Ride - OX4 (2001)

Alternatieve titel: The Best of Ride

Label: Ignition

1. Chelsea Girl (2:58)
  2. Drive Blind (4:45)
  3. Like a Daydream (3:06)
  4. Taste (3:17)
  5. Dreams Burn Down (6:04)
  6. Vapour Trail (4:17)
  7. Unfamiliar (5:09)
  8. Leave Them All Behind (8:16)
  9. Twisterella (3:42)
  10. OX4 (5:05)
  11. Birdman (6:37)
  12. From Time to Time (4:39)
  13. How Does It Feel to Feel? (3:39)
  14. I Don't Know Where It Comes From (3:25)
  15. Black Night Crash (2:32)
avatar van Hans Brouwer
Hoe vaak moet ik 'm draaien voordat de schoonheid van deze plaat tot mij doordringd?

Hans Brouwer schreef:

Je vind hem niets Hans ?

avatar van Hans Brouwer
Beste The Viking, ik wist dat je zou reageren. Ride is (denk ik) een band die je niet in één keer pakt. Ik moet vanavond nog e.e.a aan administratie bijwerken. Ik zet de hele avond Ride op en mischien ga ik vanavond "om". Ik geef nog even geen oordeel

avatar van the viking
Hans, hopelijk weet je de intense schoonheid van deze cd alsnog te ervaren !

avatar van the viking
Hans heb je bovenstaande cd met dezelfde playlist te leen van de bieb ? Chrome Waves is nl een geweldig nummer maar staat niet op bovengenoemde best of !

avatar van Hans Brouwer
In mijn cd speler draait Ride en hij staat op repeat. The Viking het begint te komen!

avatar van the viking
Chrome Waves is meer een combinatie van Massive Attack (Unfinished Sympathy) en Depeche Mode ! Dit nummer moet je haast wel goed vinden !

the viking schreef:
Hans heb je bovenstaand cd met dezelfde playlist te leen van de bieb ?

Ja plus nog een bonus cd met daarop:
1. Something's burning
2. Tongue tied
3. She's so fine
4. In a different place (differently)

avatar van the viking
Ben jaloers op je want de eerste drie nummers heb ik nog niet eerder gehoord !

fastpulseboy
wat leuk dat er toch nog zoveel animo is voor RIDE. Ik heb ze 15 jaar geleden al helemaal grijs gedraaid. maar nog steeds nieuwe fans dus........!
mooi hoor

avatar van the viking
Bij Olie.Bol.Com drie cd's van Ride besteld en na ruim drie weken wachten i.p.v de geremasterde versies inclusief de bonus tracks de kale originele cd's ontvangen. Morgen gaan twee van de drie cd's dan ook weer retour !

avatar van the viking
Verfoei met terugwerkende kracht radio 3 en al die commerciele radiostations die mij al dit fraais hebben onthouden !

the viking schreef:

Ja en alleen maar Coldplay en Bløf ophemelen!

the viking schreef:
Ben jaloers op je want de eerste drie nummers heb ik nog niet eerder gehoord !

Beste The Viking, ik wil je niet jalours maken of zo maar ze klinken nog geweldig ook!

fastpulseboy
jullie moeten de box set bestellen...............en waves (je kunt ze ook gewoon downloaden hehehe)
en niet meer rare dingen bij zoiets vies als volumia posten he....

avatar van the viking
Waves heb ik al maar heb ook nog ergens een prachtige best of dubbel cd van het internet opgehengeld !
Verder ben ik ook nog ontzettend benieuwd naar de instrumentale track Grasshopper !
Trouwens fastpulseboy Going Blank Again is toch veel meer waard dan 2,5* ?

the viking schreef:
Trouwens Fastpulseboy Going Blank Again is toch veel meer waard dan 2,5* ?

jah, heb ik em maar 2,5 gegeven?

zal ik grasshopper shared zetten?
mijn soulseek naam is fastpulseboy........
(ik kan trouwens zowiezo wel een mooie b-side folder maken)

fastpulseboy schreef:

jah, heb ik em maar 2,5 gegeven?

zal ik grasshopper shared zetten?
mijn soulseek naam is fastpulseboy........
(ik kan trouwens zowiezo wel een mooie b-side folder maken)

Zou geweldig zijn als ik dat nummer zou kunnen downloaden,als je mij tenminste wilt uitleggen hoe dat via Soulseek in zijn werk gaat ! (eventueel via p.m)

hartelijke groet

fastpulseboy
kan ze misschien ook in-rarren en naar megaupload sturen
stuur ik je wel een link...

avatar van the viking
Bedankt en in elk geval veel succes met het uploaden !

bij deze...
grasshopper
veel plezier ermee!

avatar van the viking
Wel even wennen dit nummer,maar naarmate dit nummer vorderd word het steeds beter ! Na een eerste luisterbeurt nu al een wereldnummer ! Ontzettend bedankt !

Werd er maar meer van deze muziek gemaakt !

Hans Brouwer schreef:

Goed advies The Viking!! 4*

avatar van evil23
She's So Fine prachtig liedje. Wat een mooie verzamelaar voor de liefhebber. Voor wie nog niets van de band in huis heeft een aangename kennismaking.Enjoy the RIDE!