Shed - Shedding the Past (2008)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Ostgut

1. Intro (1:07)
  2. Boose-Sweep (7:05)
  3. Another Wedged Chicken (7:09)
  4. Flat Axe (7:23)
  5. The Lower Upside Down (8:06)
  6. Slow Motion Replay (7:21)
  7. Waved Mind (4:12)
  8. That Beats Everything! (5:51)
  9. ITHAW (6:58)
  10. Estrange (6:33)
  11. Ostrich-Mountain-Square (2:52)
Poa
Ik was verrast dat deze plaat (ondanks zijn relatieve populariteit in electronica-land) nog niet toegevoegd was. Mijn eerste luisterbeurt is in ieder geval erg goed bevallen.

tuktak
en terecht is die populariteit wel opzich. prachtige producties, een eigen geluid, en gewoon een heel mooi geheel van dubtechnostijlen, zo divers dat ik het eigenlijk niet zo durf te noemen
that beats everything! is briljant in eenvoud en geluid.

ik heb trouwens de cd-versie:
01. Intro
02. Boose Sweep
03. Another Wedged Chicken
04. Flat Axe
05. The Lower Upside Down
06. Slow Motion Replay
07. Waved Mind/Archived Document
08. That Beats Everything!
09. ITHAW
10. Estrangé
11. Ostrich-Mountain-Square

Poa
Het kwartje is zojuist helemaal gevallen. Best wel geweldig dit.

avatar van vlsander
Na een jaar begin ik dit album pas echt te appreciëren. Stuk voor stuk heerlijke tracks. Zeer vernieuwend, mooie opbouw. Voor mij de Ostgut plaat.

avatar van vlsander
5 sterren. Leunt aan bij mijn top 10. Valt niks aan te merken op dit album. Ben zeer benieuwd naar zijn nieuw materiaal dat er in het najaar aankomt.

avatar van Mjuman
Aangeschaft bij Kompakt op vinyl; afwisselend 33 en 45 toeren, geen tracklist - (minimale info op label), cool en clean, wel wel fijn.

Een van de mooiste nummers staat helaas niet op de LP: Slow Motion Replay.

avatar van Noere
Blijf hier graag naar luisteren, heeft ie qua langspelers ook niet meer overtroffen vind ik. Estrange is me toch wel een 'anthem'.