Fluke - Risotto (1997)

6. Setback (8:54)
  7. Amp (8:09)
  8. Reeferendrum (7:22)
  9. Squirt (6:15)
  10. Goodnight Lover (7:34)
neo
Was trouwens Atomic Bomb en niet Atom Bomb. (geweldig nummer trouwens)

avatar van Jordy
Die "Atom Bomb" cd-single in m'n kast zal dan wel geld waard zijn

neo
Dan zal ik wel hele speciale cd's hebben

avatar van PsychoBoyJack
leuke c.d., kitten moon vind ik echt een topnummer

Pastichio Rocker
'Risotto' is meer een remix-album dan een echt album. 'Atom Bomb' was al (in een langere rustigere vorm) verschenen op de Wipeout XL/2097 soundtrack, 'Mosh' is een remix van 'Tosh' van het voorgaande album 'Oto', en ook al verschenen op de single, 'Setback' en 'Squirt' stonden ook al in een andere vorm op 'Oto', en 'Reeferendrum' is weer een remix van 'Absurd'. Blijven over de nieuwe tracks 'Kitten Moon', 'Bermuda', 'Amp' en 'Goodnight Lover', een samenwerking met engineer Steve 'Dub' Jones. Maar het is een heerlijk album om zowel op te dansen als op weg te dromen. Jammer dat Fluke vaak wordt gezien als een slap aftreksel van Underworld, en daarom ook genegeerd wordt door vooraanstaande bladen. Als je goed naar de muziek luistert zul je namelijk merken dat die 2 niet echt veel gemeen hebben qua geluid. Dit (remix)album krijgt van mij in ieder geval een welverdiende 4 sterren!

Kadafi
Het klinkt cool, maar hier en daar wat herhaaldelijk. Vandaar de lage beoordeling. Absurd is goed, Kitten Moon en Setback ook. De rest vind ik wat te saai.

Doe mij maar Leftfield met 'Leftism'.

avatar van LeRoi
Er worden dwarsverbanden gelegd op MM met Underworld en Leffield. Zelf hoor ik toch ook wel iets van Front 242 en The God Machine maar zeker ook Chemical Brothers en Propellerheadz .

CD vandaag op schijf binnen gekregen door MM-recenties/-verwijzingen en korte beluistering via het net.

Zal het even wat tijd geven om te bepalen of het een blijvert is.
Wel uitstekende 'Autobahn'-muzik, dit........vooral heul HARD dus heul LEKKKERRR !!

Ponty Mython
Een prima plaat die nog dikwijls mijn cd-speler weet te vinden. De vreemde lyrics van zanger Jon Fugler doen me ietwat aan Underworld denken, maar de plaat heeft wel een eigen smoelwerk waar ik weinig UW in terug hoor eerlijk gezegd. Waar Fluke vooral in uitblinkt zijn de wat rustigere nummers zoals Kitten Moon en Bermuda. Verder leuke bewerkingen van een paar oude tracks (Setback en Squirt) en het album kent een explosief einde met een nummer wat aan een opgefokt James Bond nummer doet denken.

Op dit album doet Fluke maar wat, ze hopen dat te camoufleren met stoere beats en stoere geluiden maar daar trappen we niet in. Eigenlijk is alleen Kitten Moon goed.