Craig David - Born to Do It (2000)

R&B
Label: Atlantic

1. Fill Me In (4:16)
  2. Can't Be Messing 'Round (3:54)
  3. Rendezvous (4:37)
  4. 7 Days (3:55)
  5. Follow Me (4:01)
  6. Key to My Heart * (4:13)
  7. Fill Me In, Pt. 2 * (4:12)
  8. Last Night (4:31)
  9. Walking Away (3:24)
  10. Time to Party (4:05)
  11. Booty Man (3:48)
  12. Once in a Lifetime (3:30)
  13. You Know What (3:34)
  14. Rewind (5:33)

met Artful Dodger

avatar van kaztor
Walking Away is duidelijk plagiaat van U2's One.

avatar van melis333
kaztor schreef:
Walking Away is duidelijk plagiaat van U2's One.

JA! Dus daarom kwam het me zo bekend voor.

avatar van pureshores
gisteren weer eens geluisterd en toch een behoorlijk zwak album.
De heer David had iedereen op het verkeerde been gezet met de sterke singles Rewind en Fill me in, maar dit album bevat buiten deze singles voornamelijk suikerzoete slappe rnb wat voornamelijk over de slaapkamer aspiraties van hemzelf gaat

daarentegen vond ik zijn "comeback" vorig jaar met die single met de Let's dance sample dan wel weer grappig

Vroeger toen ik nog helemaal weg was van R&B helemaal kapot gedraaid en nu nog steeds vind ik dit een heel sterk album.

Veel frisser en oprechter album dan een hoop van die Amerikaanse R&B jammeraars maken.

avatar van Booyo
1,5
Eigenlijk moet je je natuurlijk niet schamen voor je smaak, maar ik zal tegen bijna niemand durven zeggen dat ik Booty Man een heel fijn nummer vind

avatar van Shelter
Fill Me In, Rendezvous, 7 Days, Walking Away en Rewind zijn toch gewoon redelijke pop plaatjes.
Kerel kan best ok zingen, al is het zeker niet spectaculair goed. Jammer dat buiten genoemde tracks de rest erg loom en saai klinkt. 2,5*

avatar van Lambchop
Dit is puur jeugdsentiment voor mij, ik wilde me kleden Zoals hij en luisterde elke dag z'n cd. Nog steeds een super album maar makkelijke hits.

avatar van royals
Misschien wel het beste voorbeeld van een goede Engelse r&b plaat. Lekkere beats en hooks. Maar die teksten gaan echt nergens over, alleen sex, lust en vrouwen (Booty Man really?!?!?). Maar wat verwacht je ook van een r&b artiest? Walking Away is een mooie uitzondering.

vandaag om 08:15 uur