Midge Ure - 10 (2008)

Label: Hypertension

1. Alfie (2:32)
  2. Man of the World (3:02)
  3. Goodbye to Love (5:27)
  4. Day After Day (3:16)
  5. Let the Heartaches Begin (4:06)
  6. My Minds Eye (2:31)
  7. Song for While I'm Away (5:41)
  8. Nevermore (2:54)
  9. To Sir with Love (4:07)
  10. Lady Stardust (3:56)
avatar van foxhusky
Het nieuwe album van Midge Ure, de eerste officiële uitgave sinds 'Move Me' uit 2001. In de tussentijd zijn er wel een paar 'website-only' uitgaven geweest, meestal met live opnamen.

Dit nieuwe album heet '10', of gewoon 'Ten', gebaseerd op het aantal nummers op dit album. Deze nummers zijn allemaal covers. Volgens de officiële website van Midge Ure zijn dit "songs that have impacted on him during his life".

Covers zijn niet helemaal vreemd voor Midge. In 1982, midden in de Ultravox jaren, had Midge al succes met de solo single 'No Regrets', een cover van o.a. The Walker Brothers. Ook heeft Midge een cover gemaakt van 'Living in the past' (staat op The Gift uit 1985) van Jethro Tull en van 'The Man Who Sold the World' (staat als bonus op The Gift) van David Bowie.

Dit nieuwe album komt op 29 september uit in Engeland, de rest van Europa volgt op 10 oktober. Ik heb nog niet helemaal gehoord en kan dus nog niet stemmen. Ik ben wel benieuwd.

avatar van Gerards Dream
De cover van Living in the Past van Jethro Tull maakte Midge Ure in 1985 om inspiratie op te doen voor het album The Gift. Ure was voor aanvang van dat album onzeker of hij deze klus wel kon klaren. Qua samenstelling ben ik dan ook benieuwd wat dit album gaat brengen.

avatar van vigil
Nou de 1ste draaibeurt is nu bezig, ben benieuwd...

Later meer!

avatar van vigil
Het is behalve een kort album (37 min.) een behoorlijk rustig album geworden. Geen wilde fratsen maar timide muzikale prestaties van Midge Ure. Hij zet zelfs op bepaalde momenten zijn kopstem op!

Mijn eindcijfer zal denk ik zo rond de 3,5 uitkomen en favoriet tot nu toe is Goodbye To Love.

avatar van vigil
Deze herstachtige plaat is nog een paar keer voorbij gekomen de laatste tijd en het is toch een zeer plezierig album om naar te luisteren. Het is vandaag nog best aardig weer maar als het begint te regenen en waaien en de temperatuur zakt richting een graad of 8 dan zal dit album onder het genot van lichte alcoholische versnapering het waarschijnlijk nog beter doen.

Ik ga voor de 4 maar vraag het me in november als ik net zeiknat van een regenbui deze opzet nog eens.

avatar van foxhusky
Hmmm, geen zomerplaat dus volgens vigil... Jouw waardering voor dit album maakt me nog meer nieuwsgierig. Jammer dat het album zo kort is.

avatar van foxhusky
Midge Ure is vandaag jarig... hij is 55 jaar geworden.
Om dat te vieren heb ik vandaag dit album dan eindelijk besteld. Ook heb ik even de volledige clip van 'To Sir with Love' toegevoegd, want die stond vanaf deze week op YouTube.

avatar van goldendream
Zijn er singles van dit album?

avatar van vigil
dat denk ik niet, maar 100% zeker ben ik niet.