Peter Frampton - Premonition (1986)

Label: Atlantic

1. Stop (4:53)
  2. Hiding from a Heartache (4:56)
  3. You Know So Well (3:43)
  4. Premonition (4:46)
  5. Lying (4:13)
  6. Moving a Mountain (5:03)
  7. All Eyes on You (4:13)
  8. Into View (4:42)
  9. Call of the Wild (5:43)
  10. So Far Away * (4:00)
  11. Nothing at All * (4:15)
Kingsnake
Hele gave hardrockplaat met -gelukkig- weinig eighties invloeden.
Hier klinkt Peter een beetje als naamgenoot Gabriel.

De solo's zijn weer om te smullen en de songwriting lekker catchy en edgy.

Echt een aanrader voor diegenen die denken dat er in de 80ies geen kwalitatieve classic rock werd gemaakt.

Ozric Spacefolk
Toch een van de betere jaren 80 hardrockplaten van Peter Frampton.
Hij is lekker serieus bezig, is goed bij stem (heeft rond deze tijd wel wat weg van Peter Gabriel) en scheurt lekker op de gitaar...

Hij heeft ook weer een goede band om zich heen verzamelt...
O.a. Omar Hakim, Steve Ferrone en Tony Levin spelen hier op mee

Ozric Spacefolk
Blijft een sterke plaat. Al meer dan twintig jaar na dato. Ik hoop dat anderen 'm ook eens ontdekken....

Ozric Spacefolk
Ik ga deze plaat toch maar een volle 5* geven, anders komt het er nooit van.
Ik ben zo schamel met de volle score geven, en al 25 jaar lang geeft deze plaat mij zoveel energie en plezier.

Er staat ook letterlijk geen enkele slechte track op. De perfecte melodieuze hardrock plaat, als je het mij vraagt.

Hier klinkt Peter zijn stem een beetje als die andere Peter: Peter Gabriel.
Het gitaarwerk is echt stevig en de groep muzikanten die meewerkt is om de vingers bij af te likken.

Op drums Steve Ferrone en Omar Hakim! Op basgitaar en stick Tony Levin.Op synths Richard Cottle en op percussie Richie Puente.
Peter Solley en Peter Frampton co-produceerden het ding en Frampton laat zich in het schrijven van het materiaal bijstaan door enkele outsiders, wat in dit geval goed uitpakt.

Het kan zijn, dat sommige rock-liefhebbers de synths en sequencers die hier en daar de kop op steken, erg vervelend vinden. Maar de composities, zang, teksten en bovenal de gitaarsolo's zijn echt hoogstaand.

Echt een hoogtepunt in het toch al indrukwekkende oeuvre van Frampton en een hoogtepunt van de melodieuze hardrock zoals dat zich ontwikkelde midden jaren 80.
Frampton zou het met When All the Pieces Fit nog even dunnetjes over doen, waarna zijn werk, wat mij betreft, steeds een stukje minder werd.

Ozric Spacefolk
Overigens zijn Premonition, When All the Pieces Fit en Now opnieuw uitgebracht (2015) met bonustracks, dus gewoon weer verkrijgbaar en ook op Spotify.
Hét moment voor anderen om deze pracht ook eens tot zich te nemen!