Cher - Heart of Stone (1989)

Label: Geffen

1. If I Could Turn Back Time (4:16)
  2. Just Like Jesse James (4:06)
  3. You Wouldn't Know Love (3:30)
  4. Heart of Stone (4:21)
  5. Still in Love (3:08)
  6. Love on a Rooftop (4:22)
  7. Emotional Fire (3:53)
  8. All Because of You (3:30)
  9. Does Anybody Really Fall in Love Anymore? (4:12)
  10. Starting Over (4:09)
  11. Kiss to Kiss (4:23)
  12. After All (Love Theme from Chances Are) (4:07)

met Peter Cetera

avatar van Snakeskin
Het is een merkwaardig gegeven dat naar het sterkste wapenfeit van deze plaat nog niet verwezen is op Mume. Cher maakte diepe indruk met de videoclip van "if i could turn back time" Gezeten op een kanon van een marineschip met de loop tussen haar benen(!) vuurt zij de song op ons af. Was deze plaat maar zo spannend als haar, even gewaagde als gedurfde, outfit uit de genoemde clip.

avatar van Kronos
Jammer dat de oorspronkelijke cover hier niet geplaatst werd. Die is namelijk veel mooier.

Heart of Stone

Vanuit artistiek oogpunt stelt het muzikaal gezien natuurlijk allemaal niets voor, maar toch vind ik Cher best leuk en dit album niet helemaal beroerd. Gewoon lekker in het gehoor liggende poprock zonder ook maar de minste pretenties. En dat, naast dat je kan horen dat Cher zelf er gewoon van houdt deze liedjes te zingen, zijn wellicht haar sterkste wapenfeiten.

avatar van musicfreak1960
Ik heb gelukkig wel de originele cover op mijn cd
sterk album van Cher, toch wel een van de beste live zangeressen die ik ken

Turn back time is gewoon erg lekker

avatar van Kronos
't Is dat ik op internet geen deftig plaatje vind van de oorspronkelijke cover, musicfreak. Anders zou ik een correctie doorvoeren. Het zou leuk zijn als jij een foto of scan kan maken van je cd zodat we hier toch die mooie hoes kunnen plaatsen.

Kronos schreef:

ik kan wel scannen
welk formaat ? jpg, bmp , pdf ?
en waarheen kan ik het mailen ?

avatar van Kronos
Als je mij een scan op ware grootte in jpg doorstuurt naar nygorai@hotmail.com dan doe ik de rest wel.

Kronos schreef:

heb ik net gedaan

avatar van Kronos
Joepie ! Bedankt musicfreak.

Afbeelding ontvangen, opgeslagen, op maat gebracht en als correctie ingestuurd. Nu nog even wachten tot ze doorgevoerd wordt.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat zo'n prachtige cover vervangen wordt door een lelijke. Waarschijnlijk vlotte de verkoop niet meteen genoeg omdat te weinig opviel dat het een album van Cher was?

Ik zie trouwens nu pas dat de letters Cher op de hoes, met het hartje eronder, in zijn geheel ook weer de vorm van een hart (van steen) heeft.

avatar van Madjack71
Dit album wordt vooral gedragen door de soft-rock in nette jasjes muziek van Michael Bolton en Desmon Child...die god zege de greep, destijds ook betrokken was bij het album Hot in the Shade van Kiss, wat ook vergelijkbaar is wat sfeer betreft.
Cher voelt zich vast wel als een vis in het water bij deze muziek, zij het dat het een goudvis in een kom is.
Edoch, If i could turn back time is een prima popnummer en Just Like Jesse James, vind ik zelfs nog iets beter. Daarna is het wat mij betreft de automatische piloot en veilige koers naar huis.

avatar van Kronos
De hoes is beter dan de muziek. Maar ergeren of vervelen doet Cher mij niet heel snel. Ik hoor haar zo af en toe wel eens graag zingen en het is duidelijk dat ze deze muziek zelf leuk vindt. Toch heel wat beter dan wat de gemiddelde commerciële radiozender dagelijks op de luisteraars afvuurt.

avatar van Thunderball
Goede opvolger van de Cher uit '87 , maar haalt het toch uiteindelijk niet bij die plaat.
Inderdaad uitgebracht met twee verschillende hoezen, kon ik een paar maanden later nog eens alles opnieuw op LP en cd aanschaffen.
Vooral op LP is die eerste hoes prachtig, wat dat betreft blijft het aanschaffen van LP's toch altijd veel leuker dan die kleine onpersoonlijke cd doosjes.

De muziek is feitelijk een voorzetting van de al eerder genoemde voorgaande plaat, een soort soft rock, met ...Turn back time als knaller en nr's 2 en 4 als bescheiden hitjes (ik geloof dat die in Nederland helemaal niets gedaan hebben).

Het duet met Cetera (ex-Chicago) is de titelsong van de inmiddels totaal vergeten film Changes are met Downey Jr.

Een acht, ofwel vier sterren.