Alter Ego - Transphormer (2004)

Duitsland
Dance
Label: Klang Elektronik

1. Rocker (4:48)
  2. Tubeaction (5:40)
  3. Beat the Bush (5:48)
  4. Daktari (8:03)
  5. Vincent van Dance (6:53)
  6. Gate 23 (Lost on Arrival) (2:31)
  7. Nasty Dollars (3:13)
  8. Satanic Circus (5:46)
  9. Raw (Sie Liebt Dich) (6:09)
  10. Transphormer (7:20)
Deze band heeft nu een leuke hit te pakken maar ik ben er nog altijd niet achter gekomen, hoe het liedje heet. Iemand een idee?

Bloompje schreef:

je zult 'rocker' wel bedoelen.

idd. Kwam ik zelf net achter toen ik op 3voor12 site kon stemmen op song van het jaar

Da's wel een tof nummer. Probeer ook de lange mix van Erol Alkan te pakken te krijgen, die is ook niet verkeerd. Is Rocker verder representatief voor dit album? Ik vind het dus wel leuk, maar het eerste album van Alter Ego is echt saai ambient/glitch-gedreutel dat niet echt ergens heen gaat.

avatar van brooklyn
Ja, de rest is een beetje dezelfde stijl. Dat is ook het probleem met dit album, het zijn allemaal wel leuke platen, met originaliteit en variatie zijn ver te zoeken.

inderdaad, dat is hier het euvel. het is op zich wel aardig, maar gaat erg snel vervelen vanwege het grote gebrek aan diepgang en variatie.

avatar van Onderhond
1,0
Voor diegenen die zich afvragen wat ik nu weer bij dit album te zoeken heb ... ik heb hier een setje liggen van Alter Ego op ILT, en wat knalt dat enorm lekker. Dit album was (uiteraard) een stevige teleurstelling, aangezien er stevig afgeweken wordt naar de electrokant, een genre dat snel en efficiënt een negatieve bijklank aan het krijgen is in mijn ogen.

"Rocker" is gewoon doodsaai. Hersendood, extreem traag en slepend gebonk dat zo hard mogelijk probeert om geen vitaliteit uit te stralen, en daar wonderwel in slaagt. "Tubeaction" gaat lekker op datzelfde elan verder. Zal ver geraken in wedstrijdje "platte, inspiratieloze electronic". "Beat The Bush" mag rekenen op iets vollere basses, maar is ritmisch verder ook gewoon een gedrocht. Bij wijze van afwisseling slaat "Daktari" er wat analogere samples bij ... .

Vreemd genoeg gaat het album daarna wel globaal gezien in stijgende lijn. "Vincent Van Dance" introduceert wat draaglijkere melodieën, maar weet ritmisch weer weinig voor elkaar te krijgen. Allemaal zo sloom en slepend. "Gate 23" is melodisch schattig, en wijkt af van die typische ritmes terug te vinden op het eerste deel van het album. Degelijke track, al is het zeker niet wereldschokkend. "Nasty Dollars" is even een stevige dip, kink in de kabel, doorn in het oog (noem het wat je wil) voor mijn theorie. Echte kuttrack. "Satanic Circus" is het eerste nummer dat ik effectief leuk vind. Koddig bassje dat de indruk geeft dat het enige beweging in een meute probeert te brengen. Leuk melodietje erbij dat vakkundig bijgeschaafd wordt en je hebt een nummer dat ergens in een technosetje gegooid kan worden zonder al te veel gemor. De intro van "Raw" heeft zelfs iets Peaky's, al geraakt deze track nooit op die hoogten. Wel een schattig doorbeukertje, en laten we dit dan maar het tweede hoogtepunt noemen. Afsluiten doet dit album met Transphormer, ietwat conventionelere techno die voor geen meter klinkt eigenlijk, en het album afsluit zoals het begon. In mineur.

Twee trackjes hou ik bij, de rest verdwijnt onverbiddelijk terug in het niets. Ik koester verder m'n setje wel. 1*

Geran
Okee.. Ik vind Rocker wel een lekker nummer, snap niet dat het niet echt een hit is geworden.. Maarja, wel simpel inderdaad.. Wat is er trouwens erg dat ze de electrokant opgaan? Ik vind electro wel heel leuk, is mn favoriete muziekstijl aan het worden...

gate 23 en transphormer zijn 2 heerlijke tracks. Iedereen die 'droge' Berlijnse techno weet te apprecieren, moet dit album wel heerlijk vinden. Eerste deel is idd wat traag en eentonig, maar alles werkt aanstekelijk.

4/5

Elfish schreef:

4/5

Ik vind Gate 23 en Transphormer juist de mindere nummers
Nasty Dollars is een leuk nummer. Daktari ook, al duurt hij misschien wat te lang. Raw is wel errug 'raw', wat ik opzich wel leuk vind Rocker de single ken ik al bijna een jaar maar die blijft ook erg leuk!

Electro_
Hebben ze dit nummer Transphormer genoemd omdat dat nummer zegmaar "de klapper" van het album moet voorstellen? Ik erger me er dood aan, hij irriteert me en die zeikerige geluiden brengen slechte dingen in me naar boven! Ik geef hem nu 4* omdat ik eigenlijk alleen Tubeaction en Transphormer niet leuk vind de rest wel.

transphormer heeft zo'n opswepende basslijntje en het nummer wekt een plezant op- en neer gevoel op.

De 'zeikerige' geluiden zijn volledig mijn ding en de track weet me telkens te boeien

Electro_
Ik zal hem nu luisteren om te kijken of ik hoor wat je zegt.

Electro_ schreef:
Ik zal hem nu luisteren om te kijken of ik hoor wat je zegt.

Nope, sorry. Ik vind het een k*t-nummer.

rocker; leuk nummer

was toch theme van I love techno; leuk feestje

avatar van Monkeypriest
rocker, subliem gwn

Erol Alkan (geloof ik) heeft 'rocker' echt heerlijke gemixt

avatar van Jakke0071
Toch vind ik dit album beter dan Why Not ? Met supertracks als Rocker , Daktari beat the bush

Ik heb hem eindelijk kunnen downloaden (yes) zoiezo al 2 heerlijke nummers, Rocker en Beat The Bush. Nu maar luisteren wat de rest voorstelt