Joost Belinfante - Fante (1982)

Reggae

6. Wim (4:08)
  7. Geweten (3:08)
  8. Afgeknapt (2:52)
  9. Chocola (3:24)
  10. Zonder Woorden (3:54)
  11. Ja Gezellig (2:30)
  12. Nederwiet * (6:53)

met Doe Maar

flebbie
Wat een leipe shit! Die Belinfante keek niet op een jointje meer of minder.

Wel een aanrader voor Doe Maar liefhebbers dit, al klinkt het een stuk experimenteler.

AFGEKNAPT

Wat moet ik beginnen
Ik kan niks verzinnen
Ik ben zenuwachtig als ik weet niet wat
Wat moet ik beginnen
Iets bij mij van binnen
Maakt me zenuwachtig, maar ik weet niet wat

D'r is iets bij me gebroken
D'r is iets bij me geknapt
Afgeknapt!

Ik heb groene pillen
Voor als ik ga trillen
Daar word ik altijd reuze rustig van
Wat ik graag zou willen
Effe lekker gillen
Maar ik weet geen plekkie waar dat rustig kan

Oeh ik weet me geen raad meer
Ik hou het echt niet meer uit
Ik wil eruit!
Ik wil eruit!

Nieuwstad
Doe Maars geheime wapen maakt een soloplaat. En wat voor 1. Moeilijk te omschrijven.. oftwel woorden zonder woorden.

Uniek.

avatar van reptile71
flebbie schreef:
Die Belinfante keek niet op een jointje meer of minder.

Hij staat achterop de LP-hoes dan ook met een wietplant op de achtergrond, of eerder ziet het eruit als een hele kwekerij.

Nieuwstad
die elpee heb ik helaas niet.. maar kan me er iets bij voorstellen ze woonden toen ook in een soort commune he

avatar van lennon
Eindelijk de lp in bezit.

Deze woordenkunstenaar is natuurlijk het meest bekend om zijn cult status die hij heeft verworven door zijn bijdrage aam skunk in de vorm van Nederwiet.

Maar de man is meer dan dat, behalve het 5e lid van Doe Maar is hij een van de oprichters van CCC inc. Toch een begrip in de Nederlandse muziek, en nog steeds actief.

De wereld zou een stuk vrolijker zijn als er allemaal Joosten zouden rondlopen, want zijn positieve kijk op dingen is aanstekelijk.

Enfin, dit album is muzikaal geen hoogstaand gebeuren, maar wel heel erg leuk om te horen. Ik denk wel dat je Doe Maar diep in je hart moet hebben zitten om dit te kunnen waarderen.

De productie (en bas partijen) zijn van de hand van Henny Vrienten, dus de Doe Maar link is alweer gelegd.

Leuke plaat. Lekker vrolijk.

avatar van lennon
Heb nu ook de cd in bezit. Je bent Doe Maar verzamelaar of niet.

De cd trapt af met Nederwiet als bonus track. De knaller tijdens Doe Maar shows. Die track stamt wel uit dezelfde periode, maar dit album heeft die track echt niet nodig vind ik.

Het album maakt me echt vrolijk, en ik draai 'm echt vaak. Als je Doe Maar leuk vindt, dan vind je dit ook leuk.

lennon schreef:
Heb nu ook de cd in bezit. Je bent Doe Maar verzamelaar of niet.

Waar kan je die cd vinden? Ik ben er ook al een tijd naar op zoek.

music1984 schreef:

Waar kan je die cd vinden? Ik ben er ook al een tijd naar op zoek.

Ik kwam m tegen op Marktplaats. zie m wel vaker, maar sommigen willen de hoofdprijs. Goed in de gaten houden dus!

avatar van spoiler
Vandaag de LP voor een mooi prijsje gevonden. Eigenlijk na alle positieve reacties hier op MM.
Inderdaad een erg leuke plaat met een duidelijke link naar Doe Maar.
Nooit verwacht dat dit zo'n leuk plaatje zou zijn. Heerlijk 80's ook.

avatar van echoes
Ja Gezellig!

avatar van Poeha
Joost en Nederwiet. Lijkt me een toffe peer.