James Newton Howard - The Village (2004)

Score
Label: Hollywood

1. Noah Visits (2:35)
  2. What Are You Asking Me? (6:01)
  3. The Bad Color (3:57)
  4. Those We Don't Speak Of (3:59)
  5. Will You Help Me? (2:34)
  6. I Cannot See His Color (1:31)
  7. Rituals (2:01)
  8. The Gravel Road (4:31)
  9. Race to Resting Rock (1:16)
  10. The Forbidden Line (2:17)
  11. The Vote (6:03)
  12. It Is Not Real (3:36)
  13. The Shed Not to Be Used (2:03)
neo
Zo na de film gelijk bij een vriendin thuis de score geluisterd.En die is zeer sfeervol, veel berustend op de underscore, nog meer dan in vorige samenwerkingen met de regisseur.In de track ''Those We Don't Speak Of'' komt een schrik deja vu van jewelste ala Unbreakable voorbij met een grootse orkest explose.Maar dit effect is helaas iets minder bij The Village op een of andere manier.De score is vaak zo intiem als de karakters in de film. 4.5 sterren voorlopig

avatar van John Barry
Erg mooie soundtrack van James Newton Howard.

De thema’s in deze score zijn droevig, maar ook erg mooi en mysterieus. Grootste deel van het album is in een mooie, rustige, mysterieuze en droevige stijl gecomponeerd. Inderdaad prachtig vioolspel van Hilary Hahn krijgen we op deze soundtrack te horen. Mooiste tracks vindt ik What Are You Asking Me? en The Gravel Road.

Naast de mooie rustige muziek heeft deze soundtrack ook een paar goede intense suspense/actie stukken. Ik heb het bijvoorbeeld over de track Those We Don't Speak Of. Deze track laat je echt even schrikken na de rustige muziek die je ervoor hebt gehoord.

Ik vindt toch wel dat je kan zeggen dat Howard met deze score een meesterwerk heeft neergezet. The Village vindt ik een van zijn beste werken.

5 sterren.