Heltah Skeltah - D.I.R.T. (Da Incredible Rap Team) (2008)

Label: Duck Down

1. Intro (2:37)

met Alkatraz, BummyFlyJab en DonRocko

2. Everything Is Heltah Skeltah (3:02)

met The Loudmouf Choir

3. The Art of Disrespekanization (3:54)
  4. Da Beginning of da End (3:26)
  5. Twinz (3:15)
  6. D.I.R.T. (Another Boot Camp Clik Yeah Song) (3:51)
  7. So Damn Tuff (4:06)

met Buckshot en Ruste Juxx

8. Insane (4:24)
  9. W.M.D. (3:15)

met Smif-n-Wessun

10. That's Incredible (4:11)
  11. Ape Food (3:22)

met Representativz

12. Hellz Kitchen (4:08)
  13. Smack Muzik (3:08)

met Flood

14. Ruck 'n Roll (3:54)
Relax
Ik vind Insane juist een heerlijk nummer.

Vind het alleen wat minder als die sample "insane" zegt... want Rock doet dan van: "They say I'm" -- Insane.

Dat klinkt niet echt goed.

Ik vind het juist wel iets vets hebben!
Maar m'n absolute topper is toch wel Everything is Heltah Skeltah.
Heerlijke muziek voor in een drukke metro

avatar van Harco
So Damn Tuff, Hellz Kitchen en Smack Muzik heb ik als favorieten aangevinkt.

avatar van Seedorf
Seedorf schreef:
Ben er nou niet echt kapot van.

Toch wel een erg harde plaat!

avatar van GarnalenPeller
I like Macy Grey, but ignorance is what y'all like, bar fights and shit.

Dit hele album is compleet gestoorde over the top extreme supergangster rap, Geniaal.
Je moet over een flinke popculture kennis beschikken wil je alle punchlines snappen, maar ik kan lachen niet onderdrukken tot spijt van mijn medereizigers op het OV.
Ook in de beats zit geen enkele vorm van subtiliteit; een scala aan pistoolschoten, apocalyptisch star-wars koortjes en belachelijke drumpartijen passen perfect bij de superrappers. 4*

Een van de mooie dingetjes aan dit album is ook dat er soms juist een héél subtiel riedeltje doorheen zit

Hehe, die hierboven aangehaalde line is ook zo grappig gerapt, net alsof hij zich even achter zijn oren krapt en zich bedenkt

Dit is echt de dopeste gangsterrap die ik in tijden gehoord heb
En inderdaad prima shit voor tijdens het reizen met het openbaar vervoer, vooral in de spits.

avatar van dilladawg
die Sean Price is zo hard!

ManMonster
"Listen, it's big drama, nah, it's little drama
Lip gloss stains on my dick from Lil' Mama
When I fucked Rihanna, ain't use no 'umbrella'
When the bitch have twins we naming 'em both Ella, Ella
Aye, I'm just joking..."

Dat en die outro;
"that's yo girl? Pfff.. Ahahahahaha..., Why didn't you say something my n*gga" Hahahaha, why the hell did you do that, Yeah, Hahahaha, you love her..." doen mij nog steeds strijk liggen! Vooral dat hoge stemmetje van Sean Price tijdens de outro doet het hem.

avatar van Harco
Haha, dat hoge stemmetje doet het hem inderdaad. Eén van de bazigste lines blijft echter: "My gun game crazy, when the fifth spit, I kill man, woman and child à la Chris Benoit"

ManMonster
Die is idd heel erg hard! Ook enkel Sean Price is in staat om die zin te doen rijmen.

avatar van GarnalenPeller
De eerste verse van W.M.D. dan, .

avatar van Osiris Apis
Halfje verhoogd. Goede beats met dwaze raps van dit duo dit elkaar goed aanvullen.

avatar van Nr.4
Superplaat. Harde beats en lekkere ignorant raps waar toch over is nagedacht, album is niet te luisteren zonder te lachen. Insane.

avatar van He$$el_01
Geweldig album. Alleen maar heerlijke bangers. De teksten gaan helemaal nergens over, maar zijn over het algemeen toch wel erg geniaal en de beats knallen lekker. Super album voor in de auto.

Hold on, if I said ya name, it's probably not an attack
Probably not, but it's probably a fact, probably
You probably wack, probably crack, probably is that yo shit
Rhyme wit raps, plus I can do that
Die to you fags, now you say that I'm gay bashing
Ain't talking to them, I'm talking to you, when I scream faggots
You lame asses, gon' hate and bring glad to this
In more ways than one, ain't that a bitch?

Hoe bazig kan je een album beëindigen.

avatar van He$$el_01
Dit gaat gewoon lekker in mijn top 10.

avatar van He$$el_01
En dit gaat gewoon lekker naar de 5*.