The McCoys - Hang On Sloopy (1965)

Label: Bang

1. Fever (2:49)
  2. Hang on Sloopy (3:04)
  3. I Can´t Help Falling in Love (2:06)
  4. All I Really Want to Do (1:58)
  5. If You Tell a Lie (2:00)
  6. Sorrow (2:03)
  7. Stormy Monday Blues (4:10)
  8. High Heel Sneakers (3:05)
  9. Everyday I Have to Cry * (2:28)
  10. Runaway * (2:39)
  11. Come on Let's Go * (2:36)
  12. I Can't Explain It (2:28)
  13. Ko-Ko * (2:16)
  14. I Don´t Mind (2:39)
  15. Stubborn Kind of Fellow (2:19)
  16. Up & Down * (2:37)
Pieter Paal
The McCoys zijn hier alleen bekend van hun hit 'Hang on Sloopy'.
Ze coverden er flink op los en scoorden in hun thuisland redelijk.
Latere albums bevatten meer eigen songs.
(Op een volgend album staat een aardige cover van 'Drive My Car'.)

avatar van jorro
Op Spotify beschikbaar in een iets aangepaste versie. Na een intro van de leden begint dat album met de bekende hit Hang On Sloopy. Hierna volgt een niet interessante cover van Fever en de originele versie van Sorrow (later bekend van David Bowie).
If You Tell a Lie is een wel heel erg braaf liedje. Daarna volgt een aantal niet zo heel bijzondere covers (I Don't Mind,, Stubborn kind of Fellow, I Can't Help Falling In Love en All I Really Want to Do).
De songs daarna komen me niet bekend voor, dus of het covers zijn laat ik even in het midden. Veel bijzonders is het niet.
80e in de 100 Greatest Albums of 1965 en 210 in Best Ever Albums

avatar van spinout
De zanger Rick Derringer heeft geen aangename stem. Daarbij is die ook nog zwak. Verder staan hier 2 nummers op die Elvis ook heeft opgenomen, maar dan in superieure versies. En nog verder, niets eigenlijk....

avatar van fish
spinout schreef:

Drie. En ach, wat is High heel sneakers van Elvis toch van een onderschatte wereldklasse.

avatar van heartofsoul
Maarre... "High Heel Sneakers" is oorspronkelijk een nummer van Tommy Tucker natuurlijk.

avatar van heartofsoul
Dit album staat vol met soms niet eens zulke slechte covers, al zijn de originelen dan natuurlijk meestal wel te prefereren. "Hang On Sloopy" (oorspronkelijk van The Vibrations, en dan heet het My Girl Sloopy) vind ik echter een kraker, en die cover van "Fever" vind ik ook prachtig.

Grappig is wel dat "Sorrow" veel mooier is in de coverversie van The Merseys een jaar later (ook heel goed gedaan door David Bowie natuurlijk).

avatar van fish
heartofsoul schreef:

Dat zal niemand ontkennen. Elvis' versie is ook later opgenomen dan de versie van The McCoys.

Duco van Deugen
De filmclip van "Hang on Sloopy" zal zeker bijgedragen hebben aan het verkoopsucces van de single en de LP (videoclips bestonden toen nog niet). Prachtige jongedame die 'vergat' een bh aan te doen...