Diggy Dex - Mayonaise voor de Ziel (2008)

Label: Marcus & Heinz

1. Dames en Heren (3:58)
  2. Het Voelt Zo (3:53)
  3. Vette Klodders (3:52)
  4. De Meest Exclusieve Jansen (3:51)
  5. Gescheiden Wegen (4:37)
  6. Proces (3:38)
  7. Ideale Schoonzoon (0:52)
  8. Onderweg (3:49)
  9. Mayonaie voor de Ziel (3:17)
  10. 1, 2, 3, 4 (4:03)

met Skiggy Rapz

11. Alsof (3:30)
  12. Wie Vertelt Jou (4:10)
  13. God van het Niets Doen (3:59)

met Eefje

14. Sjoebidiwap (0:51)

met Skiggy Rapz en Tinus

15. Dezelfde Spijt (4:26)
avatar van thomzi50
'dan zie je het perspectief', aan dat stukje stoor ik me nou al tijden.

Relax
Diggy Dex heeft maar 1 flow.. hij kan nooit sneller of slomer.. eigenlijk een erg slechte rapper.

Tekstueel is hij zeker oké, maar als het op flowen aankomt is hij erg simpel.

avatar van MAS
MAS
Ik kom dit album op een of andere manier maar niet echt door. Favoriet vind ik tot nu toe denk ik het beste nummer mede door de gedurfde sample. Meest Exclusieve Jansen vond ik juist wel leuk. Ik vind Diggy Dex denk ik vetter als hij gewoom brag & boast-nummers maakt.

avatar van Urbanoetang
Niets nieuws onder de zon. Verhalen vanuit de sofa deeltje 2, en zoals vrijwel altijd is deeltje 2 stukken minder dan zijn voorganger. Eén van mijn favoriete nederlandstalige rappers blijkt slechts één manier van rappen te kennen. Niet alleen de flow, ook de teksten, de hele stijl, alles. Precies dezelfde sfeer als op zijn vorige plaat, maar dan een stuk minder en het werkt gewoon niet meer.

avatar van VforVictor
Ben echt benieuwd naar deze plaat, ken alleen "4 woorden" van deze man dus als dit album net zo kwalitatief is als dat nummer kan ik niet w8ten

avatar van Urbanoetang
Vorige was een stuk beter.

avatar van hiphopmaster
Het eerste nummer beloofde heel erg veel. Lekkere productie en tevens helaas het enige echte hoogtepunt van MvdZ.
Als rapper weet hij niet te overtuigen, tekstueel is het ok (zeker op Gescheiden Wegen) en redelijke producties worden afgewisseld door mindere. Zo vind ik het nummer Het Voelt Zo op zich echt wel goed, alleen dan zo'n refrein met op het eind dat suffe hé hé geroep. Misschien ben ik wel te kritisch, maar dat zorgt er echt voor dat ik dit nummer niet vaak zal opzetten. Echt jammer! Maar meerdere nummers hebben een minder refrein.
Dezelfde Spijt met de Edith Piaff sample is heel origineel en goed gedaan, alleen wel beperkt houdbaar.
Met iets meer aandacht voor de afwerking was dit wel een topplaatje geworden, nu goed voor een krappe voldoende.

die jay-z sample...doeltreffend!

avatar van nuf
nuf
Vermakelijk, maar niet speciaal voor mij. Maar ik moet wel zeggen dat kwalitatief gezien ik dit een bovengemiddeld album vind.

3.5*

avatar van VforVictor
Ik vind dit echt een lekker album, eindelijk es een rapper die je echt een kijk in zijn hoofd gunt. Hij weet het daarnaast ook leuk te verpakken met strakke raps en humor. Ik vind dat hij goede onderwerpen aansnijdt als bv; wie verteld jou wat je moet doen? je weet alleen zelf wat je doet! en Wat is goed en wat is slecht? Ik ben Hitler en Ghandi in 1! prachtige texten Het enige minpunt aan het album is dat qua inhoud de nummers een beetje teveel op elkaar lijken, met wat meer afwisseling had dit misschien een klassieker kunnen worden. Voor nu geef ik em 3,5 *

SPAROOD
Eerste album was beter maar toch vind ik dit wel een erg goed album. Luisterd zeker lekker weg en Diggy blijft voor mij een van de betere rappers uit Nederland.

avatar van TheLegacy
MJ_DA_MAN schreef:
Als het een poging tot ''first'' was was het behoorlijk mislukt gezien ie gister al gelekt was (sorry BoordAppel, snap je punt wel ).

Maar dat doe je zelf ook nooit he MJ, kuch.. (iedereen kijk even bij Public Enemy's album: How You Sell Soul to a Soulless People Who Sold Their Soul? (2007)

Daar heb je zelf net zoals mij Gelekt bij gezet....

avatar van MJ_DA_MAN
Je gequote bericht was cynisch bedoeld, mocht je het nog niet door hebben.

een goed album.
ik ben het inderdaad wel mee eens dat ie op deze cd een eenzijdige flow.
maar check ook ouder werk met DAC.
op het eerste album van DAC staan ook tracks waar hij ook hard op komt.
ik noem een:
werkelijk opmerkelijk.
maak plaats.
dus hij kan het wel.
jammer dat hij niet zo laat zien.
verder geniet ik van dit album.

Rene1979
Lekker album!
Er zijn nu wel een aantal neerlandsche albums die ik goed ga vinden zo ook deze dank je wel R&P

Berichten over de single met Eva de Roovere verplaatst naar Diggy Dex

sebbers
1 van de betere nederlandstalige hiphop die ik tot nu toe heb gehoord. Diggy Dex zn flow is idd niet zo speciaal, maar zn lyrics zijn zo verschrikkelijk goed. Niet zo oppervlakkig als de grote meerderheid van de pop-hiphop in NL. Skiggy Rapz maakt ook lekkere beats met, waar nodig, een iets bombastischer geluid,(Zoals de meeste exclusieve Jansen) maar het rustigere ' Gescheiden Wegen' is ook erg lekker.