Joan Armatrading - How Cruel (1979)

Rock / Soul
Label: A&M

1. Rosie (3:10)
  2. How Cruel (3:04)
  3. He Wants Her (3:15)
  4. I Really Must Be Going (4:27)
avatar van sq
sq
Ik ben de eerste pas? Wel, dit halve album (een eenzijdig bespeelbare LP) was een grote hit destijds. Rosie was het nummer dat iedereen kende. I Really Must be Going is een heerlijke ballad, en He Wants Her is het overwachte reggae-nummer.

avatar van Karma_To_Burn
Mooie songkeuzes! Kort, maar afwisselend. Inderdaad een plaat die maar aan 1 kant afspeelbaar is, dat had ik nog niet eerder gezien maar het is een leuke toevoeging!

avatar van musician
Bijzonder inderdaad, een LP/EP/12"/mini album (hoe zullen we het eens noemen) met vier nummers op één kant en kant twee dan geheel blanco.

Ik ben het meest gecharmeerd van het wat stevige How Cruel.

Zaterdag maar weer eens naar een prachtige BBC documentaire gekeken over Joan Armatrading en van de weersomstuit gelijk maar een boxje met 5 cd's uit de periode 1976-1983 gekocht. Ik denk haar beste periode.

Dit album komt uit die periode maar is een vreemde eend in de bijt. Ik was er naar op zoek als cd of als bonus. Maar alle vier de nummers zijn geïntegreerd in de verzamelaar Love and Affection uit 2003. Ook een oplossing, ze kunnen alle vier moeiteloos mee op een Greatest Hits.