Blondie - Atomic (1998)

1. Atomic (3:50)
  2. Heart of Glass (4:11)
  3. Sunday Girl (3:15)
  4. Call Me (3:32)
  5. The Tide Is High (3:52)
  6. Denis (2:18)
  7. Dreaming (3:06)
  8. Rapture (4:59)
  9. Hanging on the Telephone (2:22)
  10. (I'm Always Touched by Your) Presence, Dear (2:42)
  11. Island of Lost Souls (3:50)
  12. Picture This (2:57)
  13. Union City Blue (3:22)
  14. War Child (4:00)
  15. Rip Her to Shreds (3:21)
  16. One Way Or Another (3:28)
  17. X-Offender (3:10)
  18. I'm Gonna Love You Too (2:07)
  19. Fade Away and Radiate (3:59)
  20. Atomic '98 [Xenomania Mix] * (4:33)
  21. Atomic '98 [Tall Paul Mix] * (8:43)
  22. Atomic [Diddy's 12" Mix] * (6:51)
  23. Dreaming [Utah Saints Mix] * (6:21)
  24. Denis [Dancin' Danny D. Mix] * (5:23)
  25. Call Me [American Gigolo Version] * (8:04)
  26. Heart of Glass [Original 12" Instrumental] * (5:14)
  27. Rapture [US 12" Mix] * (7:13)
  28. War Child [12" Mix] * (8:01)
  29. Atomic [Dana Intellectual Mix] * (6:35)
  30. Sunday Girl [French Version] * (3:15)
totale tijdsduur: 1:04:21 (2:14:34)
avatar van kaztor
Aardige verzamelaar. Alleen ben ik wat ontevreden over de on-chronologische volgorde die de grootste hits vooraan plaatst en de minder grote hits achteraan. Daardoor doet de cd nogal onevenwichtig aan, hoe goed nummers als Union City Blues, One Way Or Another en Presence, Dear ook zijn.
Ook vind ik al die remixen van Atomic overbodig.

EVANSHEWSON
Voor een keertje een goede verzamelaar die tenminste de Buddy Hollycover I'm Gonna Love You Too bevat, ik vind Blondie het best als het een beetje vooruit gaat en rockt, haar reggae-uitstapjes (5 en 11) vind ik minder geslaagd.
En Rapture vind ik echt haar Magnum Opus!

En die remixen van Atomic had men er inderdaad beter afgelaten!

****

avatar van Sander14
Zelfde mening over de remixen. Die zijn echt slecht.

EVANSHEWSON schreef:
haar reggae-uitstapjes (5 en 11) vind ik minder geslaagd.

The Tide Is High mag ik graag horen, maar Island Of Lost Souls is inderdaad een nogal mager nummer dat nog weinig hoop bood voor de toekomst van de band.

avatar van berwt
De 2 belangrijkste bemerkingen die ik mezelf maakte na het beluisteren, vind ik hier al terug: 1) het zwaartepunt ligt volledig van voor en 2) die remixen bekladden de hele ceedee.

1 t.e.m. 12 + 16 brengt het geheel nog naar een mooie 3,5*

avatar van kaztor
#19 vind ikzelf toch wel het briljantste wat hierop staat.

bikkel
kaztor schreef:
#19 vind ikzelf toch wel het briljantste wat hierop staat.

Ben het met je eens. Spannend en broeierig.

avatar van Madjack71
Prima band en dito verzamelaar.
De come back had van mij niet zo gehoeven, maar dat geld voor mijn gevoel meer bands uit de periode eind jaren zeventig, begin jaren tachtig. Dat had m.i toch een bepaald gevoel in zich en de muziek representeerde perfect die tijdsgeest, dat evenzo weer ontbrak bij de come backs in de jaren negentig.
Daarnaast wil ik Debbie graag herinneren zoals ze was.

Dit album is een feest der herkenning en heeft weinig devianten.
De laatste 2 mixen hadden er van mij niet opgehoeven en voegt voor mij niets toe.

EVANSHEWSON schreef:

Dank u! Nu weet ik dat ik deze verzamelaar wil, want die single (die ik op vinyl had) is natuurlijk geweldig!

avatar van Reint
Wta mij opvalt is dat er helemaal geen goede Blondie-verzamelaars zijn. Geen enkele verzamelaar verzamelt elke single in chronologische volgorde, of wel?
Ik koop waarschijnlijk de eerste vier platen en dan hoop ik dat ik de Call Me-single eens tegenkom.

Reint schreef:
en dan hoop ik dat ik de Call Me-single eens tegenkom.

Staat op de her-uitgave van Autoamerican.

Volgens mij wil ie de single los?

avatar van Jan Wessels
Onlangs 2de hands aangeschaft in Engeland omdat op deze CD hun aanstekelijke hitje I'm Gonna Love You Too staat welke ontbreekt op de verzamelaar die ik al jaren van deze band in huis heb: Blondie - Blondie's Hits.
Blijkt dat het prima nummer One Way or Another hier ook nog op staat wat ik ook nog kende uit die tijd plus nog wat andere nummers die niet op Blondie's Hits staan (op sommige versies van Blondie's Hits staat One Way or Another trouwens wel weer maar dan in de plaats van Denis).

Nadeel van deze Atomic verzamelaar is dat bijvoorbeeld Atomic er als 7" edit op staat en niet in de betere albumversie zoals deze wel op Blondie's Hits aanwezig is. En zo valt er altijd wat te klagen over verzamelaars.. Nou ja, zet ik ze mooi samen in de CD-kast.
O ja, die remixen van Atomic zijn om te huilen zo slecht..

Heerlijke muziek uit mijn jeugd, staat nog als een huis bijna 40 jaar na datum.
Of ze nu rock, punk, disco of reggae zingt, Debbie Harry klinkt altijd ongelooflijk en ook geloofwaardig, wat haar onderscheidt van vele andere acts of zangers.
Bijna geen enkel slecht nummer op deze verzameling, wel uitschieters als Heart of Glass, Atomic, I'm Gonna Love you too- heb ik nog op single van toen-, One way or another en natuurlijk het onvermijdelijke Denis, dat ze helemaal naar hun hand hebben gezet.
Een groep die popgeschiedenis heeft geschreven met een heel eigen sound, vooral dankzij hun unieke zangeres.