Dead Moon - Stranded in the Mystery Zone (1991)

Label: Music Maniac

1. A Fix on You (3:10)
  2. Sorrow's Forecast (2:58)
  3. Clouds of Dawn (2:48)
  4. Get on Board (2:44)
  5. Spectacle (2:56)
  6. Crazy to the Bone (3:13)
  7. Castaways (3:05)
  8. Jane (2:39)
  9. Down the Road (3:10)
  10. Pain for Pretty (4:21)
  11. Over the Edge * (3:31)
  12. In the Attitudes * (3:03)
avatar van mayhemblik
Nog geen berichten? Schande!!!!!!!!!!!!!
Deze plaat heeft mijn leven veranderd rock'n'roll tot op het bot, zoals het hoort.
Ik heb deze plaat nog nooit af kunnen zetten(mag ook niet) daardoor ben ik wel eens te laat op mijn werk verschenen.
Dus als je hem opzet zorg dan dat je de tijd hebt want afzetten gaat gewoon niet!

Helemaal mee eens Mayhemblikker, mooier en intenser kan het gewoon niet.

LocoHermano
Is deze qua niveau te vergelijken met Dead Ahead (enige die ik heb van dit gezelschap)?

avatar van mayhemblik
Beste loco, kijk maar eens bij de stemmen van the armpit lover en dan weet je genoeg.
Ik vind dit wel een van hun beste, maar eigenlijk zijn ze allemaal brilliant!!!!!!!!!!!!!!

avatar van misja82
Een van de tofste ontdekkingen die ik de laatste tijd heb gedaan. Nu al een van mijn favoriete bands. Lekkere rauwe, rammelige maar toch strakke rock. Korte nummers met geweldige teksten. Luister eens naar A Fix On You, maar ook Castaways. Overigens is alles daartussen en daarna ook goud waard.

Moddervette garage oer rock.

avatar van thebestfreaks
Inderdaad ! Een klassieker.

avatar van dr. benway
Zo hoort het!

avatar van Spoelworm
Eens kreeg ik deze cd in mijn handen gedrukt van een goede vriend. Ik was 15,16? Vanaf dat moment werd dit gezelschap een van mijn grote helden uit mijn tienerjaren. Wat een gave muziek was dit. Zowat iedereen die ik het liet horen lachten me vierkant uit om het valse gekraai van Fred en Tootsie , maar ik vond en vind het Nog altijd geweldig.
Super vriendelijke gasten ook. Ik heb ze meerdere malen live gezien en altijd tijd voor een praatje, biertje en zelfs gitaarles (!). Helaas meen ik dat de drummer is overleden. Ze spelen nu als pierced arrows, of in ieder geval de laatste keer dat ik ze zag in Haarlem (da's alweer een tijdje geleden)
De andere lp's zijn ook top maar deze blijft ivm herinneringen,de beste voor mij.
Probeer de versie met bonus songs te krijgen, het laatste nummer maakt dat de moeite meer dan waard! 5 dikke sterren.

avatar van Manuel
Wat een onwijs gaaf nummer is Down the Road! Verder zijn nummers 1-8 en 10 ook favoriet.

avatar van linxde1
Geweldige plaat! Na twee en een half decennium weer herontdekt. In 1993 live gezien in Groningen. Wat een band was dit zeg!

avatar van EttaJamesBrown
Geestesvoedsel voor De Filosoof in ons.

avatar van Niek
Gave muziek inderdaad! Lekker gek, ongeremd, tikkie vuig maar toch beheerst. Spectacle is wel beetje leentjebuur van Heroin, maar dat mag natuurlijk geen schande heten. Leuke ontdekking