In the Name of the Father (1994)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Jamaica
Rock / Score
Label: PolyGram

1. Bono en Gavin Friday - In the Name of the Father (5:43)
  2. Jimi Hendrix Experience - Voodoo Child (Slight Return) (5:10)
  3. Gavin Friday en Bono - Billy Boola (3:46)
  4. The Kinks - Dedicated Follower of Fashion (3:03)
  5. Trevor Jones - Interrogation (7:12)
  6. Bob Marley & The Wailers - Is This Love (3:52)
  7. Trevor Jones - Walking the Circle (4:44)
  8. Thin Lizzy - Whiskey in the Jar (5:46)
  9. Trevor Jones - Passage of Time (5:52)
  10. Sinéad O'Connor - You Made Me the Thief of Your Heart (6:20)
neo
Neo is weleens in een gekke bui en koopt dan bij verkoop van ex-bibliotheek cd's een hele boel in en dan zit zoiets als dit er tussen. De 3 Trevor Jones tracks zijn legendarisch, de (meeste) songs ook zeer goed. 4 sterren

Fantastische OST van een fantastische film!

avatar van EmDee
PartyMarty schreef:

Fantastische OST van een fantastische film!

Hééélemaal mee eens!

avatar van dynamo d
EmDee schreef:

Hééélemaal mee eens!

Ik vind het ook één van de beste en meest emotionele films die ik heb gezien. Overigens is de briljante titelsong niet van Bono, maar van Bono & Gavin Friday samen. Zij schreven dit nummer tezamen met Maurice Seezer.

DutchViking
Hartverscheurende film die veel in mij losmaakte. Voor mij de beste film aller tijden. De muziek is ook dik in orde: 4 sterren.

DutchViking
Ik verhoog 'm naar 5 sterren, werkelijk een van de meest fantastische scores die ik ken. De bijdrage van Sinéad O'Connor bezorgt mij keer op keer kippenvel en hetzelfde geldt eigenlijk voor het titelnummer. Al bijna tien jaar mijn favoriete film, nu ook mijn favoriete score.

avatar van 2MY
2MY
Bangelijke(*) soundtrack, waar de (occasionele) dreiging uit de film ook in bepaalde tracks is terug te horen, zoals in de (eerste) geweldige coöperatie van Bono met Gavin Friday... Heerlijk rauw! 'Billy Boola' vind ik dan weer behoorlijk minder.
Sinéad O'Connor levert het kippenvelmoment van de plaat af en Trevor Jones mag de rest van de score volspelen.

Enkele - behoorlijk uiteenlopende - klassiekers vullen dan de soundtrack, waarbij vooral het nummer van The Kinks voor mij (15 jaar geleden) dé ontdekking van dit album was.

Puike soundtrack die niet pijnloos los te trekken is van mijn jeugd, dus laten we dat vooral niet doen.

****

(*) bangelijk [bangëlëk] bn. bangelijk - bangelijker - bangelijkste // Antwerps: geweldig, fantastisch - syn. graef, biêstig (www.antwerps.be)

avatar van dynamo d
Bangelijk is dan niet de goede woordkeuze, denk ik.

avatar van 2MY
2MY
'Bangelijk' in het Vlaams/Antwerps is een synoniem voor 'schitterend, geweldig'... Excuses voor de verwarring, tekst lichtjes aangepast

In het Nederlands betekent het iets heel anders.

Uit de Van Dale:

ban·ge·lijk bn, bw snel bang

CannabisFristi
Mooi intro.