Remy Shand - The Way I Feel (2002)

Canada
Soul
Label: Motown

1. The Way I Feel (5:02)
  2. Burning Bridges (4:35)
  3. Everlasting (4:22)
  4. The Second One (4:11)
  5. The Colour of Day (3:36)
  6. Take a Message (4:04)
  7. I Met Your Mercy (2:43)
  8. Rocksteady (3:39)
  9. Liberate (3:57)
  10. Looking Back on Vanity (5:01)
  11. The Mind's Eye (6:11)
avatar van Reijersen
Eeuwig zonde dat deze man maar één album op zijn naamt heeft staan. Geweldige funky soul.

hoog gemiddelde... ik heb nog nooit soul geluisterd maar wel hiphop dus ik zal dit ook eens checken.

dutchboi schreef:

Aanradertje!! Kijk ook eens in het Soultopic op het forum voor meer tips

avatar van Reijersen
Top album!!! Gewoonweg niet meer weg te denken uit mijn soul-toplijsten. Eeuwig zonde dat het bij één album is gebleven voor deze man, want ik lust wel wat bordjes van dit soort kwaliteitmuziek.

Dit is een zeer ondergewaardeerde artiest.
Heeft gewoon te weinig media aandacht gekregen.
Ik vind dit een ijzersterk album en ik ga er vanuit dat deze jongen nog wel 'ns de aandacht zal krijgen die hij verdient.
Ik vind 'm beter dan bijv Seal om maar 'ns wat te noemen, voor mij is hij een van de beste soulartiesten van de laatste 10 jaar.
Speelt en zingt alle partijen zelf en schrijft al z'n muziek, echt een multitalent.
Met een album meteen je eigen originele volwassen sound als artiest vind ik erg knap
Op dit album ongeveer alleen maar sterke tracks en z'n backing vocals in sommige nummers (voor de zanglijn uit in plaats van erna) vind ik heel inventief en origineel.
Knappe arrangementen en solid songwriting, niets meer en niets minder!
Kan deze plaat iedereen die van echte soul houdt aanraden maar voor de onervaren luisteraars kan het wel een paar draaibeurten duren voordat je de rijkdom ontdekt die in deze plaat verscholen ligt.

avatar van Will u.be
kan echt krankzinnig worden als ik bedenk dat het al zes jaar geleden is dat hij dit album maakte... niemand weet waar hij is en wat hij doet.
Zonde want dit is echt een waanzinnig album.

wel een singeltje, volgens de engelse wikipedia uitgekomen in 2008

klik!

avatar van kemm
Gekocht na die fantastische eerste single 'Take a Message' en me zeker nooit beklaagd. Buiten die single zijn vooral 'I Met Your Mercy' en 'Rocksteady' voor mij de toppers. Door een enkele misser en een paartje matige tracks kan de plaat me niet helemaal bekoren, maar toch nog net genoeg voor een 4*.

avatar van o0.
o0.
Will u.be schreef:
Zonde want dit is echt een waanzinnig album.

wel een singeltje, volgens de engelse wikipedia uitgekomen in 2008

klik!

te gek nummer

avatar van koel
Referentiealbum! Heerlijke soul/jazz/funk van jonge gast met dikke motown sound. Jammer dat we niks meer van hem horen. Dit album blijft altijd op mijn iPhone staan.

avatar van o0.
o0.
hiermee is ie een tijdje getrouwd geweest, goeie muzikante

avatar van mjvanderels
Inmiddels al weer bijna 10 jaar geleden dat ik dit album kreeg bij een abonnement op een muziekblad, en geloof dat ik ´m toendertijd grijsgedraaid heb. Vervolgens geheel uit het oog verloren (waarschijnlijk ook mede door zijn eigen inactiviteit, maar toch) en net sinds een week of 2 weer hervonden. Eeuwig zonde dat het tot nu toe qua albums hierbij gebleven is

avatar van Reijersen
En toen was er opeens een nieuwe single: Where Are We Going.

Jeetje zeg.

avatar van vinylbeleving
Grandioos sterk debuut album, dat tevens ook meteen de zwanenzang van Shand was. Deze man speelt haast alles zelf in op het album en heeft het album ook zelf geproduceerd en gemixt. Doodzonde dat we nadien op een enkele single na, nooit meer iets van de beste man hebben vernomen. Er komt volgend jaar eindelijk een reissue op vinyl, want op discogs is dit album bijna niet te krijgen.

Een dikke 4,5 ster en 0,5 ster erbij vanwege het jeugdsentiment. Remy Shand wees mij de weg naar Stevie Wonder en al die andere grootheden. Dijk van een plaat!

Minneapolis ik zie dat jij nog niet op het album hebt gestemd, lijkt me echt een album voor jou