Brian Wilson - That Lucky Old Sun (2008)

Label: Capitol

1. That Lucky Old Sun (0:57)
  2. Morning Beat (2:55)
  3. Room with a View (Narrative) (0:45)
  4. Good Kind of Love (3:20)
  5. Forever She'll Be My Surfer Girl (2:52)
  6. Venice Beach (Narrative) (0:45)
  7. Live Let Live / That Lucky Old Sun [Reprise] (2:35)
  8. Mexican Girl (2:42)
  9. Cinco de Mayo (Narrative) (0:46)
  10. California Role / That Lucky Old Sun [Reprise] (2:41)
  11. Between Pictures (Narrative) (0:48)
  12. Oxygen to the Brain (3:28)
  13. Can't Wait Too Long (0:54)
  14. Midnight's Another Day (3:57)
  15. That Lucky Old Sun [Reprise] (0:43)
  16. Going Home (3:04)
  17. Southern California (4:58)
  18. Oh Mi Amor * (3:52)
  19. Message Man * (3:55)

met Danny Hutton

20. Good Kind of Love * (3:21)

met Carole King

21. I'm into Something Good * (3:18)

met Carole King

22. Just Like Me and You * (3:49)
beaster1256
mmmmmmmmmmmmmmmm, zeer benieuwd wat dit album gaat zijn, wilson is namelijk een genie maar op sommige dagen is het genie ver te zoeken en dreint hij soms als een klein kind

zeer benieuwd

avatar van heicro
God Only Knows, I Hope this cd will Give me Good Vibrations.

avatar van djarend
wordt gek van die mensen die wilson een genie noemen... niet dat hij geen mooie muziek maakt, maar het wordt wel allemaal eenvormig en meer van hetzelfde... toch 3,5 sterretjes van me..

3.5* want?

Ja, dat vraag ik me ook af!!!

nijme255@adsl
Klinkt als een herhalingsoefening van wat hij met de Beach Boys eerder en beter gedaan heeft. Mist het eigengereide van Smile of de magie van Imagination, om ander solowerk van de man te noemen.
Als je nu niet beter weet is het net of een fan zijn favorieten na zit te spelen.

Baltasound
beaster1256 schreef:

Net als de meeste van jouw reactie's dus.

Een tip van wikipedia voor je:

Een leesteken is een teken dat in tekst gebruikt wordt om de leesbaarheid te verbeteren. Soms geeft een leesteken ook aanwijzingen over de betekenis en uitspraak van de zin. De verzameling en het gebruik van leestekens heet interpunctie.

avatar van wolf
Brian was/is een steengoede songwriter, maar hem een genie noemen gaat ge iets te ver. Zo snap ik nog steeds niet waarom mensen Smile een meesterwerk vinden. Toch zijn werken Als Pet Sounds natuurlijk onmiskenbaar in de geschiedenis van de popgeschiedenis.

Vanwaar komen die twee stemmen trouwens? Is de plaat al gelekt?

avatar van heicro
Sommigen stemmen al weken voor de release, hebben natuurlijk connecties.

Daar lijkt het wel op. Ik werd een tijd geleden verwijderd omdat ik het over een cd had,waarvan op You tube toch al nummers te horen waren. Heet zoiets meten met 2 maten of zoiets? Of zijn er toch connecties?

avatar van heicro
Ik weet dat een of twee liedjes soms al op internet worden vrijgegeven, zoals bv Radiohead dat onlangs deed en dat sommigen op basis hiervan een stem uitbrengen alsof ze de hele cd aandachtig hebben beluisterd.
Ik stoor me hier een beetje aan, maar ach......laat maar is ook weer niet zo belangrijk.

Ja, dat wordt weer zo,n eindeloos over en weer geleuter. You,re right heicro! Laat maar zitten.

Ondanks dat de promo van het album al 4 maanden in m'n bezit was, was ik toch benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
En na de eerste luisterbeurt net was ik wederom meteen verkocht.

Het album is de kers op de taart voor het oeuvre van mister brian.
Het album kent geen enkel zwak moment, een topper!!.

avatar van weasel
Er zitten wat aardige momenten in, maar over het algemeen gewoon veel van hetzelfde. Inplaats van door te borduren op SMiLE gaat Brian ineens weer zingen over surfplanken en ontluikende tienerliefde... Been there, done that!

avatar van Bartjeking
In de volkskrant kreeg deze cd een vernietigende recensie met maar 1 ster. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, maar zo goed als smile vind ik hem niet; vooralsnog 3 *.

avatar van heicro
Er wordt in deze zg. recensie geen woord gerept over de 18 liedjes.

avatar van Blokkie
Ik vind het weer prachtig. Het is net als Smile een plaatd die je als geheel moet beluisteren en die iedere keer mooier wordt.

de oude vos... Brian Wilson ..
ooit begonnen onder de zweep van vader Murray in 1961...
nog steeds geniaal echt waar.
ook nu nog in 2008 met de Wondermints.

geen probleem met hulp van de muziekanten
wat dacht je van Pet Sounds... allemaal sessie muziekanten behalve de zang....

recencies zoals van Gijsbert Kramer van de Volkskrant zijn voor mij en velen waardeloos..
een probleem die man is rancuneus en zelf zwaar depressief...
dat hij bij de Volkskrant zit is mij een raadsel...
die Krant gaat voor zuiver...(???)

Inderdaad zoals eerder door iemand geschreven lijkt deze cd op een herhalingsoefening. Maar als er op fantastische wijze wordt herhaald is daar helemaal niets mee. Brian weet toch iedere keer weer goed in het gehoor liggende songs af te leveren die vrolijk en vaak ingenieus in elkaar steken. En ja hij is al dik 60 dus het wordt wat bedaarder maar ik vind het nog erg goed en geef een 4

avatar van heicro
Deze plaat luistert heerlijk weg en de composities zijn ook van een hoog niveau. Muzikaal wordt er simpelweg doorgeborduurd op ‘Smile’, oftewel, het is alsof de tijd een jaar of veertig heeft stil gestaan, maar mij maakt het niet uit.

avatar van Blokkie
Revolver is het met me eens. Het geeft dit album in het nummer dat ik vandaag kreeg 5 sterren. Das zelfs een halve meer dan ik

avatar van DrZeldenrustig
Zonder te vervallen in herhalingen van anderen, Het is een lekkere plaat die heerlijk klinkt. Lekker een beetje nazomeren op het balkon.
Hoe erg kan het zijn om in een periode te blijven hangen als Brian Wilson dit soort plaatjes blijft maken.

avatar van Blokkie
Ik blijf het een prachtplaat vinden. Het wordt meteen zomer in mijn hoofd.

avatar van Deranged
Heerlijk album. Gewoon 'leuk' om te luisteren.

avatar van Ampivinni
heicro schreef:
3.5* want?

jouw stem scheelt ook maar een halve ster hoor

avatar van jovad
vandaag ontdekt op mijn ipod... ben wel een liefhebber van The Beach Boys, dus ik was wel benieuwd wat dit zgn. genie hier nu uit zijn hoed ging toveren.
Laten we beginnen met het positieve: muzikaal heel erg lekker, maar mij storen de karamellenversen en de naieve "good vibrations" teksten heel erg. Voor een man op pensioengerechtigde leeftijd die nog geilt op surfermeisjes onder de californische zon, hoort beter de beschrijving "zielig" dan "genie".

maar verder, geen klagen hoor

Stijn_Slayer
Volledig eens met de opmerkingen van djarend en jovad, al mag je dat blijkbaar niet zeggen over Brian Wilson....

Absoluut een vermakelijke cd, maar in al die jaren heeft Brian Wilson zo te horen niet veel drang gehad om eens wat nieuws uit te proberen. Brian's stem klinkt wat ouder, maar verder klinkt de muziek gewoon hetzelfde als wat hij in 1965 maakte. Een herhalingsoefening van waar hij goed in is.

Wel zo veilig natuurlijk, en direct herkenbaar, een buil kun je hier niet aan vallen. Daarentegen leidt het er ook toe dat een erg hoge beoordeling er niet in zit.

avatar van Dungeon
Smile 2.0