Joey Beltram - The Caliber EP (1994)

Dance / Electronic
Label: Warp

1. Caliber (5:21)
  2. Electric (3:32)
  3. Orion (5:09)
  4. Drome (4:05)
avatar van T.O.
Fijne, wat onbekendere EP van Beltram die laat zien dat hij van alle markten thuis is.

Zo'n percussieve knaller als Drome, dat mag wel eens wat meer gemaakt worden

avatar van RogerV
Dit is een tamelijk goede EP van Beltram met vier spannende tracks. Jammer dat dit een beetje in de vergetelheid is geraakt want alle tracks zijn stuk voor stuk knallers. Stuwende technomet een sterke trance invloed waardoor het geheel niet vervalt on saai zinloos gesnoei. Dromeiswel het hoogtepunt met die snoeiharde beats en die prachtige melodie.

avatar van John Doe
Deze EP een tijdje geleden gehoord, voor mij iets van 3.5 ook waard denk ik, maar ik moet 'm nog eens horen. 'Drome' staat ook al een tijd in mijn map met propere stevige electronica, voor mij duidelijk de lekkerste van deze ook. Dit soort harde techno wordt inderdaad weinig zo goed gemaakt, de nog oudere track 'The Start It Up' van Joey Beltram was een beetje een aanloopje hiernaar ook wel vind ik. Ja, die Joey heeft zeker meer goeds gemaakt naast 'Energy Flash', als je goed door spit is daar wel één erg sterke techno compilatie van te maken.