Chicane - Behind the Sun (2000)

Dance
Label: Xtravaganza

1. Overture (3:32)
  2. Low Sun (6:32)
  3. No Ordinary Morning (5:05)

met Tracy Ackerman

4. Saltwater [Original Version] (9:50)

met Máire Brennan

5. Halycon (8:52)
  6. Autumn Tactics (5:00)

met Justine Suissa

7. Overlap (4:31)
  8. Don't Give Up (8:35)

met Bryan Adams

9. Saltwater [The Thrillseekers Remix] (6:53)

met Máire Brennan

10. Andromeda (6:38)
  11. Don't Give Up [Reboot] * (9:02)

met Bryan Adams

totale tijdsduur: 1:05:28 (1:14:30)
BJ
Het warme gevoel ontbreekt eigenlijk op deze plaat, ik vind het net iets te 'analytisch' geluid. De liedjes zijn wel in orde, maar het heeft absoluut geen sfeer.

Super album. Voor mij een topsfeer. Erg uplifting en warme trance, waar ik op moet dansen. Wil ze graag eens live zien.
Ik raad het al mijn vrienden aan.

avatar van Djarune
Er is gewoon GEEN nummer op dit album wat ik niet fijn vind op naar te luisteren. Iets wat vooral op electronische albums maar moeilijk te vinden is. (Leftism van Leftfield is ook zo'n voorbeeld)

JyG
Super album die je in een keer door kan luisteren. Na menige luisterbeurt begint de plaat samen met Bryan Adams wel lichtelijk te irriteren. Nog een minpuntje is de verschillende versies van 1 plaat; saltwater. Had liever 1 van deze 2 gezien, om het even welke. Topper van het album is; no ordinary morning!

4**

avatar van ariedirk
Prachtig album, vroeger was ik gek op de drie singletjes en dan eindelijk eens het album aangeschaft. Ik ben helemaal uit het genre, maar dit kan me nog goed grijpen.
Ik herinner me ook nog dat chicane een hele mooie remix gemaakt heeft van het nummer Honey van Billie Ray Martin. Ook uit diezelfde tijd, kan het helaas nergens vinden, Heb hem ooit op single gehad, maar dat is inmiddels ook weer bijna tien jaar geleden, waar die gebleven is.
Staat ook op eentje van in search of sunrise en is op youtube ook te vinden. Als je van dit album houdt moet je dit nummer eens luisteren, heerlijk!

avatar van Genger
5*, staan bijna alleen juweeltjes op.
Jammer dat ik maar 2 tracks kan uitkiezen.
Saltwater en halycon gekozen, btw stond offshore ook niet op deze cd ?

En tevens ben ik blij dat ik Live in Palladium (22.01.2000) in mijn collectie heb super live set!

avatar van TheSilmarillia
Genger schreef:
5*, staan bijna alleen juweeltjes op.
Jammer dat ik maar 2 tracks kan uitkiezen.
Saltwater en halycon gekozen, btw stond offshore ook niet op deze cd ?

Offshore, ook een juweeltje, stond niet op deze cd

dVTB
Mijn favoriete Chicane-album nog steeds. Gewoon vanwege Halcyon en Don't Give Up. Ook Saltwater is natuurlijk erg goed en No Ordinary Morning en Autumn Tactics mogen er ook zijn.

avatar van Raggie
sublieme cd met het ultieme relax gevoel. Tip: opzetten op zondag ochtend als je wakker wordt in de zomer. Dan kom je vanzelf langzaam op gang en ga je met een big smile de dag door.

Al staat er geen slecht nummer op, na de zeer relaxte 2 openers zijn de hoogtepunten toch wel track 3 t/m 6.

avatar van erik burger
wat een album....:)

Live in Palladium is inderdaad het beste wat ze ooit gedaan hebben, gelukkig staan veel nummers uit die set hierop.

halcyon is ooit gebruikt door Dolfinarium in Harderwijk.
een remix van dit nummer is gebruikt bij de dolfijnenshow.

avatar van catdog
Saltwater

Owwww Saltwater! Hoe schaamteloos vaak ben ik daar niet van uit mijn dak gegaan.

Kadafi
Effe gauw een post. Wat heb ik dit lang niet geluisterd zeg. Chicane is dé artiest waarmee ik van het dance/trance gebeuren de chillout/trip-hop/downtempo ben ingedoken. En zeg nou zelf, er is toch niets relaxter dan: op het strand met een koud biertje en deze muziek van Chicane op je koptelefoon. Werkelijk schitterende chillout muziek, en toch zit er een trancy randje aan, ook daar hou ik wel van. Low Sun is zo heerlijk relaxed, echt zo'n verlaten tropisch strandnummer. No Ordinary Morning nog prachtiger. Natuurlijk saltwater niet te vergeten, het nummer op XFM-radio waardoor ik de rest heb gevonden.

Dance/Electronic lijkt mij een betere genre-aanduiding

Kadafi
Djarune schreef:

Helemaal mee eens, in 2010

Pure nostalgie! Toch is Chicane tijdloos.

avatar van Martijn Jonkers
Saltwater is inderdaad schitterend. Verder vind ik ook Autumn Tactics zeer de moeite waard.

avatar van Booyo
Vooral de rustige nummers van Chicane bevallen me zeer, wat al eerder is aangeven zijn deze uiterst geschikt voor een zonnige dag met een koud pilsje erbij. De wat meer trancy nummers doen mij eigenlijk niks. Trance heb ik überhaupt altijd de minste kant van elektronica gevonden.

Peter1234
Inderdaad een geweldig nummer Saltwater en ook lekker lang.

Heb dit nummer vaak gehoord maar wist nooit van wie dit nummer was,
nu ben ik al een tijdje achter dat het van Chicane is.

avatar van Shelter
Saltwater, Hallycon, Autumn Tactis, Dont Give Up die vind ik bovengemiddeld.
De rest is niet slecht maar ook niet goed.
Ik ben niet echt van de dance of trance, maar kan dit wel luisteren.