Counting Crows - Films About Ghosts (2003)

Alternatieve titel: The Best Of...

Rock / Pop
Label: Geffen

1. Angels of the Silences (3:40)
  2. Round Here (5:32)
  3. Rain King (4:17)
  4. A Long December (4:59)
  5. Hanginaround (4:16)
  6. Mrs. Potter's Lullaby (7:46)
  7. Mr. Jones (4:34)
  8. Recovering the Satellites (5:25)
  9. American Girls (4:36)
  10. Big Yellow Taxi (3:46)
  11. Omaha (3:41)
  12. Friend of the Devil (4:37)
  13. Einstein on the Beach (3:53)
  14. Anna Begins (4:33)
  15. Holiday in Spain (3:51)
  16. She Don't Want Nobody Near (3:09)
  17. Holiday in Spain * (3:51)

met Bløf

totale tijdsduur: 1:12:35 (1:16:26)
avatar van starbright boy
Tsja, de oudere nummers zijn prachtig en betekenen veel voor me. Met nieuwere nummers zoals American Girls, Friend of the devil of de Big Yellow Taxi-cover kan ik nauwelijks iets.

Op een pinkpop verzamelaar staat een heel lange versie van Round Here die echt geweldig is! Kippenvel tot en met. Voor de rest heb ik ook meer met de wat oudere nummers. Heb zelf maar 1 cd van ze, recovering the satellites.

starbright boy schreef:

Helemaal mee eens starbright boy! De eerste cd was echt prachtig en meteen het toppunt van de band vind ik. Daarna ging het langzaam naar beneden...

MarkK
Weinig goeds te zeggen over dit album. Is een grote commerciele ramp. OK, er moet ook geld in het laadje komen, maar om dit album steeds met één track uit te breiden en 4, 5 óf 10 keer (ik ben de tel écht kwijt) opnieuw uit te brengen. Dat gaat me echt te ver...

Jammer

avatar van Eddie
Deze band is er echt zo een waarbij ik aan een verzamelaar genoeg heb, ik vind hun platen nooit echt boeiend op een paar nummers na (dat zelfde heb ik met Bon jovi, Robbie williams en zo nog een paar) Zet al die nummers op een cd en je hebt een lekkere plaat. 3.0* + 1/2* extra voor het duet met blof.

Ik krijg echt braakneigingen van dat duet...

Iets genuanceerder: Counting Crows was nooit een band die ik heel goed vond, maar ze hadden wel een paar goede singles (vooral A Long December vond ik mooi, totdat het na een half jaar opeens een hit werd en het werd stukgedraaid). Maar dat duet is echt vreselijk. Ik trek Blof sowieso al moeilijk...

avatar van EmDee
Vind ook jammer dat het duet erop staat. Al helemaal omdat ook de gewone versie aanwezig is.

0,5
Ik dacht dat ze populairder waren, maar ik tref hier gelukkig veel geloofsgenoten aan. Flutter dan flut bestaat niet, en van dat nummer met Bluf ga ik echt over mijn nek, doet me denken aan een slecht nagesynchroniseerde film... enfin, nog geen verzamelcd waard die groep. Kiespijn! 0,5*

avatar van EmDee
Hun slechtste studio-album haalt meer dan een 3,5 dus waar dat populairder op slaat, begrijp ik niet.

Zitten zeker wel leuke nummers op; geen geweldige, maar Mr. Jones vind ík echt een heel mooi nummer hoor!
Maar eigenlijk heb ik niet ál teveel, maar de cd gewoon aangeschaft voor Mr. Jones (ja, ik ben apart en niet zo heel erg slimme actie; had veel leukere albumpjes kunne kope )
Maar ik vind het nog wel een 2,5 waard hoor.

avatar van Hans Brouwer
Zeer matig album met één uitschieter, het geweldige nummer Big Yellow Taxi. Ik snap niet waarom Holiday in Spain er twee keer op moet. De samenwerking met Bløf voegt natuurlijk niets extra toe!

avatar van Bert Wasbeer
Band die sneller weg is gezakt dan ik had verwacht. De pathos werd een truukje. Een truukje dat bovendien niet te combineren valt met een Cocacolacommercial. Iedereen die na Hard candy nog steeds meent dat deze band momenteel nog echt iets heeft toe te voegen aan deze wereld moet zijn oren laten uitspuiten

Hans Brouwer schreef:

Ben er vrij zeker van dat dat nummer met Blof speciaal voor de Nederlandse versie erop is gezet. Dus in het buitenland (voor jullie Nederlanders dan) hebben ze er geen last van gehad.

avatar van Hans Brouwer
jacom schreef:

Toch zonde dat ik dan geen buitenlander ben! Een Duitser bijvoorbeeld, of een Belg

Gewoon op Ebay de cd in Amerika of Engeland kopen: krijg je alleen de Counting Crows en geen Blof. Heerlijke cd, zeker ook de nieuwere nummers zoals het lekkere Big Yellow Taxi. 4,5*

Big yellow taxi is echt een topnummer! Het is echt prachtig!

Een 4 dan maar...

avatar van Thuurke
Deze CD is in 5 verschillende versies geissued. Er is er een met 16 nummers, een met "Accidentally in Love" i.p.v. Blof als 17e nummer, een met "Blues Run The Game (live)" en ik heb er een waar "4 White Stallions (live from Amsterdam)" op staat. Deze versie is in 2006 ook op de New Amsterdam live plaat gezet. Blijven zoeken dus en je vindt hem zonder Blof.

avatar van My Addiction
ZEER GOED ALBUM
egt genot van het eerste tot het laatste moment GENOT

Ik ben een Belg dus geen blof voor mij muhahaha

1 a long december
2 Mr. Jones
3 big yellow taxi

zeer goed album
*4*

avatar van Reijersen
Counting Crows maken erg catchy popsongs. De refreinen blijven bijzonder makkelijk in je hoofd hangen. De zanger heeft ook nog eens een goede stem. Daarom deze best of aangeschaft, voor al het beste verzamelwerk.

avatar van Thunderball
Deze gisteren aangeschaft. Goede cd (wel zonder de Blofsong), maar de nr's staan wel iets anders op het schijfje dan achter op de hoes staat afgebeeld (en net als hier boven). Beetje vreemd. Als niet echte fan moet ik er nu maar zien achter te komen welke wel en niet kloppen.

3,5 ster.

avatar van LucM
Een sterke verzamelaar van Counting Crows waarvan ik "Round Here", "Rain King", "Mr. Jones" en "Omaha", alle 4 niet toevallig uit hun meesterlijk debuut (de overige albums vind ik wel goed maar kunnen er niet aan tippen), de beste vind.
De samenwerking met Bløf in "Holiday in Spain" hoeft voor mij niet (ik heb de versie zonder dat nummer).

Hoewel het natuurlijk een verzamelaar blijft is het wel een hele mooie, met een aantal leuke toevoegingen die mij zeer in de smaak vallen.. als je geen echte fan bent maar het toch wel leuk vind; koop dit album.

Eddie schreef:

Counting Crows in 1 adem noemen met Bon Jovi en Robbie Williams. Ik ben er gewoon een beetje verdrietig van. En dan een half punt extra voor Blof. Ik ga even in een hoekje zitten....

avatar van Eddie
jopieslim schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Die post en waardering zijn van 15 jaar geleden (voel me ineens heel oud ) Ik luister dit echt nooit meer. Ik kan me hier zelfs geen noot Meer van herinneren , ook de link met bløf kan ik eerlijk gezegd niet meer plaatsen. Ik zal eens zoeken of ik deze plaat überhaupt nog heb. Ik heb dit zo weinig geluisterd dat ik het zelfs voor een verzamelaar blijkbaar niet goed vond .

Eddie schreef:

We schelen nog geen 2 weken zie ik net.
Trek het je niet aan. Voor mij is deze band, en in mindere mate dit album heel bijzonder. En in mijn hoofd staat dat zover af van commerciële B artiesten als Robbie Williams en Bon Jovi, dat ik dacht te moeten reageren. Had niet eens gezien dat je reactie al zo oud was, daarbij geef je ook helemaal geen waardeoordeel.

Let niet, dat je het nog best eens een kans mag geven. Misschien dan toch niet de verzamelaar, maar misschien de eerste twee albums. Je krijgt er vast geen spijt van...