Ride - Fall (1990)

Label: Creation

1. Dreams Burn Down (6:04)
  2. Taste (3:18)
  3. Here and Now (3:27)
  4. Nowhere (5:22)
avatar van STaRS
Ride is de laatste nieuwe ontdekking die ik hier op musicmeter gedaan heb, en ik denk dat ik gerust mag spreken van een verslaving, aan mijn last.fm statistieken te zien. Ik vind het spijtig dat ik deze shoegazeklassieker niet eerder ontdekt heb.

Fall vind ik persoonlijk de beste EP van Ride, zelfs sterker dan Today Forever.
De EP begint uitstekend met Dreams Burn Down, een nummer dat ook op Nowhere staat en ook daar tot mijn favorieten behoort. Rustige stukken worden afgewisseld met 'gitaarmuren' zoals ook My Bloody Valentine in die periode gebruikte.
Taste klinkt veel lieflijker en heeft minder 'uitbarstingen' van gitaarmuren, maar is opnieuw wel een topnummer.
Als 3de nummer volgt Here and Now. Vooral het instrumentale gedeelte tussen de de eerste en de tweede keer dat de lyrics:
"All I know is here and now" worden gezongen is prachtig.
Na 3 pareltjes moet het beste nummer van de EP echter nog komen. Dit nummer geeft me gewoon kippenvel, vooral bij het refrein:
All that's left is you and me
And here we are, nowhere

Conclusie is dat ik dit een quasi perfect album vind en dit dus gewoon de volle 5 sterren verdient.