Consequence - Take Em to the Cleaners (2004)

Label: Sure Shot

1. Quence Is Family (Intro) (0:38)
  2. Super Good (Skit) (0:51)
  3. So Soulful (3:43)

met Kanye West en Khayree

4. Yard 2 Yard (3:24)

met Rhymefest

5. Doctor, Doctor (3:04)
  6. Wack Niggas (4:34)

met Kanye West, Common en Talib Kweli

7. Niggas Tried To? (Freestyle) (1:59)
  8. 03 'Til Infinity (Freestyle) (2:49)

met Kanye West

9. You & Your Nigga (4:15)
  10. I See Now (4:45)

met Kanye West en Little Brother

11. And You Say (3:51)

met John Legend

12. Getting Out the Game (3:11)

met Kanye West

13. Joints from the Crib (Skit) (0:50)
  14. Take It as a Loss (3:02)

15. Trains (3:03)
  16. Super Good Pt. 2 Freestyle (1:22)
  17. The Incredible Hulk (3:44)

met John Legend

18. Turn Ya Self In (3:14)
  19. Mixtape Inc Outro (2:45)
  20. Untitled (Skit) (0:23)
  21. The Consequence (2:27)

met Q-Tip

avatar van Jordy
Consequence had een ongelukkige start van z'n carrière door uitgerekend bij Beats, Rhymes & Life (het eerste Tribe album dat matige reviews kreeg) Q-Tip en Phife te komen versterken. Nu mag hij dan eindelijk met hulp van Kanye West met z'n debuut komen.

Ben ik de enige die Kanye West nu al een beetje zat begint te worden? Lijkt allemaal wel erg op elkaar als je het kunstje eenmaal kent. Dit voelt helaas meer een Kanye album waar Consequence af en toe mee doet dan andersom. Paar erg leuke tracks, maar over het algemeen niet bijzonder.

avatar van T.O.
Deze kerel is toch een neef van Q-Tip?

avatar van Jordy
Geen idee, dat wist ik niet

Harco
Oh man, wat fucking dope dat hij freestylet op die Souls of Mischief beat.

avatar van Timo710
Dit is geen album, maar een officiele mixtape, die hoort onder verzamel dus!

avatar van Shelter
Ik vind het een erg goed album, met lekker veel afwisseling.
De producties passen goed bij elkaar en sluiten lekker op elkaar aan, de volgorde van nummers is dus goed sluitend.
Kanye West vind ik standaard dope, nu dus weer meer dan goed.
consequence doet zijn ding en zijn stem past ook goed bij de producties, alle gastrappers klinken lekker in het gehoor.
Track met Little Brother is meer dan logisch op dit album en klinkt lekker. Andere hoogtepunten tracks; 3, 4, 6, 8 en 21.
Maar eigenlijk staat er geen slecht nummer op.

|Joël|
Yeah, 9th Wonder on the beat (Aww)
I See Now

avatar van Silky & Smooth
Leuke mixtape van Consequence, de man die in '96 al met A Tribe Called Quest meedeed, maar pas onder de vleugels van Kanye West meer bekendheid verwierf. Deze mixtape stamt nog uit de begintijd van Kanye West. De tijd van zijn soulvolle producties, die ook op deze tape veel te vinden zijn (met als hoogtepunt So Soulful, een van 'Ye's beste producties!). Verder nog lekkere beats van 88-keys, gastoptredens van John Legend, Kanye West, Common, Rhymefest, Talib, (die samen zo goed bij elkaar passen) en Little Brother. 4*

avatar van Noman
sterke producties, lekker afwisselend
goede plaat!
I See Now is echt een heerlijk nummer

avatar van Silky & Smooth
Heb je zijn album al beluisterd? Moeite waard!

avatar van Shelter
Het nummer met Asher Roth (Childish Games) is ook vet... geen idee op welk album die staat.
die scratches in het refrein zijn nice

avatar van Silky & Smooth
Op de mixtape Movies on Demand. Op zich wel leuke mixtape!