. Vervelende tongue-in-cheeck muziek die vooral niet de aandacht trekt met beklijvende nummers. Wel met schrale vocalen en willekeurig synthesizergedreutel. Snel vergeten maar weer.

avatar van KidChino8
^^ dacht ik in het begin ook, maar na een paar keer luisteren snap je het goede eraan. Ik raad je aan om hem toch nog eens te proberen

Laurora
Ik ook, over het algemeen vind ik dit soort muziek niet snel goed, maar deze plaat klinkt elke keer beter.

idd, klinkt steeds beter en nu vind ik het gewoon een vette plaat! vooral feestmuziek, raaaaaven! ik zie ze live in oktober

Dean F. Abbot
wouw wat een goeie band! en wat een cd.
gehoord op londen calling en gelijk verkocht!

Bathroom Gurgle is een briljant nummer man. Lekker veel overgangen. Goede synthesizers Helemaal top! Kan iemand mijj vertellen of de andere nummers een beetje vergelijkbaar zijn met deze? Zo ja dan ga ik hem een kans geven.

Anguloce
Doet me denken aan m'n kennismaking met Klaxons...

Eerst twijfelachtig, maar daarna... lekker

avatar van Lepel
Ik hoor hier en daar de jaren 80, zo nu en dan MGMT, Of Montreal en de al eerder genoemde Klaxons. Ben benieuwd of de muziek beklijft.

avatar van Lepel
Ja hoor, vooralsnog beklijft ie.

avatar van Lepel
Nu al een stukje minder.

Ik moet het gewoon nog een keer kwijt: Hoe goed is Bathroom Gurgle wel niet? Bizar gewoon hoe vaak ik die al heb gehoord. Er zitten veel overgangen in maar het valt echt perfect in elkaar. Ik heb inmiddels de rest van het album ook gehoord en dat klinkt ook erg goed. Space and The Woods is ook al zo gaaf. En wat te denken van Mad Dogs and Englishmen. Ze gaan in hoog tempo van de ene naar de andere melodie. Soms wat synths erbij, soms een snoeiharde gitaar. Plus de songs lopen mooi in elkaar over. Gewoon een zeer goede electronica plaat. Veel leuker dan dit zal ik ze niet gaan vinden

avatar van KidChino8
probeer de jackson remix ook eens, die is zelfs nog beter en duurt ook langer!

Bedankt voor de tip, maar ik doe zelden tot nooit aan remixen.

avatar van TaraB
artwork remix is ook heel chill jaaa bathroom gurgle is echt een van m'n favoriete songs ever... iig favo electro song... lekker album

Ik vind het een heerlijke CD, draai hem regelmatig grijs totdat ie bijna zwart ziet .... Favo tracks zijn wel Broke, Focker, Bathroom Gurgle... Aanrader voor iedereen die houdt van een combinatie van indie / rock / dance

avatar van barrett
Deze band is eigenlijk niet echt iets nieuws onder de zon. Is gewoon een mix van the Klaxons en dan een gros van de Brit Pop Scene (Kaizer Chiefs, Franz Ferdinant en the Strokes). Lekker opgewekte plaat die mijn inziens niet echt lang zal blijven beklijven.

avatar van Monnakkies
geweldige plaat!

heerlijke diversiteit aan platen, en toch is het een geheel.
Alles loopt lekker in elkaar over en kan mijn stemming goed opzwepen.

avatar van Sandow
Ik was deze plaat ondertussen inderdaad al een beetje vergeten, maar nu ik er terug aan denk is dit toch nog steeds een ongelooflijk goede plaat (weliswaar niet vanaf de eerste luisterbeurt, toen vond ik het overloos gezeik op overstuurde synths).

En de vraag rijst: wanneer mogen we eindelijk hun tweede verwachten?

avatar van BartUrsem
Ik houd van de laatste seconden van VW: 'Carbage, can you smell snacks!?', waarna knetterhard Focker erin wordt gegooid. Heerlijke plaat, lekker divers met heerlijke overgangen maar toch bijna non-stop opzwepend en hard.

avatar van Sjaakspeare
Inmiddels is gebleken dat dit album me heel erg is bijgebleven, in tegenstelling tot wat ik vier jaar geleden gedacht moet hebben. Misschien had ik wel behoefte aan een treffende moderne pendant van typische, vunzige, (semi-)symfonische zestiger- en zeventiger-jaren-rockbans. Enerzijds is dit album dan ook hoogwaardige imitatie. Maar anderzijds is het erg origineel, ondanks dat het in de New Rave-stroming te plaatsen was. Wel blijft het een zeer wisselvallige plaat. 'Bathroom Gurgle' is mijn favoriete nummer. Al met al verhoog ik mijn cijfer met een half punt: 3,5.

avatar van Sfeermaker
De muziek is overdonderend en chaotisch als je deze plaat voor het eerst hoort. En nu, na meer dan 20x te hebben geluisterd, kan ik alleen maar hopen dat deze band nog een keer zo'n krankzinnig album aflevert. Ik vind het fantastisch hoe een nummer als "The Bears are Coming" volledig ontspoort tegen het einde. De synths klinken prachtig. De kracht zit 'm in de afwisseling binnen de nummers zelf. Toegegeven, er moet een klein steekje bij je los zitten om dit album goed te vinden.

Mijn favorieten: Broken, The Bears are Coming & Bathroom Gurgle

Verplichte kost voor de hipster

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Bij het eerste nummer dacht ik, nee, daarna werd het ja