Fischer-Z - Kamikaze Shirt (1993)

Label: Harvest

1. The Peaches and Cream (4:14)
  2. Killing Time (3:14)
  3. Marlon (3:31)
  4. And This We Call Crime (3:38)
  5. Kamikaze Shirt (3:26)
  6. Polythene (3:23)
  7. Human Beings (4:38)
  8. Stripper in the Mirror (3:31)
  9. Stars (3:45)
  10. Blue Anenome (3:13)
  11. Radio K.I.L.L. (4:41)
avatar van E-Clect-Eddy
John Watts wist ook ditmaal een mooie hoes voor zijn album te regelen, is zo'n beetje het meest positieve wat ik kan zeggen over dit album. John Watts heeft solo en als Fischer-Z heel wat fijne en goede albums gemaakt maar dit is één van de minste, zo niet de minste.

Opener The Peaches and Cream doet gewoon (mentaal) pijn aan de oren. Niet alleen de muzikale aankleding maar ook John's manier van zingen.

De opvolger van het heerlijke Destination Paradise (1992) klinkt grotendeel gedateerd door de productie, spielerei in de studio en 'hippe' beats. Zo begint het althans, de laatste nummers klinken meer zoals ik van John gewend ben.

De betere nummers:
Stripper in the Mirror en Radio K.I.L.L. heeft helaas wel die vervelende gesproken intro door een "radio-DJ".

avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Last.fm behoort Human Beings tot de populaire nummers, maar ik hoor vooral hoe gedateerd het klinkt en het gebruik van te goedkoop klinkende synths die de plek van blazers innemen.

Een half dozijn nummers een herkansing gegeven en dan blijken Blue Anemone (met kinderkoor) en Killing Time eigenlijk ook wel bevallen.

Als John Watts dit album had opgenomen met betere synths (of klanken) en meer echte instrumenten dan had hier gemakkelijk nog een 4* uit kunnen rollen.

Door de minste nummers te skippen is de rest nog wel goed te pruimen.