Party Animals - Good Vibrations (1996)

Dance
Label: Mokum

1. Aquarius [Radio Mix] (3:12)
  2. Hou Op! (4:44)
  3. Hajo, Hajo (0:59)
  4. Hava Naquila [Tekno Mafia Mix] (3:06)
  5. Vaag (4:25)
  6. Have You Ever Been Mellow [Radio Mix] (3:06)
  7. Wapperdewap (1:36)
  8. Used & Abused [Amnesia Mix] (5:21)
  9. Bureau Vis (0:25)
  10. Buddha Shop (3:29)
  11. Not So Good Vibrations (0:39)
  12. Sarin (5:07)
  13. Die Nazi Scum [Album Mix] (4:53)
  14. Hava Naquila [Radio Mix] (3:46)
  15. The Rhythm (4:38)
  16. Hakkefest (4:54)
  17. Have You Ever Been Mellow [Tekno Mafia Mix] (3:52)
  18. Mellow Mellow [130 MG Mix] (7:42)
  19. Opzij, Opzij (3:23)
  20. On the Left Side (1:41)
avatar van Psycholamp
Sjaan schreef:
Die gasten speelde toch wel in de clip van Technohead??

Beetje laat, maar toch... Dit verhaal hoorde ik laatst ook voor het eerst van een vriend van mij.

Dim
Niet dat ik het nog ooit opzet, maar als er eens een track voorbijkomt op de radio, in de kroeg of op een feestje (meestal is dat dan Have You Ever Been Mellow of Aquarius), denk je altijd: Oh ja, dat is van dit album, met gewoon erg goede remixen van Hava Naquila en Have You Ever Been Mellow, vage nummers met ook die titel, échte kneiters (Used & Abused), een niet eens ongeslaagde poging politiek correct te zijn (Die Nazi Scum) en zelfs een partijtje raggen (Sarin).

avatar van adri1982
Ik heb zelf Have You Ever Been Mellow thuis op een CD-EP, waarop sowieso de wat meligere Flamman and Abraxas radioversie en de hardere Tekno Mafiamix van dit nummer staat, en de Amnesia mix van Used and Abused. Ik draai deze regelmatig nog steeds.

Een lage MuMe-score van dit album heeft mij lange tijd weerhouden om naar dit hele album te gaan luisteren, maar afgelopen middag heb ik het toch maar gedaan. Kwalitatief gezien is deze niet zo hoogstaand, maar de meeste nummers zwepen zo op, dat ik niet kan stilstaan of stilzitten als ik dit hoor. Aquarius vind ik nog steeds een fijne single, Hava Naquila een stuk minder, hoewel ik de Tekno Mafia mix weer leuker vind dan de radioversie.

Verder herkende de melodie van Hou op! nog. Zeker een van de betere nummers op dit album, evenals Wapperdewap wat ik een grappige titelnaam vind (Ik las vanochtend ergens, luisterde dat nummer als eerst). Die Nazi Scum is een goede boodschap tegen het neonazisme dat er in de Jaren 90 was en recht-extremsten die de linkse housestroming trachtten te beïnvloeden.

Dat ik de muziek op dit album leuk vind (ondanks een handvol korte nummers die The Party Animals beter hadden kunnen weglaten) geef ik een 3,5 *.

avatar van harm1985
Have You Ever Been Mellow is origineel van Olivia Newton John kom ik net achter:

https://youtu.be/t2S1nmxYmUg (Vanaf 1:08)