Kempi - Du Zoon (2008)

Label: Top Notch

1. Draai Ehm Af (3:34)
  2. Revolutie (4:10)
  3. Leven van de Faam (3:19)

met Sjaak

4. Hier Ver Vandaan (3:03)

met Willy

5. Haat & Verraad (6:36)

met Winne en RBDjan

6. LORD (4:29)
  7. Stratiblues (4:17)
  8. Ze Weten van Mij (3:50)

met Salah Edin en Klemma

9. Ze Wil Weg (3:56)
  10. Door Dik & Dun (4:06)

met Jalise

11. Wakker in du Cel (4:06)
  12. Dagen van du Bijbel (2:10)
  13. Buschauffeur (2:59)
  14. Dans Met Je Moeder (8:38)
  15. Nice (3:25)
avatar van vin13
Hij is vet dope man. Hij houdt zo van de straat, lekker die bakstenen in je mik.

avatar van Game
Is deze nog niet gelekt?

RedLightCityBoy
Nee denk het niet nee.

avatar van Arrie
Game schreef:
Ja maar waarom zoudun wij allus goed gaan spellun als wu ook guwoon kunnun tiepun/schrijvun wat wu horun?

Guwoon helu slimmu jongun die Kempi!

Heb je bericht even aangepast voor je, want als je het zo slim vindt van Kempi moet je het zelf natuurlijk ook doen. Ziet er toch een stuk beter uit, of niet?

avatar van Game
Ik heb 3 tracks gehoord. "Wakker In Du Cel", sterk nummer hoor. Vooral productioneel zit het goed in elkaar. De teksten zijn ook gewoon goed alleen soms versta je het gewoon niet.

"Haat En Verraad", is ook niet verkeerd. De lekkere beat redt deze track eigenlijk. En Winnen en RB Djan stelen de show.

En dan ook nog "Ze Weten Van Me". Ook weer de goede beat die deze track vleugeltjes geeft. Salah Edin komt het beste op deze track vindt ik. Klemma (mag ik sowieso niet) komt weer zwak.

Tot nu toe niks slechts tegen gekomen. Dit wordt sowieso wel beter dan z'n mixtapes...

avatar van thomzi50
Klonk minder erg dan ik vreesde, dit album, maar zal nooit een Kempi-fan worden.

Sjaak is overigens lachwekkender dan ooit. Wees gewaarschuwd.

avatar van Stapler
Game schreef:

Die laatste zin vind ik een beetje raar, want je vind die Klemma zwak komen?

avatar van thomzi50
Hij bedoelt waarschijnlijk qua tracks. Die documentaire Free Kempi, die morgenavond op tv is, is overigens best aan te raden. Niet hoogstaand, maar wel lollig..

tuktak
"De teksten zijn ook gewoon goed alleen soms versta je het gewoon niet. "

tuktak schreef:
"De teksten zijn ook gewoon goed alleen soms versta je het gewoon niet. "

Dan bedoel ik ook dat de inhoud gewoon goed is.

Staat op de Luisterpaal.

avatar van 'State Of Mind'
Hij is ook echt niet snugger he, hij released z'n album DU ZOON op 7 september en dat is op een zondag!

Zal ie wel weer met een of ander lulverhaal komen dat zondag een heilige dag is en dat hij en zijn album ook heilig zijn ofzo.

avatar van MJ_DA_MAN
Heb een pindakaas-link gevonden, eens kijken wat de man uit mijn geboorteplaats ervan heeft gemaakt.

'State Of Mind' schreef:

Is dan niet de releaseparty of zo?

avatar van 'State Of Mind'
Ik weet niet man, zou dan best wel kunnen. Want als je je album op een zondag wilt verkopen als de meeste winkels gesloten zijn dan schiet dat ook niet op ff top-notch website checken.

Vanaf 5 september ligt Kempi's debuutalbum 'Du Zoon' in de winkel

Release datum veranderd dus
Hij zag denk ik zelf ook in dat 7 september niet de meest geschikte datum was.

Dat is een een waard.

avatar van thomzi50
Nee het is geloof ik zo: het album wordt nog steeds gereleased op 7 september, maar ligt al wel vanaf 5 (vandaag) in de winkel. Dat hoorde ik tenminste. Dat is een waard.

avatar van 'State Of Mind'
haha 't is maar waar je blij van wordt van wat ik tot nu toe heb gehoord moet ik figuurlijk HUILEN!

avatar van Rhythm & Poetry
Ik neem du moeite om ut tu downloaden dat is ook wel een waard. Dit kan wel eens het slechtste album van 2008 gaan worden, ik heb er zin in .

Edit. Nu niet mijn plezier wegnemen FattBeat.

Ach en waarschijnlijk valt het allemaal wel erg mee, hoorde al een mooi saxofoon stukje in een van de nummers. Productioneel zal het ten opzichte van de mixtapes niet verkeerd zijn. Ik ga dit (hoe laag mijn beoordeling ook moge worden) waarschijnlijk wel een album vinden waar ik veel lol aan beleef (ik verheug me met name op de niet te verstane teksten).

FattBeat
Doe niet zo kinderachtig en luister dan niet. Jeetje zeg.

D0dg3r
Hij luistert tenminste voordat hij stemt.

'State Of Mind' schreef:

Heeft te maken met het getal 7 denk ik, zoals je ziet is hij op de cover afgebeeld als Jezus en dat getal had volgens mij een groot verband met hem ofzo...

Of misschien zoek ik er teveel achter.

avatar van levenvergeten
Hij doet me een beetje denken aan Jezus, die Kempi. Die hoes bijvoorbeeld, en ook de albumtitel. Hij is alleen iets minder vredelievend, heeft iets minder volgelingen en kan ook niet zo goed timmeren.

avatar van 'State Of Mind'
Ik heb medelijden met de beats kempi misbruikt en verkracht ze!

avatar van Stapler
Game schreef:

Of misschien zoek ik er teveel achter.

Ja, best wel

avatar van 'State Of Mind'
Flow is slecht hij hijgt, praat onduidelijk en is vaak onverstaanbaar.
Tekst is slecht praat regelmatig over realistiche problemen maar op de verkeerde manier waardoor het heel dom en ongeloofwaardig overkomt, zeurt veel, valt veel in herhaling en praat vaak gewoon onzin.
Beats zijn dik in orde, dat is het enige pluspunt,
zonde dat ze voor kempi gemaakt waren.
''Door dik en dun'' kan ik nog wel waarderen door de lyrics
voor/over z'n kind.

Ik ben niet van plan om deze plaat meer dan 1x te luisteren dus
vandaar nu al een stem.

1.5*

avatar van MJ_DA_MAN
Ik luister een plaat altijd minimaal twee keer (of het moet écht te triest zijn), na één luisterbeurt heb je (bijna) nooit echt een goed beeld van een album.

avatar van luc011190
levenvergeten schreef:

D0dg3r
En de eerste vijf sterren zijn een feit. Heil!