Party Animals - Good Vibrations (1996)

Dance
Label: Mokum

1. Aquarius [Radio Mix] (3:12)
  2. Hou Op! (4:44)
  3. Hajo, Hajo (0:59)
  4. Hava Naquila [Tekno Mafia Mix] (3:06)
  5. Vaag (4:25)
  6. Have You Ever Been Mellow [Radio Mix] (3:06)
  7. Wapperdewap (1:36)
  8. Used & Abused [Amnesia Mix] (5:21)
  9. Bureau Vis (0:25)
  10. Buddha Shop (3:29)
  11. Not So Good Vibrations (0:39)
  12. Sarin (5:07)
  13. Die Nazi Scum [Album Mix] (4:53)
  14. Hava Naquila [Radio Mix] (3:46)
  15. The Rhythm (4:38)
  16. Hakkefest (4:54)
  17. Have You Ever Been Mellow [Tekno Mafia Mix] (3:52)
  18. Mellow Mellow [130 MG Mix] (7:42)
  19. Opzij, Opzij (3:23)
  20. On the Left Side (1:41)
JonnieBrasco
Toegevoegd omdat ik 'Aquarius' en 'Hava Naquila' toch memorabele nummers vind, en daar schaam ik me niet voor. Want het blijft toch heerlijke muziek voor op foute feestjes, en heerlijk om zo eens te draaien; die gabber-sfeer had toch wel iets.
De kwaliteit van de genoemde happy-hardcore nummers is nog niet eens zo slecht vind ik. Het begin van Aquarius bevat zelfs een goeie alternatieve gitaar (neem dit met een korreltje zout). Het "I wanna be a hippy" van toen ze nog Technohead heten vind ik dan wel weer om niet te draaien.

avatar van brooklyn
1,5
Technohead zijn andere gasten (waarvan er één dood is overigens). Flamman en Abraxas (producers achter party animals) maakten alleen de remix voor I wanna be a hippy, die vervolgens ook een grote hit werd. Ze zijn dus niet Technohead zelf

Used And Abused vind ik overigens een geweldig nummer!

avatar van Safri
Vaag is ook een toppertje vind ik.

avatar van gemaster
Aquarius is echt een briljantje hoor. Overigens vind ik 'I Wanne Be A Hippy' van Technohead ook helemaal niet erg. Zeer lekker nummer om eens lekker op mee te stampen in een dronken bui. En nu we het toch over Technohead hebben ga ik dat nummer van 'Bannana' eens opzoeken. Dat had toch wel een erg melige tekst.

avatar van Onderhond
Naar aanleiding van wat oude gabberplaten op The Box, deze CD maar weer eens uit de kast gehaald (lees directory opengetrokken, al heb ik de effectieve CD hier ook liggen). Al bij al toch een stevig verouderd zooitje, met hier en daar nog wel leuke tracks, en goeie herinneringen.

Aquarius, de opener, is wat mij betreft geen hoogvlieger, maar was dan ook nooit een hit hier in België. Vervelende intro, en nogal flauwe remake van een nummer dat eigenlijk nooit gecovered zou mogen worden. In hetzelfde rijtje Happy Hardcore geleuter mogen ook de twee "Hava's", "The Rhythm" en "Opzij Opzij", matige kwaliteit allemaal. Wel goed is "Have You Ever Been Mellow", maar dat was dan wel weer een "scene" hitje hier, dus dat zal er ook wel voor iets tussen zitten. Heel leuk happy trackje.

Daarnaast is er ook een hoop oldstyle hardcore te vinden. Tracks als "Hou Op!", "Vaag", "Sarin", ... klinken dezer dagen toch best verouderd en hebben verder ook nog maar weinig appeal vind ik. Niet echt slecht, maar dan vooral omdat ik vroeger toch veel van dat soort muziek luisterde, en er leuke herinneringen aan vasthangen. Kwaliteit op dit album zit vooral in "Mellow Mellow", een melodisch, maar ook ritmisch boeiendere track dan de rest hier. Zeer mooie "Have You Ever Been Mellow" mix, lekker chill en voorzien van mooie voice samples. Topper van dit album (volledig eens met brooklyn) blijft toch echter "Used & Abused". Zo'n 8 jaar na datum blijft het gewoon een heerlijke doorbeuker, die ik voor het eerst hoorde in een setje van DJ Weirdo. Simpel maar toch effectief en geniaal, iets wat tussen al die elitaire en/of ingewikkelde electronic van dezer dagen (geen verwijt trouwens ) wel eens durft ontbreken.

Al bij al een CD waar nogal wat herinneringen aan vasthangen, maar waar maar weinig tracks de tand des tijds echt overleefd hebben. Echt slecht is het allemaal niet, maar daar blijft het dan ook bij. 2.5*

Edit: vraagje, maar hoeveel van de stemmers hebben dit album volledig gehoord ? Staan een paar vreemde namen tussen, vandaar

1,0
Enkel voor Used&Abused 1 in plaats van 0,5. De rest is bagger met een hoofdletter B. Zelfs in de tijd dat ik enkel hardcore luisterde vond ik de party animals al te brak voor woorden.

Wel een pluim voor het 'die nazi scum', vooral hier in nederland is een dergelijk nummer echt nodig. Toen al, maar nu nog meer eigenlijk.

avatar van Onderhond
Hobbes: vind je Mellow Mellow dan echt zo'n bagger ? Blijft nog steeds goed luisterbaar, zelfs vandaag.

Die oude Party Animals nummers zijn nog altijd te gek om af en toe eens te beluisteren. Gewoon lekkere ouwerwetse boem boem muziek

avatar van miak
Dit waren nog eens Party Animals... Dit is echt het beste wat ze gemaakt hebben... nu komt er alleen maar shit uit...

avatar van musicfriek
Ik lig onder de tafel als ik die clipjes weer zie

En toch zijn de nummers goed gemaakt, vraag me niet waarom, maar dat denk ik dus. Okee, het is niet mijn smaak (na 1 nummer luisteren ben ik al bekaf, lol) en dan te bedenken dat ze alledrie de nummer 1 positie behaald hebben

avatar van T.O.
Die clips...

Qua nostalgie komt niks bij happy hardcore in de buurt

avatar van BlueVelvet
Dit is volgens mij mijn eerste cd ooit Kwam puur doordat Hava Naquila een hit was destijds, ik dacht: dan zal de hele cd wel leuk zijn. Dat was namelijk het enige nummer dat ik kende voor aanschaf.
Uit mijn top-10 blijkt denk ik wel dat mijn smaak wat ge-evolueerd is.
Toch was dit destijds erg vet. Ik heb hem vaak in het geheel gedraaid. Als 10-jarige keek ik wel raar op van een track als Die Nazi Scum of Hakkefest. Maar Have You Ever Been Mellow , Vaag en uiteraard Hava Naquila vond ik zó goed
Bovendien kon ik wel lachen om Hajo, Hajo:

tring, tring (telefoon)...
"Ja hallo met Hajo"
HAJO, HAJO, MET HAJO UIT HET ...BOENK BOENK

wat een onzin haha.
Verder staat er erg veel zooi op: Hou Op!, Buddha Shop, Sarin zijn stuk voor stuk bagger.

Al met al is het vooral een cd met herinneringen, daarom zal ik hem nooit weggooien. Samen met de muziek zelf komt mijn beoordeling uit op 2*

Toch is het anno 2007 wel lekker om af en toe helemaal los te gaan op de foute Have You Ever Been Mellow of Hava Naquila. Maar zeker niet te vaak

/edit:

De overgang van Die Nazi Scum naar Havi Naquila vind ik trouwens meesterlijk

avatar van Paap_Floyd
Ik ga deze nog eens pindakazen!!
Wat een überjeugdsentiment!!
"Vroeger" erg veel geleend bij de bibliotheek als klein jochie en dit vond ik helemaal geniaal!

Laurora
Used & Abused .. nog steeds goed

sxesven
Laurora schreef:
Used & Abused .. nog steeds goed

Haha, vond ik altijd een prachtig nummer. Had het ook op een verzamelaar (Rave Parade 4) waarop het veruit het beste nummer was.

Verder vond ik dit echter destijds zelfs al een zeer matig en flauw schijfje, en de tand des tijds heeft één en ander geen goed gedaan.

avatar van Paap_Floyd
Net eens gepindakaasd en misschien koop ik hem nog tweedehands! Dit moet in de doos op zolder voor later

Laurora
sxesven schreef:

En ik op de Hardcore 100, Best of The Best 1
Goede, oude tijd

avatar van Kos
Kos
Hava Naquila is alleen leuk als het Ajax publiek het massaal meezingt (met klapgeluidjes).

avatar van BlueVelvet
Hmm, dan vind ik het niet zo leuk

avatar van musicfriek
Ik vind het stukje in de video van Hava Naquila vanaf 1:55 zo leuk. Zie je die typische hakbewegingen weer, geweldig! Nostalgie

avatar van BlueVelvet
Hehe, wat een slechte clip. Wel erg vermakelijk

Akonner
Kos schreef:

Denk dat je je vergist met de 010 suporters, voor zover ik weet is Part Animals anti-jood en Ajacieden zijn joden (en daar zijn WE trots op) en gaan dus niet een nummer ten gehore brengen wat ook maar een beetje anti-semitisch (ofzo) is.

Party Animals anti-Jood

Het zullen wel Feyenoord-fans zijn oid. Dat stomme voetbalgedoe ook hier.

avatar van Gatver
Ik vond dat gitaartje in Aquarius erg subtiel!

avatar van Urbanoetang
1,5
Nostalgie, maar o zo slecht. Wel stukken beter dan de meuk van tegenwoordig.

avatar van Sjaan
Die gasten speelde toch wel in de clip van Technohead??

avatar van T.O.
Ja.

avatar van Hardcoremaster
Tja wat moet ik hier nu van vinden...had hem gehaald voor de track Used & Abused dat vond ik een goed nummer toen ik het voor eerst hoorde..(ook nu nog). maar wat kreeg ik een spijt toen ik thuis kwam met deze cd...had die plaat beter op een verzamelaar kunnen kopen..mijn arme zakgeld..

avatar van Psycholamp
Sjaan schreef:
Die gasten speelde toch wel in de clip van Technohead??

Beetje laat, maar toch... Dit verhaal hoorde ik laatst ook voor het eerst van een vriend van mij.

Dim
Niet dat ik het nog ooit opzet, maar als er eens een track voorbijkomt op de radio, in de kroeg of op een feestje (meestal is dat dan Have You Ever Been Mellow of Aquarius), denk je altijd: Oh ja, dat is van dit album, met gewoon erg goede remixen van Hava Naquila en Have You Ever Been Mellow, vage nummers met ook die titel, échte kneiters (Used & Abused), een niet eens ongeslaagde poging politiek correct te zijn (Die Nazi Scum) en zelfs een partijtje raggen (Sarin).

avatar van adri1982
Ik heb zelf Have You Ever Been Mellow thuis op een CD-EP, waarop sowieso de wat meligere Flamman and Abraxas radioversie en de hardere Tekno Mafiamix van dit nummer staat, en de Amnesia mix van Used and Abused. Ik draai deze regelmatig nog steeds.

Een lage MuMe-score van dit album heeft mij lange tijd weerhouden om naar dit hele album te gaan luisteren, maar afgelopen middag heb ik het toch maar gedaan. Kwalitatief gezien is deze niet zo hoogstaand, maar de meeste nummers zwepen zo op, dat ik niet kan stilstaan of stilzitten als ik dit hoor. Aquarius vind ik nog steeds een fijne single, Hava Naquila een stuk minder, hoewel ik de Tekno Mafia mix weer leuker vind dan de radioversie.

Verder herkende de melodie van Hou op! nog. Zeker een van de betere nummers op dit album, evenals Wapperdewap wat ik een grappige titelnaam vind (Ik las vanochtend ergens, luisterde dat nummer als eerst). Die Nazi Scum is een goede boodschap tegen het neonazisme dat er in de Jaren 90 was en recht-extremsten die de linkse housestroming trachtten te beïnvloeden.

Dat ik de muziek op dit album leuk vind (ondanks een handvol korte nummers die The Party Animals beter hadden kunnen weglaten) geef ik een 3,5 *.