Bart Peeters - De Hemel in het Klad (2008)

Belgiƫ
Pop / Folk
Label: EMI

1. Het Is Niet Wat het Is (3:52)
  2. Denk Je Soms Nog aan Mij (3:12)

met Ronny Mosuse

3. (Zo van Die) Zomerdagen (3:33)
  4. Er Is Er Geen een Zoals Jij (3:08)
  5. Slaapwals (3:04)
  6. Ontdooi Me (3:35)
  7. Hoe Doen Die Dat (3:40)
  8. O California (3:08)
  9. Kanonbal (4:02)
  10. Leve de Deejays (3:31)
  11. Andersomdag (2:42)
  12. Miere Miere (Mugge Mugge) (3:21)
  13. Arbeidsongeschikt (2:52)
  14. Sint Franciscus / Zonder Woorden [Live] (6:10)

met Hannelore Bedert

LoveOranges
Een van de beste albums van het Nederlandse taalgebied. Aanraders zijn voor mij: Het is niet wat het is, Zomerdagen, Slaapwals, het dieptreffende Ontdooi me, Kanonbal (een geweldige cover van Damien Rice), Andersomdag, Sint-Franciscus en als hoogtepunt het duet met Hannelore Betert. Ik heb deze plaat al grijsgedraaid en ik krijg nog steeds kippenvel bij de verborgen bonustrack. Bart Peeters is geniaal, ik hou niet van zijn televisie, maar zijn muziek is buitengewoon.

avatar van pintjebier
0,5
Trap hier toch niet in. Een nepartiest die zijn populariteit misbruikt om platen te maken. Tientallen artiesten die beter zijn maar geen airplay krijgen omdat ze het BV-schap niet volledig uitmelken zoals deze gast.

avatar van dazzler
pintjebier schreef:
Trap hier toch niet in.

En wat vond je van de nummers op deze plaat die je kennelijk toch integraal beluisterd hebt?

avatar van pintjebier
0,5
dazzler schreef:

Vreselijk

avatar van goldendream
Bart Peeters als tv-presentator irriteert me meer wel dan niet. Als zanger boeit hij me wel. Zijn solo-albums getuigen van grote klasse.
Het lijkt me dan ook een compliment dat een fan van Motörhead zijn nummers vreselijk vindt.

avatar van dazzler
goldendream schreef:

Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat een fan van Motörhead het hele album uitzit.
Alsof hij nog niet voldoende wist wat hem te wachten stond van een artiest die al 25 jaar meedraait.

avatar van ZERO
beaster1256 schreef:
moet niet zoveel hebben van adhd bart , als hij op het scherm komt moet ik een kalmeerpil nemen , en zijn songs zijn maar zozo ! niks speciaals !

pintjebier schreef:

Ik begrijp nooit waarom mensen een volledig album van een artiest willen luisteren die ze blijkbaar niet kunnen hebben? Er is toch genoeg muziek die jullie wel leuk vinden, waarom dan 50 minuten luisteren naar iets wat je totaal niet aanspreekt?

Enfin, dat terzijde.

Ik vind dit persoonlijk één van de betere albums van Bart Peeters. Wat mij betreft de voorbije 10 jaar misschien wel onze beste Belgische artiest.

Favorieten: Er is er geen een zoals jij, Andersomdag, Sint Franciscus / Zonder Woorden

avatar van vigil
Een halfje erbij voor deze ook in NL bekende Belg. Dit is een zeer fijn beluisterbaar album, hoogtepunt voor mij is Sint Franciscus

Maar is geluk niet gewoon een soort van pleister die niet eens zo bijster lang plakt...

Vreemd overigens dat Zonder Woorden er aan vast geplakt zit. Niet dat t slecht is, integendeel zelfs, maar het is een compleet ander nummer en bovendien ook nog eens live