Absolute Body Control - Wind[Re]Wind (2008)

Belgiƫ
Electronic
Label: Daft

1. Figures [2007 Version] (4:32)
  2. I Wasn't There [2007 Version] (4:05)
  3. Give Me Your Hands [2007 Version] (3:54)
  4. Is There an Exit? [2007 Version] (4:25)
  5. So Hard [2007 Version] (4:33)
  6. Do You Feel It Inside [2007 Version] (4:16)
  7. Love at First Sight [2007 Version] (4:05)
  8. Did You Do It? [2007 Version] (4:09)
  9. Automatic [2007 Version] (3:02)
  10. I'm Leaving [2007 Version] (5:43)
  11. Melting Away [2007 Version] (4:10)
  12. Touch Your Skin [2007 Version] (3:50)
  13. So Obvious [2007 Version] (6:14)
avatar van freddze
Allemaal nieuwe uitvoeringen van mijn favoriete ABC nummers als 'Figures', 'Melting Away', 'Love at First Sight', 'Automatic' en 'Is There an Exit?'

Opgenomen in februari/maart 2007, vandaar de toevoeging [2007 Version] overal.

Ik vind de nieuwe versies van 'Figures', 'Automatic' en zeker 'Melting Away' echter stukken minder dan de originelen. Van 'Is There an Exit?' en zeker van 'Love At First Sight' zijn dan weer wel goeie mixen gemaakt die het origineel evenaren.

Jammer ook dat ze niets met 'Clouds' gedaan hebben, toch ook één van mijn all-time-favoriete nummers van ABC...

avatar van essence
Ik kan hier onbevooroordeeld naar luisteren want ik begin nu nog maar te grasduinen in de katalogus van Dirk Ivens en dus ook ABC. En dit is nu toevallig één van de eerste platen van hen die ik mag horen. Misschien moet een mens een katalogus chronologisch doospitten, maar ik ben niet conventioneel aangelegd en misschien is gewoon op goed geluk platen uitpikken ook wel een manier om zonder voorgeschiedenis platen te beoordelen.

Ik hou sowieso van dit soort jaren 80 electro. Heel erg zelfs. Ik was begin jaren 80 juist nog iets te jong om deze stroming heel bewust mee te hebben gemaakt. Ik heb mijn deel ervan opgepikt maar werd door jeugdige rebellie al gauw tot punk en thrash metal aangetrokken. Maar goed, in uitgesteld relais probeer ik nu zoveel mogelijk van die stroming mee te pikken. Bij deze: tips zijn altijd welkom.

En ik moet zeggen dat ik deze plaat mij vanaf de eerste track kon boeien. Pittige wave electro, met de lichtjes monotone zang die hier wel bij past. Een goed album tout court.
En nu moet ik verder, want ik moet immers die originele versies nog opdiepen.