Thyrfing - Hels Vite (2008)

3,71

7. Två Solar
2 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van lennert
geplaatst: 11 januari, 21:41 uur [permalink]
Oef, dit album is een flinke stap achteruit na de enorme reeks van goede albums. Dit is tevens het eerste album waar ik me echt enorm erger aan een doodse productie met de toetsen ver op de achtergrond en de bas en gitaar die een zompige muur van geluid zonder impact vormen. Het tempo is ook allemaal dodelijk saai eentonig. De nieuwe zanger doet het verder prima, maar de composities doen het hem allemaal gewoon niet. Slechts de titeltrack voldoet een beetje aan de kwaliteit die de band voorheen neerzette. Het is allemaal ook niet slecht, maar het spreekt gewoon over de algehele linie niet aan, door zijn grote hoeveelheid aan oninteressante songs die veel te lang duren. Zou toch jammer zijn als deze marathon een beetje in mineur eindigt.

Voorlopige tussenstand:
5. Thyrfing
6. Hels Vite

avatar van RuudC
geplaatst: 11 januari, 21:51 uur [permalink]
Inmiddels heb ik Thyrfing leren kennen als een band met een rijk geluid en met drang naar vernieuwing. Op ieder album wordt er weer iets anders geprobeerd, maar hier vindt er een duidelijke stagnering plaats. Het is zelfs zo dat ik regelmatig de muziek niet als zijnde van Thyrfing. Dat ligt overigens niet aan de nieuwe frontman. Die doet het erg goed en lijkt op zijn voorganger qua stemgeluid.

Ik stoor me vooral aan de simpele opzet. De drang naar vernieuwing is weg en dat resulteert hier in veel songs met standaard riffs en saaie tempo's. De titeltrack mag er overigens wel echt wezen, maar voor de rest haak ik makkelijk af. Er wordt geen moeite gedaan om je bij de les te houden, dus ik zie geen reden om dit album een mooi cijfer te geven. het luistert aardig weg en het heeft die ene goede song.

Tussenstand:
1. Valdr Galga