Eros Ramazzotti - Musica È (1988)

Italië
Label: DDD

1. Musica È (11:01)
  2. La Luce Buona Delle Stelle [Remix] * (4:49)
  3. Ti Sposerò Perché (4:04)
  4. In Segno D'Amicizia (3:55)
  5. Solo Con Te (5:03)
  6. Uno Di Noi (3:53)
  7. Voglio Volare * (3:38)
  8. Occhi Di Speranza [Remix] * (3:17)
avatar van FisherKing
Musica E van Eros Ramazzotti blijf ik een absoluut topnummer vinden.

josbanaan
FisherKing schreef:

Musica E van Eros Ramazzotti blijf ik een absoluut topnummer vinden.

Inderdaad. En dan in de volledige uitvoering. Op Saai Radio draaien ze nog niet de helft. Schande!

avatar van musicfriek
Vrij sterk album van Eros. Musica E staat al bekend als een grote classic en zeer terecht wat mij betreft. Die 11 minuten durende versie is echt prachtig. Verder staat hier mijn favoriete Eros-song op: Terra Promessa. Geweldige melodie en Eros begon hiermee een grootse carriere.

EVANSHEWSON
Het spijt me beste mensen, dit is één van die artiesten waarvoor ik de radio op een andere zender gooi als ik deze moet aanhoren...

Smaken verschillen zoals je merkt. Vind deze een héél irritante krijsende veel te hoge stem hebben voor een man !
Beikes!

Maar wie ervan geniet ; doe maar hoor!

avatar van Poeha
Hé mr. Hewson dit is de eerste keer dat we het absoluut niet met elkaar eens zijn.
Moest er een keer van komen, natuurlijk.

Ik vind Eros echt geweldig, zeer zeker live.

EVANSHEWSON schreef:
Vind deze een héél irritante krijsende veel te hoge stem hebben voor een man!

Ehm.. krijsend Dan denk ik toch echt aan andere artiesten..

avatar van rudiger
EVANSHEWSON schreef:

Beikes!

Maar wie ervan geniet ; doe maar hoor!

niets aan toe te voegen Patrick , helemaal mee eens .

rudiger schreef:
niets aan toe te voegen Patrick , helemaal mee eens .

Dank je wel voor je bijdrage..

avatar van Poeha
musicfriek schreef:

Dank je wel voor je bijdrage..

Niets aan toe te voegen, musicfriek, helemaal mee eens!

avatar van lennon
Alleen al vanwege Musica E... wat een fantastisch mooie song!!

avatar van Cerclezot
Musica è

quatro stelle

avatar van edje1969
De nummers zijn hier anders vermeld. Ik heb 1 Musica é. 2 Adesso Tu. 3 Una Storia Importante. 4 Terra Promessa. 5. Ti Sposero Perche. 6 In Segno d'Amicizia. 7 Solo Con Te. 8 Uno Di Noi. Eigenlijk een minialbum dat aangevuld is met nummers van eerdere albums. Terra en Storia stonden al op Cuori Agitati en Adesso Tu al op Nuovi Eroi. Titelnummer staat in mijn top50 allertijden. Ieder nummer staat! Adesso Tu heeft misschien sterkste intro van alle Ramazzotti nummers. Hou van rustige nummers als Ti Sposero Perche en vooral Solo Con Te. Uno Di Noi is luchtig zomers en In Segno verrast. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat Frits Spits Musica é veel draaide, waardoor het enkel in ons land een hit is geworden. Singleversie heb ik ook in playlist, maar die hangt van knip- en plakwerk aan elkaar. Gewoon de 11 minuten uitzitten....

avatar van Kronos
Ik heb dezelfde tracklist als jij edje1969. Op lp, Duitse print van 1988.

Ik ook, hierdoor is het lastig om te stemmen, je stemt op de editie die hier staat, maar je hebt zelf een versie waarvan 3 van de 8 nummers totaal anders zijn.
Eigenlijk een totaal ander album, dus.

avatar van gaucho
Ik heb ook de LP-versie die edje1969 in huis heeft. Later kocht ik de CD-versie met dezelfde nummers, maar onlangs kwam ik een alternatieve CD-versie tegen met de vermelding: '3 extra bonus tracks incl. La luce buona delle stelle'.
Deze voegt in aantal geen nummers toe, maar vervangt de oorspronkelijke bonustracks - drie van zijn destijds grotere hits in enkele Zuid-Europese landen - door de drie andere nummers die in de bovenstaande tracklist genoemd worden.
Het boekje van die laatste CD vermeldt niet alleen dat hij is aangevuld met drie extra nummers (maar er zijn dus drie andere voor weggelaten), maar heeft een ander bestelnummer en vermeldt behalve het releasejaar 1988 ook 1995 als jaar van uitgave. Ik heb dus het idee dat bovenvermelde tracklist van een latere datum is en eigenlijk moet worden aangepast.

Even op Discogs gekeken: edje1969 heeft gelijk - het is oorspronkelijk een mini-album met vijf nieuwe nummers (en een andere hoes), die later voor verschillende Europese markten is aangevuld met drie extra nummers. In sommige landen, zoals Griekenland, was zelfs sprake van een 7-track album.

Dat maakt deze release tamelijk onoverzichtelijk. Maar het lijkt mij dat die in totaal zes nummers hier eigenlijk allemaal als bonustracks vermeld moeten worden. Ik zal er een correctie voor indienen, inclusief de oorspronkelijke hoes.

avatar van rider on the storm
Op mijn vinyl exemplaar 2 bonustracks, een remix van La Luce Buona Delle Stelle en Voglio Volare.

Prijsnummer is de suite, fantastisch, het 11 minuten klokkende Musica E. Verder het vermelden waard de remix van La Luce Buona Delle Stelle en het gevoelige Solo Con Te.

Lekker album!