Young Jeezy - The Recession (2008)

Label: Corporate Thugz

1. The Recession (Intro) (4:38)
  2. Welcome Back (4:07)
  3. By the Way (4:00)
  4. Crazy World (3:57)
  5. What They Want (3:53)
  6. Amazin' (4:16)
  7. Hustlaz Ambition (3:40)
  8. Who Dat (3:49)

met Shawty Redd

9. Don't You Know (4:58)
  10. Circulate (3:49)
  11. Word Play (3:14)
  12. Vacation (3:46)
  13. Everything (4:41)

met Anthony Hamilton en Lil' Boosie

14. Takin' It There (3:28)

met Trey Songz

15. Don't Do It (4:06)
  16. Put On (5:21)

met Kanye West

17. Get Allot (4:29)
  18. My President (5:30)

met Nas

19. Put On [Remix] * (4:18)

met Jay-Z

20. Done It * (4:04)
  21. Showtime * (3:33)
totale tijdsduur: 1:15:42 (1:27:37)
avatar van snatchNsteal
0,5
Game schreef:
Wat doet Nas in hemelsnaam op dit album

Ik vind Dirty South hiphop echt tof, maar deze gozer waardeer ik niet. Hij rapt sloom en zijn stem is vervelend. Toch zit iedereen in Amerika op dit album te wachten...

juist!

avatar van lauradance
Ik vind zijn beats wel goed.

avatar van lauradance
+ Circulate is echt een heerlijk lied.

Mezelf
lauradance schreef:
Ik vind zijn beats wel goed.

Hij maakt ze niet zelf hoor

Maar daar moet Young Jeezy het wel van hebben meestal ja. Het is niet de meest intelligente muziek die hij maakt.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik heb mijn GSM ook niet zelfgemaakt, maar hij is toch wel degelijk van mij .

NAT
Ik vind bij my president, jeezy beter uit de bus komen dan nas.

Mezelf
MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb mijn GSM ook niet zelfgemaakt, maar hij is toch wel degelijk van mij .

Weet je het zeker?

M-Ty
Er is iets aan het album wat me wel aantrekt daarom dus een 4,0.
Wat ik wel minder vindt is dat hij rare combinaties maakt in zijn rhymes zoals het verkopen van coke/politiek/bling bling rap
in 1 nummer daarom is Jeezy toch vaak lyricaal matig
Kortom the beats zijn weer goed gekozen wat wel vaker het geval is bij Jeezy, voor mij dus wel een ruime voldoende
Dit ook omdat the beats in combinatie met zijn stem en aardige ''soms goedkope'' rhymes toch wel te doen is.

avatar van jordidj1
redelijk album, 3,5 vanwege Nas & West

Put On moet I Put On zijn

avatar van Rosco
jordidj1 schreef:
redelijk album, 3,5 vanwege Nas & West

Put On moet I Put On zijn

Neuh, zelfs op youtube staat er alleen Put On.

avatar van jordidj1
Rosco schreef:

Neuh, zelfs op youtube staat er alleen Put On.

op mijn mobiel I put on

avatar van MJ_DA_MAN
jordidj1 schreef:
op mijn mobiel I put on
Dan heeft jouw mobiel het verkeerd.

zo goed, zo goed

avatar van p-azz
ik vind het niet echt een goed album de enige goede nummers vind ik hustlaz ambition en my president

avatar van Kid
Kid
Tekstueel steld Jeezy natuurlijk niks voor, maar daar gaat het niet om bij dit soort muziek. Dit is gewoon muziek om lekker hard in je kamer op te zetten, en niet te veel letten op de teksten. De beats zijn echt heel hard, al moet je wel van Dirty South beats houden. Verder flowt jeezy er lekker op los, en doet hij precies wat hij al in zijn oude albums al heeft gedaan. Niks vernieuwends dus, maar nog steeds net zo goed! 3,5*

Kid schreef:

Welke artiesten gebruiken nog meer Dirty South beats?

avatar van p-azz
ik heb me nu zeker bedacht ik luister hem nu steeds vaker en vaker...
erg goed album achteraf.

SPAROOD
Vind het album wel wat beter geworden. Toch blijft het allemaal matigjes maar er staan zeker een paar sterke tracks op. Voorlopig 3 sterren.

avatar van Robbie Keane
My President vind ik toch wel een classic.
Shit maakt me vrolijk

Zoals de meeste cd's van Jeezy.
Een paar echte uitstekers zoals My President en Put On (niet I Put On).
Maar dan toch weer wat tracks die ondermaats presteren.

avatar van Silky & Smooth
Degelijk album van Jeezy. Er zijn genoeg goede momenten die het album interessant houden, maar het is jammer dat de beste nummers - Put On, Get Allot en My President pas aan het einde komen.