Café Tacvba - Re (1994)

4. El Borrego (2:08)
  5. Esa Noche (3:26)
  6. 24 Horas (2:19)
  7. Ixtepec (3:20)
  8. Trópico de Cáncer (4:38)
  9. El Metro (3:46)
  10. El Fin de La Infancia (2:18)
  11. Madrugal (1:08)
  12. Pez (2:18)
  13. Verde (1:54)
  14. La Negrita (3:04)
  15. El Tlatoani del Barrio (3:26)
  16. Las Flores (2:15)
  17. La Pinta (2:49)
  18. El Baile Y el Salón (5:08)
  19. El Puñal Y el Corazón (4:21)
  20. El Balcón (1:40)
avatar van dynamo d
Re is het tweede studio album van de Mexicaanse band Café Tacvba (ook wel Café Tacuba genoemd). Re wordt gezien als een baanbrekend album en komt in allerlei lijsten voor als een van de beste Latin Rock albums allertijden (bijvoorbeeld in de top 10 van het muziekblad Rolling Stone), Op Re combineert Café Tacvba allerlei stijlen in de nummers. rock, pop, ska, punk en Latijnse muziekstijlen zoals norteño, danzon en bolero.

Toen ik in Mexico was kocht ik op aanraden van mijn toenmalige collega aldaar een 'best of' album van Café Tacvba. Café Tacvba - Tiempo Transcurrido (2001) - MusicMeter.nl, Het duurde even maar na een tijdje ben ik de muziek van deze geniale band steeds meer gaan waarderen en inmiddels bezit ik bijna alle albums.

De beste nummers van Re vind ik El Baile Y el Salón, Ixtepec en La Pinta. Hun laatste album Café Tacvba - Jei Beibi (2017) - MusicMeter.nl is overigens mijn favoriet.