Ride - OX4 (2001)

Alternatieve titel: The Best of Ride

Label: Ignition

1. Chelsea Girl (2:58)
  2. Drive Blind (4:45)
  3. Like a Daydream (3:06)
  4. Taste (3:17)
  5. Dreams Burn Down (6:04)
  6. Vapour Trail (4:17)
  7. Unfamiliar (5:09)
  8. Leave Them All Behind (8:16)
  9. Twisterella (3:42)
  10. OX4 (5:05)
  11. Birdman (6:37)
  12. From Time to Time (4:39)
  13. How Does It Feel to Feel? (3:39)
  14. I Don't Know Where It Comes From (3:25)
  15. Black Night Crash (2:32)
tondeman
de beste platen van Ride. een cd waar ik erg veel plezier van heb

maar zijn dit dan in tegenstelling tot veel andere best of's ook echt de best of's???

nou??

als ik kennis wil maken met ride kan ik dan beter een van de albums kopen of deze verzamelaar?

avatar van titan
titan (crew)
Dit is wel een mooie dwarsdoorsnede van hun hele werk.

ik zal eens kijken dan. vapour trail is toch echt een heel mooi nummer zeg...

hey ik zie net op bol.com dat er op 6 feb. een nieuwe versie van verschijnt

tondeman
Ja, dit is zeker een goeie keuze! Veel nummers van hun eerste twee albums.

Ik heb toentertijd de box set gekocht die uit 3 cd's bestaat. Dit is de eerste cd van die box set.
Firing Blanks (cd met rarities en een paar demos) is de 2e en Live At Reading is nummer 3. Voor de de fans is dit zeker ook een aanrader! En hij komt in een mooie jewelcase

onlangs heb ik Nowhere en Going Blank Again aangeschaft. prachtige albums!

avatar van the viking
Net voor de eerste keer beluisterd en ik vind het nu al een pracht album :Vapour Trail,Ox4 zijn mijn favorieten. Dit verzamelalbum krijgt binnenkort minimaal 4*

the viking schreef:

Beste The Viking. Het advies wat je me bij OK Computer (Radiohead) gaf heb ik opgevolgd. Bij de centrale bibliotheek in R'dam zijn verschillende cd's van Ride te leen. Ik begin met deze cd. Ik heb 'm zojuist besteld en volgende week donderdag heb ik The best of Ride in huis. Dan geef ik je mijn mening. Ik ben zeer benieuwd. Hopenlijk gaat er weer een muzikale wereld voor mij open, net zoals bij Depeche Mode.

Hallo Hans,
Zelf zit ik nog op de bestelde cd's te wachten !
Tot een maand terug kende ik helemaal niets van de band,maar vanaf de eerste noot die ik hoorde was ik verkocht en draai de muziek nu dan ook dagelijks!
Hopelijk vind je deze cd ook de moeite waard,Ride (Indie Rock) het komt in elk geval dichter in de buurt van de muziek van Depeche Mode dan Radiohead !
Op deze best of cd ontbreken echter prachtige songs als b.v Second Waves !

the viking schreef:
Op deze best of cd ontbreken echter prachtige songs als b.v Second Waves !

Mijn bestelling is ook bedoeld als een eerste kennismaking met Ride. Als het bevalt, beste The Viking, volgen er beslist nog meer bestellingen

avatar van mathias
Kunnen jullie je onderlinge gesprekjes houden voor pm's aub? Jullie zijn net een getrouwd koppel (alleen nog een beetje ruzieën en je bent er helemaal )

mathias schreef:

The Viking en ik ruzieën? Onmogelijk!

avatar van mathias
Vandaar ook dat ik zeg: als jullie nog zouden ruziën, zouden jullie helemaal op een getrouwd koppel lijken. Maar dat is ook mijn punt niet. Hou het forum gewoon een beetje proper aub: die vriendelijke groeten (van jullie beider kanten) ergeren iedereen (behalve jullie blijkbaar), en persoonlijke gesprekjes voer je maar via pm's. Dan is iedereen tevreden.

avatar van Hans Brouwer
The Viking en ik hebben het gewoon over Ride. Jij Mathias bent degene die "off-topic" gaat. Dus Mathias "on-topic" nu maar weer!

avatar van the viking
Quote :Hou het forum gewoon een beetje proper aub: die vriendelijke groeten (van jullie beider kanten) ergeren iedereen !

Wist niets van een poll af ,waar kan ik 'm vinden ?

avatar van mathias
Grappig. Ik wil jullie niet aanvallen of zo hoor, ik zeg enkel en alleen waar het op staat. Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen wat ik bedoel? Verder zeg ik er vanaf nu niks meer over. Laten we de goede vrede bewaren, en laten jullie dikke vrienden blijven in pm's. Dat lijkt me een faire deal, niet?

avatar van the viking
Waarom al die ergenis ? Er is al genoeg leed en ergernis in de wereld !

avatar van Hans Brouwer
Er valt niets te dealen. Daarom: Mathias succes met je probleem

avatar van mathias
Tsssss en dan heb ik een probleem

avatar van the viking
Vandaag o.a cd's van My Bloody Valentine en Swervedriver beluisterd en ofschoon deze de moeite waard zijn vallen ze voor mij nog in het niet bij deze cd ! Ondertussen al aardig wat favoriete nummers bijgekomen. Naast de bovengenoemde Vapour Trail en OX4,b nu met stip gestegen Leave them all behind, Unfamiliair, Birdman en Dreams Burn Down en Polar Bear !

avatar van Hans Brouwer
Beste The Viking, ik kan niet wachten tot aanstaande donderdag! Dan kan ik al dit muzikale genot met je delen

avatar van the viking
Misschien vind je het wel helemaal niets Hans, smaken kunnen immers verschillen zie b.v The Fugees ! Verwacht in elk geval geen knallende gitaren !

avatar van the viking
Zelf krabbel ik absoluut niet terug, zal voor mij een prachtplaat blijven ook al mocht je het zelf helemaal niets vinden !

The Viking ik heb een blindelings vertrouwen in de adviezen die je me geeft

Zullen we nu maar weer "on topic" gaan?

avatar van the viking
In afwachting van mijn drie bestelde cd's Waves,Nowhere en Going Blank Again alvast een best of (cd2) ergens opgehengeld!Zie deze release echter(nog) niet hier op MusicMeter staan !

Hans Brouwer schreef:
The Viking ik heb een blindelings vertrouwen in de adviezen die je me geeft

Beste The Viking, het is zo ver!! Heden middag kan ik deze cd ophalen uit de bieb. Als het wat is ben ik je eeuwig dankbaar. Is het niks dan bereken ik de € 2,50 uitleenkosten aan je door.

Groeten, Hans

Hans Brouwer schreef:

Groeten, Hans

Ha Hans we zullen zien! By the way hebben de Radiohead fans jouw al schadeloos gesteld ?

the viking schreef:

Ik ga vanmiddag bij een aantal mensen automatisch incasseren

Kassa Kassa !