X - Los Angeles (1980)

Label: Slash

1. Your Phone's Off the Hook, But You're Not (2:25)
  2. Johnny Hit and Run Paulene (2:50)
  3. Soul Kitchen (2:25)
  4. Nausea (3:40)
  5. Sugarlight (2:28)
  6. Los Angeles (2:25)
  7. Sex and Dying in High Society (2:15)
  8. The Unheard Music (4:49)
  9. The World's a Mess, It's in My Kiss (4:43)
  10. I'm Coming Over [Demo] * (1:24)
  11. Adult Books [Dangerhouse Rough Mix] * (3:21)
  12. Delta 88 [Demo] * (1:28)
  13. Cyrano de Berger's Back (Rehearsal) * (3:01)
  14. Los Angeles [Dangerhouse Version] * (2:14)
avatar van Confessor
1,0
Matig eerste album van een matige punkband, ooit gekocht op een rommelmarkt voor fl 2,50...
1x geluisterd en daarna verstopt in de hoop dat ik hem nooit meer zou vinden.

avatar van Zachary Glass
Confessor schreef:
Matig eerste album van een matige punkband

Daar heb ik een heel ander idee over Ik vind deze plaat echter bar weinig punk, eerder een gitaarplaat in de traditie van The Dream Syndicate. Van dat nerveus blank jongetjes-gedoe, dat stuiteren door de straten, dat weg-willen-van-die-verdomde-heimat.

Een spurterig plaatje uit de grootstad. En Los Angeles, You're phone's off the hook, but you're not, Nausea zijn toch grote gitaarrock-klassiekers ten huize van ZG

avatar van Paalhaas
Zeg het hem, ZG! Ik vind dit trouwens wel gewoon punk, hoor.

paranoidandroid
ja dit is gewoon punk. wel goeie trouwens. had in eerste instantie de Australische punkers met de zelfde naam te pakken.
van hen zou iedere punkliefhebber in ieder geval het nr. 'I don't wanna go home tonight' moeten horen

avatar van Near
Wah, echt een schitterend punk-album dit. Catchy as hell, de samenzang tussen John Doe en Exene is van begin tot eind spannend, fijne 50's achtige riffjes troef maar dan lekker rauw gebracht, en twee slotnummers die zich tegen het punk-genre zelf afzetten (meer punk kan je niet gaan).. Het nummer "Los Angeles" lijkt mij verplichte kost voor elke liefhebber van gitaarmuziek, wát een nummer, wát een lyrics.

Een ware klassieker, maar daar is de gemiddelde mume'er het klaarblijkelijk niet mee eens...

avatar van Chronos85
Grappig dan, dat de plaat nog steeds als pop/rock wordt gemerkt, als praktisch iedereen het punk noemt.

avatar van itchy
Punk, maar dan wel met de voeten in de rockmuziek van de jaren '50. Addictief schijfje!

avatar van Rudi S
Prima bandje, Wild gift (hier op de site minder waardering) is mijn favoriet.
Ik zeg ook gewoon punk.

avatar van Germ
Germ (crew)
Echte cultklassieker wat mij betreft! De afwisselende vocalen geven deze plaat net wat meer dan andere Amerikaanse punkbands uit die tijd.

avatar van AbleMable
Klassieke punkplaat. Erg lekker vond ik het toen en kan me nog steeds af en toe bekoren.
Overigens geproduceerd door Ray Manzarek (the Doors) en Doors song Soul Kitchen wordt heerlijk verpunkt door ze.